شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹
افتتاح موزه پزشکی رامهرمز به نام دکتر هرمز کلانتری/ دکتر ایدنی: نیک اندیشی از الگوهای رفتاری ما ایرانیان بوده است/ سرپرست فرمانداری رامهرمز : اقدام دکتر کلانتری یک تراز فرهنگی به رامهرمز می بخشد
با حضور دکتر ایدنی رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ، نماینده رامهرمز ، منوچهر دوایی پایه گذار دانشگاه علوم پزشکی اهواز ...
با حضور دکتر ایدنی رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ، نماینده رامهرمز ، منوچهر دوایی پایه گذار دانشگاه علوم پزشکی اهواز و جمعی از مسئولین و مردم ، موزه پزشکی دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی رامهرمز افتتاح شد.

دکتر ایدنی :  نیک اندیشی از الگوهای رفتاری ما ایرانیان بوده است

دکتر اسماعیل ایدنی در مراسم افتتاح موزه پزشکی رامهرمز گفت: حرکتی که توسط پزشک جراح، عبدالجلیل کلانتر هرمزی در سالیان اخیر در کشور، استان و رامهرمز آغاز شده، منشأ خیر و برکات بسیاری شده و تاثیر بخشی زیادی داشته است.

وی ادامه داد: فرهنگ اصیل ایرانی با نیک‌اندیشی و خیرخواهی پیوند خورده است و نیک اندیشی از الگوهای رفتاری ما ایرانیان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: کاری را که این پزشک حاذق در کشور آغاز کرده است درد و رنج محرومان را کاهش می‌دهد و در عرصه پزشکی به نوعی فرهنگ‌سازی و الگو‌پذیری برای آیندگان است.

وی افزود: اگر جامعه پزشکی مرجعیت بالایی دارد بخش عمده‌ای از آن از سوی پزشکانی چون عبدالجلیل کلان‌تر هرمزی به‌وجود آمده است.

ایدنی تأکید کرد: بازگشت به اصل خود، یک مزیتی است که انسان در حوزه‌های عمل خیر می‌تواند انجام دهد و لذت معنوی این عمل خیر یک معامله برد است و روح انسان را جلا می‌دهد.

وی همچنین عنوان کرد: در فرهنگ شفاهی، آداب و سنن را برای هویت بخشی خود و آینده مردم رواج دهیم و این حفظ میراث فرهنگی ناملموس ماست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان گفت: همه باید بدانند که رامهرمز دارای سرمایه‌های پزشکی و غیرپزشکی خوبی است و آیندگان از این سرمایه‌ها بهره خواهند برد.
 
سرپرست فرمانداری رامهرمز : اقدام دکتر کلانتری یک تراز فرهنگی و علمی به شهرستان خواهد داد

همچنین در این مراسم علی بویری  سرپرست فرمانداری رامهرمز  اظهار داشت:  عبدالجلیل کلانتر هرمزی از پزشکان حاذق و جراحان به نام کشور است و علاوه بر این که دارای شخصیتی علمی است، مردی خیر و افتخار آفرین برای ما بوده است.

وی ادامه داد: چند سالی است که این پزشک مردمی در اقدامی خداپسندانه با اعزام تیم پزشکی جراحی خود به اقصی نقاط کشور بویژه این شهرستان مردم را رایگان درمان می کنند.

سرپرست فرمانداری رامهرمز تصریح کرد: ما مردم رامهرمز به خود می بالیم که چنین پزشک حاذقی فرزند این شهر است و باید قدردان این نعمت باشیم.

وی افزود: یکی دیگر از کارهای ماندگار این جراح و پزشک مردمی با وجودی که در غم از دست دادن مادرش عزادار است خانه پدری خود را به موزه پزشکی تبدیل کرده است.

بویری در پایان گفت: این عمل ارزشمند دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی یک تراز فرهنگی و علمی به شهرستان خواهد داد و امیدواریم که سایر عالمان پزشکی با تکمیل این موزه، محلی و منبعی برای بازدیدهای علمی و گردشگری شود.

در پایان این مراسم کلنگ احداث درمانگاه خیریه خانواده هرمزی و دیگر خیرین شهرستان در جوار این موزه به زمین زده شد.




نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار