شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
تعطیلی تنها اردوگاه متکدیان اهواز شد/ ضرورت ورود شهردار اهواز و استانداری برای تعیین تکلیف اردوگاه متکدیان/ آهنجان معاون شهردار: مدیریت جدید اردوگاه هیچ تبعیتی از معاونت فرهنگی ندارد / کلاه کج : معاونت فرهنگی سنگ اندازی می کند / انتقال 11 نیروی اردوگاه به معاونت فرهنگی
شوشان: اگر وقایع پیش آمده در حوزه  ساماندهی متکدیان در سطح کلانشهر اهواز را  "فاجعه"  بنامیم چیزی به گزاف نگفته ایم ؛ چرا که کشاکش ها و جدال های ارگان های متولی بر سر مدیریت اردوگاه ، منجر به مسائلی شده که نتیجه آن به خطر افتادن سلامت و امنیت شهروندان اهوازی است.

به گزارش شوشان ، چند روزی است که تنها اردوگاه نگهداری متکدیان اهواز ، به دلیل آنچه جدال بر سر مدیریت اردوگاه ، از آن یاد می شود ، به تعطیلی کشیده شده و متکدیان با هزار و یک آسیب در حوزه سلامت و اجتماع ، رها شده اند. 

این تعطیلی نتیجه ماه ها جدال معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و فرمانداری اهواز است. از قرار معلوم پس از واگذاری حوزه مدیریت اردوگاه به فرمانداری و انتصاب "کلاه کج" از سوی فرماندار اهواز به سمت مدیریت اردوگاه ، کشاکش هایی شکل گرفته که تاکنون حل آن بی نتیجه مانده است. 

در همین زمینه آهنجان معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز اهواز در گفتگو با شوشان ، معتقد است که از زمانی که فرماندار اهواز مدیر اردوگاه متکدیان را منصوب کرده ٬ دیگر هیچ تبعیت و هماهنگی برای ساماندهی و جمع آوری متکدیان از سوی مدیر اردوگاه ٬ وجود ندارد.

به گفته آهنجان ، مدیریت اردوگاه متکدیان باید هر چه سریع تر تعیین تکلیف و مشخص شود که زیر نظر چه ارگان و نهادی باید قرار گیرد. 

سخنان معاون فرهنگی و شهرداری اهواز و انتقاد از ناهماهنگی ها ، در حالی ست که کلاه کج مدیر منصوب شده از سوی فرماندار برای این اردوگاه ، در گفتگو با شوشان ، زبان به انتقاد از کارشکنی ها و سنگ اندازی های معاونت فرهنگی اهواز گشود. 

کلاه کج در این باره گفت: مدیریت و مسئولیت اردوگاه متکدیان اهواز طبق مصوبات وزارت کشور با فرمانداری است. پیش از این ، این اردوگاه زیر نظر شهرداری اداره می شد اما از سال گذشته ، ارزانی فرماندار اهواز بر اساس مصوبات وزارت کشور ، به شهرداری ابلاغ کرد که مدیریت آن باید زیر نظر فرمانداری قرار بگیرد.

مدیر اردوگاه متکدیان اهواز ، در ادامه گفت: این اردوگاه به لحاظ سخت افزاری ، نرم افزاری ،  از نظر سایت اداری ، نیروی انسانی و نحوه هزینه کرد با معضلات فراوانی مواجه بود.  وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته این ارودگاه از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار شده بود ، گفت: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برای اداره اردوگاه متکدیان ، به صورت مستقیم وارد نشد و انجام امورات را به پیمانکاری واگذار کرده بود که هر سال آن پیمانکار برنده مناقصه می شد!

کلاه کج افزود: از سال گذشته با توجه به سیستم مدیریتی اعمال شده ، ساختار جدیدی ایجاد شد که مغایر با برنامه های قبلی بود. بنابراین یک سری موضع گیری ها و کارشکنی ها از سوی معاونت فرهنگی بوجود آمد.

مدیر اردوگاه متکدیان اهواز با انتقاد از جابجایی نیروهای انسانی اردوگاه ، گفت: طبق قرارداد اردوگاه متکدیان باید 31 نیروی انسانی داشته باشد حال آنکه 11 نفر از این نیروها در معاونت فرهنگی مشغول به کار شدند و به نام اردوگاه حقوق می گرفتند ! سوال اینجاست که چرا 11 نفر از نیروهای اردوگاه به معاونت فرهنگی منتقل شدند؟ با چه مجوزی آن ها را در بخش فرهنگی وارد کردند؟ این کار ضربه بزرگی به اردوگاه زد.

کلاه کج افزود:  از سال گذشته این گزارش ها را به مسئولین مربوطه دادیم اما هیچ کسی پاسخ نداد و هیچ فردی هم مورد مواخذه قرار نگرفت. معاونت فرهنگی سنگ اندازی می کرد و زیر بار چیزی نرفت. حتا پزشکی که برای اردوگاه در نظر گرفته شده بود عملا با حقوق دو میلیونی ، حضوری فعال نداشت. 

مدیر اردوگاه متکدیان اهواز با اشاره به اتمام قرارداد پیمانکار در اردیبهشت ماه امسال ، گفت: با وجود اتمام قرارداد پیمانکار اردوگاه متکدیان ، تاکنون و پس از گذشت چندین ماه ، قرارداد جدیدی بسته نشده و حقوق پرسنل و همچنین تامین امکانات نیز بر زمین مانده است. 

وی گفت: طبق مصوبه شورای شهر اهواز ، چهار ماه حقوق پرسنل اردوگاه متکدیان قرار بود پرداخت شود که از این چهار ماه فقط دو ماه پرداخت شده است.  طبق نامه شورای شهر اهواز ، شهرداری اعلام کرده که دیگر هیچ گونه مسئولینی در این اردوگاه ندارد. ما نیز اعلام می کنیم تا موقعی که مصوبه شورای شهر مبنی بر پرداخت حقوق پرسنل اجرایی نشود ، توان نگهداری متکدیان در این اردوگاه را نخواهیم داشت. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار