اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

شوشان: مراسم افتتاحیه و آغاز بکار 60 دستگاه اتوبوس بازسازی شده با حضور مسئولین کشوری ، استاندار خوزستان ، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کلانشهر اهواز برگزارشد.

سید خلف موسوی شهردار اهواز ضمن تبریک هفته وحدت و ارج نهادن به تلاش زحمت کشان  ناوگان حمل و نقل کلانشهر اهواز گفت: تحقق کامل طرح توسعه ناوگان اتوبوسرانی از رویکردهای مهم شهرداری است و رساندن وضعیت حاضر ناوگان اتوبوسرانی به حد مطلوب و استاندارد از برنامه هایی است که به صورت جدی از سوی شهرداری دنبال می شود.

شهردار اهواز در این خصوص به بازدید از یک شرکت سازنده اتوبوس اشاره کرد و گفت : در حال برنامه ریزی برای خرید اتوبوسهای 18 متری و راه اندازی خطB.R.T  در کلانشهر اهواز هستیم که اعضای شورای شهر قول پیگیری برای مصوب کردن این طرح را داده اند تا شهرداری اهواز بتواند نخستین خط B.R.T را در اهواز عملیاتی کند و این طرح مستلزم تأمین اعتبار از طرف شورای اسلامی شهر و مساعدت وزارت کشور و استانداری خوزستان است.

سید خلف موسوی به 16 سال عقب ماندگی خوزستان اشاره کرد و گفت : هشت سال جنگ تحمیلی و بعد هشت سال برای جبران عقب ماندگی های دوران جنگ ، استان خوزستان را به میزان 16 سال از قافله توسعه عقب نگه داشت و این عقب ماندگی می بایست در برنامه های دولت دیده و برای جبران آن تلاش شود ، چرا که بهبود وضعیت حمل و نقل بدون حمایت های دولت امکان پذیر نیست .

محمد رستم منش مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز نیز ضمن عرض خیر مقدم و تبریک هفته وحدت افزود : امروز به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و 26 آذر روز حمل و نقل 60 دستگاه اتوبوس تمام بازسازی شده را به بهره برداری می رسانیم و امید آن می رود با اضافه شدن این تعداد اتوبوس به چرخه حمل و نقل عمومی کلانشهر اهواز، بر کیفیت خدمات ارائه شده افزوده شود.

رستم منش،با اشاره به اینکه تمامی این اتوبوس ها در سازمان اتوبوسرانی بازسازی شده اند گفت : از آنجایی که امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شد، تعداد 60 دستگاه اتوبوس به طور کامل مورد بازسازی قرار گرفتند و لوازم و قطعات به کار گیری شده روی موتور، شاسی و گیربکس اتوبوس ها، ورق بدنه، سقف و کف همگی مرغوب و با کیفیت هستند و اصول کار بازسازی به طور کامل رعایت شده است.

وی در  ادامه گفت : از آقای معانی معاون توسعه و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور می خواهیم جهت تجهیز کولر اتوبوس ها اعتبار مورد نیاز را اختصاص دهند تا در گرمای شدید اهواز شرمنده شهروندان عزیز نشویم و در سرزمینی که به خون شهیدان والا مقام متبرک است ، بتوانیم خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه و به شهدای عزیز ادای دین کنیم.

همچنین پیمان کاظمی نژاد مدیرکل امورشهری استانداری خوزستان گفت : برای بازسازی اتوبوس های فرسوده تا کنون 30 میلیارد ریال اعتبار در اختیار شهرداری اهواز قرار گرفته که با توجه به اینکه ۷۴ درصد اتوبوس های اهواز فرسوده هستند می بایست برای تأمین اعتبار لازم هر چه سریع تر اقدام کرد و از پتانسیل بازسازی در اهواز بهره برد.

کاظمی نژاد احداث ایستگاه مکانیزه را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به گرمای شدید هوا در بیش از هشت ماه از سال برای رفاه حال شهروندان احداث ایستگاه های مکانیزه لازم و ضروری است و باید بیشتر به این امر توجه شود و اعتبارات لازم اختصاص داده شود.

در ادامه دکتر شیرمردی ، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز از تلاش های پرسنل سازمان اتوبوسرانی تقدیر و تشکر کرد و افزود: با مجهز شدن اتوبوس های بازسازی شده به دستگاه های خنک کننده و اعتبار لازم جهت خرید اتوبوس های بیشتر ، کیفیت ناوگان حمل و نقل درون شهری اهواز بهتر خواهد شد.

معانی معاون توسعه و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور که سخنران پایانی برنامه بود ضمن ارائه گزارش بازسازی های صورت گرفته در کل کشور گفت : کار بازسازی اتوبوس ها در کلیه کلانشهر ها در حال انجام است و شهرداری اهواز به خوبی توانسته مرحله اول بازسازی را انجام دهد.

معانی ضمن تقدیر از تلاشهای رستم منش مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اهواز خاطرنشان کرد: پیگیری برای ادامه بازسازی و تأمین اعتبار کولر اتوبوس ها در اهواز بطور کامل انجام خواهد شد.

در پایان یادآور میشود آیین بهره برداری از 60 دستگاه اتوبوس بازسازی شده با همکاری روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری در توقفگاه شهید رجایی با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان ، معانی معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ، سید خلف موسوی شهردار ، معاونین شهردار، اعضای محترم شورای اسلامی شهر و مدیر عامل و پرسنل سازمان اتوبوسرانی اهواز برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار