اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
اعتراض دانشجویی به خواست مسئولین دانشگاه مبنی بر تفکیک جنسیتی / تفکیک جنسیتی توهین به شعور دانشجویان است
جشن بزرگ شب یلدای انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز که قرار بود برگزار شود، به تعطیلی کشانده شد.


شوشان: جشن بزرگ شب یلدای انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز که قرار بود در سالن شهید مطهری دانشکده علوم برگزار شود، به تعطیلی کشانده شد.

به گزارش شوشان صدیقه جلالی دبیر انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در این خصوص به شوشان گفت: علی رغم صدور مجوز از شورای نظارت دانشگاه ، برای برگزاری جشن شب یلدا به دلیل اعتراض به خواست مسئولین دانشگاه مبنی بر « تفکیک جنسیتی در این برنامه» برگزار نشد.

وی با اشاره به اینکه تفکیک جنسیتی توهین به شعور دانشجویان است، تصریح کرد: تفکیک جنسیتی به عنوان یک شرط برای برگزاری برنامه مجوز دار شب یلدا را نپذیرفتیم و علی رغم حضور گسترده دانشجویان برای حضور در این برنامه ،این مراسم برگزار نشد.

به گزارش شوشان، جلالی ضمن اعتراض به کارشکنی های موجود در دانشگاه نسبت به فعالیت های فرهنگی دانشجویی اظهار کرد: تا دقایق آخر منتظر بودیم تا نظر مسئولان برگردد و اجازه برگزاری این مراسم را بدهند اما آنان بر تفکیک جنسیتی اصرار ورزیدند از این رو برنامه کاملا فرهنگی و ادبی در بزرگداشت این مناسبت ایرانی ،برگزار نشد .

وی با اشاره به اینکه درخواست مجوز این برنامه اواخر مهرماه سال جاری اخذ شده بود ،افزود: شعر خوانی توسط دو تن از شاعران خوزستانی، حافظ خوانی ، اجرای مسابقه با حضور ستارگان تیم فوتبال فولاد و استقلال خوزستان بخشی از برنامه های این جشن بود.

به گزارش شوشان ،در پی عدم برگزاری جشن شب یلدا به دلیل اعتراض به خواست مسئولین دانشگاه مبنی بر به تفکیک جنسیتی در این برنامه ،انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز و انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام، بیانیه ای صادر کردند که در پی می آید:

در بخش هایی از این بیانیه آمده است: جشن شب یلدا با محتوای کاملا ادبی،فرهنگی و با حضور دو تن از شاعران نام‌آشنا و گروه حافظ خوانی با اخذ مجوز لازم از شورای نظارت بر تشکل ها سه‌شنبه شب برگزار اما با یک تفاوت آن هم اینکه رياست دانشگاه رأیش را برگرداند و رأی به تفکیک جنسیتی برنامه داد.

انجمن اسلامی دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) به ریاست دانشگاه شهید چمران تذکر می‌دهد که جلوی فشارها بایستد، از استقلالش پاسداری کند و به‌جای سلب حق شادی از دانشجویان و تفکیک جنسیتی تمرکزشان بر روی کمبودها و حقوق دانشجویان بگذارد و در جهت رفع آنها قدم بردارد .


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار