شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۹۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
حسین ساقی

دورنمای روشن اوضاع عمومی و در نهایت اختصاصی مردم با توجه به روند رو به بهبود مؤلفه های اقتصادی که به کرات به تایید مراجع داخلی و بین المللی نیز رسیده است فارغ از سطحی نگری مغرضانه عوامل خارجی و داخلی را اگر چه با توجه به اهتمام مسئولین و دولت مردان به ثمر رسیده ، لیکن در این رهگذر بزرگترین قاعده راهگشای این بهبود که همان پیشران دیپلماسی قوی و معقول بین المللی و داخلی بوده است را نباید براحتی از آن چشم پوشید.

به بیانی دیگر شاکله و ساختار اصلی روند بهبود مؤلفه های شاخص اقتصادی چه به صورت غیر مستقیم و گاهاً مستقیم ، متأثر از رویکردِ بازگشتِ به توسعه مناسبات سیاسی و رعایت پروتکل های بین المللی و دیپلماسی معقول و بهنگام خارجی و در رأس آن به ثمر نشستن کج دار و مریز توافق برجام بوده است.

ناگفته پیداست که ایجاد تناسب و التزام به رعایت اصول و قواعد ارتباطات بین المللی در جهت حفظ و گسترش مستمر منافع فردی و جمعی کشور در گروی عزم جدی و توسعه طلبانه منافع ملیِ مسئولین و شفاف سازی عمومی مسیر حرکت دستیابی به این منافع خواهد بود.

باری در این رهگذر اصل هزینه و فایده و همچنین سنجش مزایا و یا عقب افتادگی های ناشی از هر اقدام و همچنین پیش بینی های کارشناسانه و عالمانه از رخدادهای پیش روی هر گام ، ضروری و توفیر منافع بزرگ بر منافع کوچک واجب خواهد بود که این مهم هم دست یافتنی نخواهد بود مگر با حرکت در مسیر اصول قواعد علمی و تجربی و اعتقاد به ارجحیت منافع جمعی بر فردی مردم و مسئولین .

برای نمونه کاهش ریسک تامین کالای اساسی و مورد نیاز مردم و همچنین کاهش یا حذف هزینه های انبار داری این کالاها و نیز واردات تکنولوژی روز و مورد نیاز توسعه صنایع از بدیهیات مواهب گشایش ها و گسترش روابط بین المللی و حذف خطوط فرضی بین خود و سایر ملت ها می باشد که تاثیر مثبت و مستقیم و راهگشای این فعالیت بر عرضه و تقاضای بازار را به عینه و ملموس میتوان مشاهده کرد .

از طرفی بی توجهی به عواقب محصور ماندن در خطوط مرزی سیاسی و جغرافیایی کشور و محروم و ممنوع کردن افراد از ارتباط با صاحبان فناوری و علوم روز نیز ناگفته پیداست که چگونه خواهد بود که انچه در سالهای گذشته بر صنایع و در پی آن بر اقتصاد کشور رفت گواه این گفته می باشد.

لذا توجه و تقویت درخورِ این مناسبات و همچنین برجسته کردن مصادیق ِمزایای توسعه دیپلماسی برای عموم افراد و مقابله و جلوگیری از تحلیلهای ناصحیح و پیشگویی های بدون پشتوانه که بخودی خود مانع توسعه فکری و عملی جامعه خواهد شد از وظایف مسئولین و عالمان دلسوز وترقی خواه کشور می باشد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
comment
0
0
comment سلام دوست عزیز از یک طرف عزم جدی وهمگانی در بثمر رساندن توسعه وبرجام بسیار عالی است اما چون مردم دیگر اعتماد به مسولین خود ندارند همیشه نا متنزام وبیمار خواهدماندودچار دسته بندی یا همان جناه که باید درراستای پیشرفت وحرکت کند بلعکث میشود وبجای شفاف بودن سعی بر حاشیه نگاه داشتن مردم میکنند موفق باشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار