رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: باید فرهنگ نظارت در کشور توسعه یابد و اگر چنین نشود انجام هر کاری بی فایده خواهد بود.

"> فرهنگ نظارت باید توسعه یابد
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: باید فرهنگ نظارت در کشور توسعه یابد و اگر چنین نشود انجام هر کاری بی فایده خواهد بود.

 

به گزارش شوشان به نقل از مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع مسئولان و مردم آبادان در حسینیه ثارالله آبادان افزود: مردم و مسئولان باید با فرهنگ نظارت آشنا شوند، باید فرهنگ نظارت پذیری در کشور زیاد و نظارتها، مردمی شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر در حال جذب ناظر افتخاری هستیم، اظهار کرد: در تلاشیم تا شبکه نظارتی را در کشور توسعه دهیم، باید فضای اجرایی و نظارتی در کشور مردمی شود و اگر چنین شود آنگاه موفق خواهیم بود.

پورمحمدی با بیان اینکه سازمان بازرسی کشور تنها یک اداره آن هم در شهر اهواز دارد، تصریح کرد: باید بخش بازرسی در کشور تقویت شود، دنبال دولت بزرگ نیستیم زیرا دولت بزرگ اشتباه و هزینه و کارش نیز زیاد است. دولت باید کار را به مردم بسپارد و خودش نظارت کند.

وی یادآور شد: کشوری ثروتمند و قدرتمند است که مردمش قوی و ثروتمند باشد در غیراینصورت پایدار نخواهد بود و  اندیشه اساسی امام (ره) و رهبری نیز این است که مردم باید تقویت شوند و دولت نظارت کند.

رئیس سازمان بازرسی کشور این سازمان را کوچکترین سازمان کشور خواند و ادامه داد: از آنجایی که انقلاب ما مردمی است، لازم است فضای نظارتی ما نیز مردمی باشد.

حجت الاسلام پورمحمدی در بخشی از سخنان خود گفت: آمریکا که می خواهد با زور سرنیزه، پول و تبلیغات بر جهان تسلط پیدا کند امروز ادعا دارد که می خواهد با ایران مذاکره کند ولی این کار نشدنی است و مردم ما نیز با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن اعلام کردند که این کار غیرممکن است.

وی از ولایت، دین، انقلاب و اسلام به عنوان مرواریدی گرانبها در دستان ملت ایران یاد کرد و گفت: این مروارید را به سادگی از دست نمی دهیم، البته کمی بی توجهی کردیم و این مروارید زنگار گرفته که باید آن را پاک کنیم.

پور محمدی افزود: مردم ما مردانه پای انقلابشان بوده و هستند اما مشکلاتی نیز داریم. انقلاب ما یک ارزش فوق العاده دارد و اگر قرار است تحول ایجاد شود باید خودمان ایجاد کنیم. حضرت امام انقلاب کرد اما برای اداره کشور آن را به آرای مردم سپرد، در کشورمان همه چیز با انتخاب مردم صورت می گیرد و اگر جایی بد انتخاب کردیم نتیجه اش را می بینیم.

وی با اشاره به اینکه بخشهای مختلف کشور در دست مردم است، یادآور شد: باید از این فرصتها به نحو خوب و مطلوبی استفاده کنیم، نگذاریم کسی برای ما تصمیم بگیرد، خودمان باید برای خودمان تصمیم گیری کنیم و این رمز موفقیت انقلاب ما است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: به طور مثال اگر اعضای شورای اسلامی شهر خوب کار کنند در دور بعد هم به آنان رای می دهیم ولی اگر چنین نبود باید به افراد بهتر رای بدهیم و آنها را انتخاب کنیم.

حجت الاسلام پور محمدی گفت: اگر بودجه شهرک است و شورای شهر امکان انجام کار را ندارد این وظیفه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است که باید موضوع واگذاری برخی اختیارات شهری به شهرداری وشورای شهر را که مدتهاست فراموش شده را از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری و به انجام برسانند.

وی افزود: اگر نمایندگان مشکل را پیگری و حل نمی کنند، توان ندارند و پیگیر نیستند پس عیب از انتخاب ما است، باید نماینده ای را انتخاب کنیم که خوب عمل کند، راه حل اساسی در حل مشکلات انتخاب درست است. انقلاب به ما نشان داد که باید خودمان تصمیم گیری کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انقلاب اسلامی ایران  یادآور شد: انقلاب اسلامی برای ما آزادی، استقلال و وجاهت آورد، با پیروزی انقلاب اسلامی خداوند در جامعه ما حضور ملموس پیدا کرد، خداخواهی ارزش شد، خداطلبی فرهنگ شد و دینداری و اخلاق مداری باز به جامعه انسانها بازگشت.

حجت الاسلام پور محمدی ادامه داد: با پیروزی انقلاب ملت ایران از زیر بار سلطه بیگانگان و حکام مستبد و جائر آزاد شدند.

وی با اشاره به پالایشگاه آبادان گفت: این پالایشگاه چندی دیگر یکصدمین سالگرد خود را پشت سر می گذارد، پالایشگاه آبادان جزو قدیمی ترین پالایشگاهای دنیاست، زمانی این پالایشگاه محل تاخت و تاز و در تسلط اجانب بود و نفعی برای ملت ما نداشت.

پورمحمدی افزود: آن زمان در این پالایشگاه نفت پالایش می شد انواع فرآورده های نفتی تولید اما توسط کشتی برای تقویت ناوگان دریایی انگلیس ارسال می شد و در جنگ جهانی اول و دوم نیز یکی از مراکز عرضه محصولات به متفقین بود.

وی اظهار داشت: پالایشگاه آبادان سالها به وسیله مدیریت مستقیم بیگانگان اداره می شد. در سال 56  آخرین واحد این پالایشگاه توسط پیمانکاران آمریکایی احداث شد.

وی تصریح کرد: آبادان از مهمترین شهرهای انقلابی و پیشتاز ما بود، این شهر جزو جاهایی بود که محل مباحث جدی سیاسی بود و علمای ما به رغم فشارهای ساواک (ساواک یک دفتر ویژه در آبادان داشت) به این شهر می آمدند و منبر می رفتند، اما با همه این مسائل مردم آبادان مردم روشن و آگاهی بودند و از وجود علمای آگاهی بهره می بردند و خود نیز از علما حمایت خوبی داشتند.

پورمحمدی یادآور شد:  نقش ارزشمند مردم آبادان در پیروزی انقلاب را نمی توان نادیده گرفت، به رغم تمام فشارهای تحمیلی از سوی دشمنان ما با انقلابمان و شما با حضور گسترده تان وضع را تغییر دادیم و صحنه به طور کامل عوض شد. دشمنان انقلاب اسلامی برای اینکه ما را از پای دربیاورند جنگ عظیمی را به راه انداختند، کمکهای مالی و تسلیحاتی به صدام کردند تا با ما جنگ کند، آن هم درست زمانی که صدام به عنوان معاون رئیس جمهور عراق  خود توافقنامه پیمان صلح را در سال 1353 (1975 میلادی) امضا کرد و در سازمان ملل نیز به ثبت رسید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: با پیروزی انقلاب همین صدام به نمایندگی از جهان استکبار به ایران حمله کرد تا انقلاب را از پای درآورد، آبادان با تقدیم چهار هزار و 400 شهید به عنوان پیشتاز جنگ افتخارات بزرگی را نصیب کشور و انقلاب کرد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از جنگ نابرابر، آوارگی و تخریب امکانات شهری و از کار افتادن فعالیتهای واحدهای صنعتی همچون پالایشگاه و سایر خسارتهای وارده به شهر آبادان اظهار کرد: باید واقع بینانه به شرایط نگاه کنیم و آن چیزهایی را که به دست آوردیم به خاطر بسپاریم و برای هر آنچه که نداریم تلاش کنیم.

پور محمدی تصریح کرد: انقلاب به ما عزت،عظمت، حیثیت و آبرو داد و ایران در جهان هویت پیدا کرد و از زیر بار تحقیر سلطه طلبان بیرون آمد. در این منطقه از شوش، شوشتر، دزفول و آبادان و مرزهایش تا بصره و مدائن زمانی مرکز بزرگترین امپراطوری ایران در طول تاریخ بوده که شواهد آن نیز موجود است و این تاریخ ایران پیش از انقلاب بود و پس از آن نیز همگان افتخارات را خوب می شناسند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: تاریخ ایران پس از انقلاب بهتر و سراسر افتخار است اگر از تاریخ اسلام، ایران را برداریم دیگر چیزی باقی نمی ماند، ایران تاریخ اسلام را غنی کرد، مفاخر اسلام ظهورکردند، علوم و معارف اسلامی گسترش یافت و جهانی شد.

وی گفت: متاسفانه در سده های اخیر و تاریخ معاصر ما افت پیدا کردیم و جریان استکباری در تلاش برای تحمیل فشارها بر کشور ما برآمده است. در تاریخ معاصر هیچگاه بیگانه بر ما حکومت نکرده است و اگر هم بیگانگان آمدند و داخل شدند جذب  ایران و اسلام شدند، فضا در پیش از پیروزی انقلاب بسیار سخت و تحت سلطه بیگانگان بود ولی با پیروزی انقلاب ما شخصیت یافتیم.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به چهار هزار و 400 شهید آبادانی گفت: شهدای ما در جنگ جاودان شدند و خانواده هایشان نیز الهام بخش ما در جامعه اند و امروز این شهر با افتخار و سربلندی ادعا دارد که از مملکت خود دفاع کرده است، ما شهید دادیم تا عزت به دست آوریم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: عراقی ها که زمانی تحت سلطه صدامیان بودند اکنون از وجود آمریکاییها در کشورشان در رنجند، حضور 260 هزار نیروی آمریکایی در عراق نشان از چه دارد آن هم در کشوری که خود زمانی اسباب حمله به ایران را برایش مهیا کرده بودند.

وی تصریح کرد: در انتفاضه نخست مردم عراق اگر حضور حکام منطقه و حمایت آنان از صدام حسین نبود به طور قطع انتفاضه مردم به ثمر می رسید و مردم پیروز میدان بودند اما متاسفانه چنین نشد. مردم عراق انقلاب را پیدا کردند و دریافته اند که برای رسیدن به عزت و افتخار باید انقلاب کنند آنان از ملت ما شرافت و عزت ومردانگی دیدند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار