اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
وزیر صنعت در جلسه هم اندیشی با دستگاههای هم خانواده صنعت در اهواز مطرح کرد:
وی وجود سرمایه را برای پیشرفت صنعت ضروری دانست و گفت : حمایت از تولیدات و صنعت ملی ، توسعه کالاهای صادراتی و مبارزه با کالای قاچاق از جمله عواملی است که بر توسعه و شکوفایی کشور تاثیر گذار خواهد بود .
شوشان: وزیر صنعت معدن و تجارت در سفر یکروزه به خوزستان در جلسه هم اندیشی و ارایه عملکرد دستگاههای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان ضمن تاکید بر همیاری و همکاری کلیه دستگاههای مرتبط با بخش صنعت معدن و تجارت بیان داشت : دستگاههای اجرایی چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی می بایست هماهنگ با یکدیگر مسئولیت ها و فعالیت های خود را برای توسعه کشور انجام دهند .


نعمت زاده به فرمایشات و رهنمون های امام راحل (ره) در زمان انقلاب و دوران 8 سال دفاع مقدس اشاره نمود و تصریح کرد : هم اکنون شرایط سخت را پشت سر گذاشته ایم اما نباید راضی به وضع موجود باشیم و قطعا همگی می بایست جهت رشد و شکوفا تر شدن ایران اسلامی تلاش کنیم .

وی وجود سرمایه را برای پیشرفت صنعت ضروری دانست و گفت : حمایت از تولیدات و صنعت ملی ، توسعه کالاهای صادراتی و مبارزه با کالای قاچاق از جمله عواملی است که بر توسعه و شکوفایی کشور تاثیر گذار خواهد بود .

اخلاق محمدیان مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی در ادامه این نشست گزارشی از وضعیت شهرک های صنعتی خوزستان به نعمت زاده ارائه کرد و بیان داشت: طی 4 سال گذشته 53 میلیارد و چهارصد میلیون تومان در شهرک های صنعتی استان پروژه اجرا شده که همه اعتبارات آن با وجود کمبود بودجه از منابع داخل شرکت تامین شده است.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده عمده هزینه ها به سمت شهرک سازی پیش رفته که در این سه سال حدود 16 میلیارد و هشتصد میلیون تومان اعتبار برای پروژه های عمرانی پرداخت شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی در ادامه به برخی از پروژه های انجام شده اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات شهرک های صنعتی روشنایی و برق بود که به 8 شهرک برق رسانی صورت گرفت و 25 گونه شبکه داخلی فشار متوسط اجرا شد.


همچنین گاز رسانی به 14 شهرک و ناحیه صنعتی، احداث 14 ایستگاه تقویت فشار گاز و 53 کیلومتر شبکه داخلی گاز اجرا شده است.
محمدیان اضافه کرد:  برقراری ارتباط مخابراتی 16 شهرک و ناحیه صنعتی و ایجاد 15 کیلومتر شبکه داخلی مخابراتی صورت پدیرفت، آبرسانی به 13 شهرک و ناحیه صنعتی و ایجاد 9 کیلومتر شبکه داخلی آب را درون شهرک ها انجام گرفته است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی از ایجاد پنج ایستگاه آتش نشانی و تجهیز هشت ایستگاه به خودروی اطفای حریق درون شهرک ها طی 2 سال گذشته خبر داد و گفت: دو خودروی دیگر سال جاری خریداری می شود و درون شهرک ها مستقر خواهیم کرد.

محمدیان در ادامه به راه اندازی 100 واحد کارگاهی در 4 سال گذشته، 25 کیلومتر آسفالت کشی شده و 16 پروزه روشنایی در سطح شهرک ها، 18 پروژه فاضلاب  به طول 30 کیلومتر درون شهرک ها، فضای سبز ایجاد شده درون شهرک ها با اینکه مقداری که به ما تکلیف شده  درصد 15 بود که توانستم با شرایط آب و هوایی استان 5/11 درصد اتجام دهیم، قبل از دولت تدبیر و امید 111 هزار هکتار در گذشته داشتیم در دولت تدبیر و امید حدود 74 هکتار بصورت ابیاری قطره ایی و 197 کیلومتر شبکه ابیاری انجام شد اشاره کرد.


همچنین احداث مرکز خدمات فن اوری و کسب و کار در شهرک صنعتی اهواز چهار، 5516 متر مربع مساحت آن در زمینی به مساحت 5/1 هکتار و فضای نمایشگاهی، آمفی تئاتر، رستوران با اعتبار 5/10 میلیارد تومان، 61  درصد واحد صنعتی در شهرک ها متصل به تصفیه خانه هستند و در نظر داریم 4 واحد دیگر به تصفیه خانه متصل شوند که در این صورت تمام واحد های مستقر دارای تصفیه خانه خواهند شد.

 وی در ادامه از شناسایی 51 واحد دانش بنیان خبر داد و گفت: عمده این شرکت ها در حوزه نفت و گاز فعالیت می کنند و تاکنون 12 شرکت ثبت و مجوز داده شده که 5 شرکت از تسهیلات صندوق نواوری و شکوفایی استفاده کرده اند.

محمدیان اضافه کرد: 121 واحد صنعتی راکد راه اندازی شده که با 929 نفر اشتغال زایی به چرخه تولید بازگشتند و 16 مورد سرمایه گذاری خارجی از سال 1392 تاکنون درون شهرک ها انجام شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی  در ادامه به برخی مشکلات پیش روی شهرک ها و ناحیه صنعتی خوزستان اشاره کرد و گفت: مشکلی در خصوص شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر با منطقه آزاد وجود داشت که بعد از 5 سال با رای دادگاه سند آن بازپس گیری شد.
در برخی از شهرک ها که تقاضا برای واگذاری مشکلات زیست محیطی داریم  که مجوز صادر نمی شود که نمونه آن به شهرک صنعتی اهواز پنج، اندیمشک و دزفول چهار اشاره کرد.


حسن زاده رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان نیز در این جلسه به تشریح عملکرد و اقدامات این سازمان پرداخت و اظهار کرد : تاکنون حدود 1937 پروانه بهره برداری از واحدهای صنعتی و معدنی با حجم سرمایه گذاری حدود 171،231 میلیارد ریال و اشتغال زایی 85،908 نفر ثبت شده که عمده محصولات تولیدی این واحدها شامل انواع محصولات پتروشیمی ،فولاد ، سیمان ،شکر،الکل و خمیر مایه است. 

حسن زاده افزود : هم اکنون 944 طرح در دست اجرا با سرمایه گذاری حدود 295 هزار و 531 میلیارد ریال و اشتغالزایی 51،264 نفر وجود دارد . 

وی با بیان اینکه میزان پروانه های بهره برداری شده در دولت تدبیر و امید نسبت به مدت مشابه در سال های قبل 16.65 درصد رشد داشته است اظهار کرد : در نه ماهه سال جاری بیش از 111 طرح با سرمایه گذاری حدود 23733 میلیارد ریال و اشتغالزایی 2019 نفر به بهره برداری رسیده است و امیدواریم تا پایان سال نیز 30 طرح دیگر به بهره برداری برسد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اقدامات ستاد تسهیل استان به منظور رفع موانع تولید و تامین منابع مالی واحدهای صنعتی استان تصریح کرد : تاکنون حدود 2454 متقاضی جهت دریافت تسهیلات در سامانه ثبت نام کرده اند که در این خصوص 694 طرح مربوط به بخش صنعت در کمیته، بررسی که از این تعداد 562 واحد صنعتی در کارگروه استانی جهت دریافت تسهیلات تایید شده اند که تاکنون 113 واحد تسهیلات خود را دریافت نموده اند.


وی در این خصوص گفت:  بانک صنعت و معدن و بانک ملت تا کنون بیشترین تسهیلات را به واحدهای متقاضی پرداخت کرده اند.

 سید نورالله حسن زاده در ادامه به تشریح مشکلات و چالش های پیشروی شرکت های فولادی در استان پرداخت و پس از آن اقداماتی را که برای جذب سرمایه گذاری خارجی توسط این سازمان صورت گرفته بود بیان کرد و گفت : کمبود نمایشگاههای دایمی در مناطق مرزی ،رقابت منفی تولید کنندگان داخلی مانند سیمان و مرغ و حضور کم رنگ انجمن صادر کننده گان فنی و مهندسی در عراق ،عدم وجود خطوط هوایی باری در دزفول به روسیه و عدم وجود دستگاه x-ray کامیونی در مرزها را از جمله مسایل و مشکلات پیش روی بازرگانی خارجی است .

رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت خوزستان افزود : در بحث معدن نیز رکود پروژه های عمرانی و ساختمانی  یکی از چالش های مربوط به این بحش است . وی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از حوزه تجارت و اصناف ارایه نمود و تصریح کرد : هم اکنون تعداد 102،000 واحد صنفی در خوزستان دارای پروانه کسب و تعداد 10،000واحد فاقد پروانه کسب وجود دارد که عدم امکان شناسایی و ثبت تعداد قابل توجهی از واحدهای صنفی بر اساس پلاک شهرداری و عدم تعیین کد یونیک جهت واحد های صنفی و عدم به روز کردن اطلاعات و نشانی واحد های صنفی بر اساس اطلاعات روز از جمله مشکلات واحد های صنفی بدون پروانه برای دریافت مجوز است.

حسن زاده میزان صادرات استان را طی 8 ماهه اول سال جاری از نظر وزنی 11/2 میلیون تن و از نظر ارزشی 3/8 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت : در همین مدت میزان واردات در استان خوزستان از نظر وزنی 9/9 میلیون تن و از نظر ارزشی 4/2 میلیارد دلار می باشد . وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از عملکرد سازمان در بخش hsee و حوزه آموزش و پژوهش خاطر نشان کرد : اداره hsee این سازمان توانست در سال جاری رتبه اول را در زمینه عملکرد سه ماهه اول کسب نماید همچنین این سازمان حایز رتبه برتر در زمینه آموزش و پژوهش شد .


جاویدان مشاور رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به مزایای راه اندازی سایت توانمندی های استان خوزستان گفت : این سایت به دستور استاندار خوزستان و با هدف ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان و کارخانجات و نمایش و ارائه محصولات تولیدی خوزستان و همچنین توانمندی  شرکت های خدمات فنی ومهندسی ، مشاوران ، بیمه و مجریان و پیمانکاران با مشارکت و تحت نظر مستقیم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در 3 زبان فارسی، عربی و انگلیسی راه اندازی شده است .

وی افزود : با توجه به نیاز مبرم شرکتها در بخش بررسی منابع و تامین , و تدارکات کالا، امکانات فراهم آمده در سایتkhzco.ir ، دست تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در تمامی صنایع را بی واسطه در دست هم قرار می دهد، تا ضمن کاهش هزینه های سربار شرکتها، راه برای تامین احتیاجات آنها در کمترین زمان هموار شده و خرید و فروش کالاها در بستری رقابتی صورت گیرد و همچنین تولیدات داخلی رونق پیدا کند

جاویدان تصریح کرد: سایت طراحی شده این امکان را در اختیار شرکتهای عضو قرار می دهد تا کالاهای تولیدی خود را بصورت آنلاین در معرض نمایش بگذارند . این خدمات ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه ، دسترسی بی واسطه را بین خریدار و فروشنده فراهم می سازد.مهندس جاویدان اظهار کرد : : بخشی از این سایت به اطلاع رسانی از آخرین خبرهای حوزه صنایع اختصاص یافته است همچنین مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در استان در بخش دیگری از سایت وجود دارد . علاوه بر این کاربران سایت می توانند چکیده ای از آخرین خبرهای مهم، مقالات و گزارش های مربوط به صنایع مختلف را در سایت مطالعه نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار