شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳

استاندار خوزستان گفت: آستاراخان بازاري مطمئن براي توليدات كشاورزي استان است، زيرا با توجه به شرايط اقليمي كه اين منطقه دارد بيشتر ماه‌هاي سال توليد ندارند و سالانه 74 ميليارد دلار انواع محصولات كشاورزي را از كشورهاي ديگر وارد مي‌كند.

سيدجعفر حجازي در جلسه كارگروه صادرات غيرنفتي كه روز گذشته، 23 بهمن‌ماه در محل استانداري برگزار شد، عنوان‌كرد: آستاراخان از لحاظ اقتصادي وضعيت خيلي دارد و از سوي ديگر ميزان مصرف بالايي دارد؛ بنابراين مي‌تواند بازار خوبي براي توليدكنندگان ما باشد.

وي افزود: خوزستان در افزايش توليدات محصولات كشاورزي كشور و ايجاد اشتغال پايدار در رقابت با بازارهاي خارجي نقش تعيين‌كننده‌اي دارد.

استاندار خوزستان بيان‌كرد: انتظار داشتيم در نمايشگاه بصره توليدكنندگان زيادي شركت كنند اما همين تعدادي كه شركت كردند قراردادهاي خيلي خوبي را با تجار خارجي منعقد كردند.

حجازي اظهارداشت: بايد يك نمايشگاه دائمي در بصره راه‌اندازي شود و توليدكنندگان غرفه‌هاي ثابت داشته باشند و محصولات فصلي خود را در آنجا عرضه كنند.

وي تصريح‌كرد: مي‌توان با برگزاري نمايشگاه دائم در بصره با محوريت خوزستان از توليدات‌كنندگان استا‌ن‌هاي ديگر مانند توليدكنندگان فرش و صنايع دستي دعوت كرد تا در اين نمايشگاه شركت و توليدات خود را عرضه كنند.

استاندار خوزستان خاطرنشان‌كرد: با توجه به اين‌كه 80 درصد توليد نفت عراق در بصره است و در چند سال اخير فعاليت‌هاي نفتي در اين استان بيشتر شده، از قطعه‌سازان خوزستاني انتظار داشتيم در نمايشگاه بصره شركت كنند، زيرا بصره مي‌تواند يك بازار خوبي براي قطعه‌سازان خوزستان باشد.

حجازي يادآورشد: بايد دفاتر فني و مهندسي در بصره جهت ايجاد زمينه برگزاري نمايشگاه راه‌اندازي شود.

وي افزود: در نمايشگاه آ‌ستاراخان از 10 استان هم‌جوار اين استان و سه كشور همسايه دعوت شده است و اين امر مي‌تواند فرصت خوبي باشد تا تجار خارجي را با توليدات خود آشنا كنيم.

استاندار خوزستان بيان‌كرد: كيفيت غرفه‌ها خيلي مهم است و بنابراين از شركت‌كنندگان نمايشگاه آستاراخان انتظار مي‌رود كه توليدات خود را در بسته‌بندي‌هاي خوب و جذاب عرضه كنند زيرا اين امر نشان‌دهنده كيفيت خوب محصولات است.

حجازي با اشاره به بازسازي و راه‌اندازي پايانه‌هاي مرزي استان، خاطرنشان‌كرد: براي بازسازي و راه‌اندازي پايانه‌هاي مرزي هر ميزان از منابع مي‌توانيم جذب مي‌كنيم و سال‌آينده تلاش‌هاي زيادي براي سامان‌دادن به پايانه‌ها، به ويژه در مرزهاي چزابه و شلمچه انجام خواهد شد.

وي از اتاق‌هاي بازرگاني شهرستان‌ها خواست با همكاري هم، براي راه‌اندازي فروشگاه‌هاي مرزي تلاش كنند زيرا ايجاد فروشگاه‌ در مرز با توجه به ترددهايي كه در آنجا صورت مي‌گيرد مي‌تواند تاثير زيادي در تقاضاي محصولات خوزستان داشته باشد.

همچنين محمدحسين نظري، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در اين جلسه اظهاركرد: براي ساماندهي مرزنشينان از لحاظ آماري، به صورت آنلاين صدور كارت هوشمند مرزنشينان آغاز شده است.

وي افزود: ثبت‌نام در سامانه كارت هوشمند از اول بهمن‌ماه آغاز شد و تاكنون 4 هزار و 500 خانوار در سامانه ثبت‌نام كرده‌اند و بيشترين ميزان ثبت‌نام مربوط به هنديجان است.

نظري بيان‌كرد: ثبت‌نام براي دريافت كارت هوشمند مرزنشيان در دفاتر پيشخوان دولت انجام مي‌شود و مرزنشينان تا پايان بهمن‌ماه براي ثبت‌نام در سامانه مهلت دارند؛ بنابراين از فرمانداران انتظار مي‌رود جديت بيشتري به كار گيرند تا بتوانيم هرچه سريع‌تر ثبت‌نام را به اتمام برسانيم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار