شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
برگزاری انتخابات انجمن اسلامی معلمان بهبهان و زیدون/ در نشستن انتخاباتی انجمن اسلامی معلمان انتخاب شد: انجمن آلترناتیو قدرت در ایران نیست/ بیشتر شهرهای خوزستان دارای این تشکل سیاسی و اجتماعی هستند
فعاليت انجمن اسلامي معلمان در خوزستان از نظر گستردگي نسبت به ساير استان ها ، جزو برترين ها در كشور است
شوشان: انتخابات انجمن اسلامی معلمان شهرستان بهبهان و زیدون برگزار شد و اعضای اصلی و علی البدل انجمن اسلامي معلمان اين شهرستان ها مشخص شدند.

به گزارش شوشان ، غلام شجاعی از اعضاي انجمن اسلامي معلمان، در جمع معلمان منطقه زیدون تاریخچه انجمن را بر شمرد و برگزاری اولین انتخابات انجمن را در این شهر به فال نیک گرفت و آن را نشانه بلوغ سیاسی و اجتماعی معلمان زیدون دانست.

انتخابات شهرستان بهبهان نيز شامگاه همان روز،سه شنبه ٣٠آذر با حضور تعدادی از معلمان این شهرستان برگزار شد.

زاهد احمدی عضو انجمن اسلامي معلمان نيز در جمع معلمان بهبهان به نقش و جایگاه احزاب در کشور و همچنین آسیبهایی که مقوله تحزب را تهدید میکند، اشاره كرد و اظهار داشت: انجمن اسلامی معلمان از قدیمی ترین تشکل هاي بعد از انقلاب است. 

وي خاطر نشان كرد: انجمن اسلامي معلمان،ابتدا تشکلی دولت ساخته بود اما بعد با اصلاحاتی که در اساسنامه آن صورت گرفت، به عنوان حزبی تمام عیار با محوريت فعاليت هاي سیاسی اجتماعی و صنفی شكل گرفت و فعاليت خود را ادامه داد.

احمدی گفت: جوامع در حال توسعه و در حال گذار،  جوامعی هستند که در گذر از یک موقعیت تاریخی (چه مسالمت آمیز و چه قهر امیز) به موقعیت تاریخی دیگر دست مي يابند و احزابشان در سایه قدرت شکل میگیرند واصولا هویت این احزاب تابعی از قدرت موجود هست.

وي ادامه داد: در اين جوامع با افول و حذف قدرت ،احزاب نیز به محاق میروند و انجمن اسلامی معلمان هم تابعی از اقلیم فرهنگی جامعه ایران است. 

هر چند که انجمن از پویایی بیشتری نسبت به بقیه احزاب برخوردار است و به لحاظ سیاسی ،انجمن همیشه در اردوگاه اندیشه ورزی چپ مسلمان بود.

اين فعال سياسي گفت: در  دهه های ۶۰ تا ۷۰ اعضاي اين تشكل از پیشگامان و فعالین نیروهای خط امامی بودند و از دهه ۷۰ به بعد در کسوت تحول گرایی و رفرم خواهی در عرصه سیاست ایران نقشی جدی داشته اند.

وي گفت: انجمن طلبکار انقلاب نیست ، آلترناتیو قدرت در ایران هم نیست بلكه انجمن موید انقلاب است و همیشه همراه نظام بوده و به اصلاحات  ایماني عمیق دارد.

گفتني است ، فعاليت انجمن اسلامي معلمان در خوزستان از نظر گستردگي نسبت به ساير استانها ، جزو برترين ها در كشوراست  و اعضاي اين تشكل تقريبا در تمامي شهرستانهاي استان خوزستان، با برگزاري انتخاباتي آزاد و دموكراتيك انتخاب شده اند و از اين رو انجمن اسلامي معلمان داراي شعبه هاي فعال شهرستاني در خوزستان است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار