شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
دولت مسئولیت های اجتماعی را به کانون های مردمی واگذار کند
 زینب پارسا فخر 

جامعه امروز ما برای پیشرفت و حرکت، سرشار از نیکی ها و نکات مثبت است که گاهی مواقع ناخودآگاه از وجود بسیاری از این پتانسیل ها غافل میشود که میتواند با تمرکز بر نکات مثبت و دور شدن از معضلات و آسیب ها به اهداف و مراتب خوب دست پیدا کند.

اگر نگاهی گذرا به برخی موارد مطرح شده در جامعه چه در فضای حقیقی و چه مجازی داشته باشیم بیشتر با اخبار و فضای منفی و دلسرد کننده روبرو می شویم که این فضای بغض آلود تاثیرات ناگوار بر پیکره جامعه خواهد انداخت.

هر چند منکر برخی از معضلات و آسیب های اجتماعی در جامعه نیستیم و قبول داریم که یک مجموعه نمی تواند صد در صد کامل باشد ولی با ایجاد برنامه ای مدون و متمرکز، می توان فارغ از نگاه های غیر کارشناسی و هیاهوی رسانه ای به نگاه بهتر و قابل تری بر موارد منفی دست پیدا کرد و با ایجاد ساز و کار خوب این منفی ها و معضلات را به مثبت تبدیل کرد.

در این بین هماهنگی و ایجاد چرخه محکم بین سازمان ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی، به رسمیت و واگذار کردن مسولیت های اجتماعی به کانون های مردمی، می تواند بار دولت را در برخورد با معضلات کم کند و ورود و نگاه مردم را در عرصه های اجتماعی پررنگ تر کند زیرا وقتی مردم در همه زمینه های اجتماع به تصمیم گیری و برنامه ریزی بپردازند بازخورد خوبی در جامعه خواهد داشت.

امید است نگاه ما به جامعه روز به روز بهتر و ارزشمندتر شود که بر این اساس در اهداف و چشم انداز بلند مدت تاثیرات خوبی در جامعه را شاهد خواهیم بود.

نشریه خوزستان امروز  

برچسب ها: زینب پارسا فخر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار