شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
همزمان با تولد حضرت عیسی مسیح (ع) ناقوس کلیسای قاراپت آبادان صبح امروز با حضور تنی چند از شهروندان مسیحی این شهرستان و البته بدون حضور مسوولان به صدا درآمد.

صوفی کالوازیان، متولی کلیسای قاراپت آبادان، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: این مراسم هر دو سال یکبار با حضور اسقف اعظم انجام می‌شود اما امسال حس عجیبی به من دست داد که امروز باید بیایم و چراغ‌ها را روشن کنم به این امید که صلح و دوستی در آبادان شکل بگیرد.

وی با بیان این که تنها خانواده ارمنی در آبادان خانواده مانوکیان است خاطرنشان کرد: از سال 70 تا 86 به اتفاق همسرم مانوکیان وارد آبادان شدیم. متولی و دارنده کلیسا هستم و نیز دارنده دو مدرسه‌ ارامنه در آبادان هستم.

کالوازیان میلاد حضرت مسیح (ع) را به تمام مسیحیان جهان تبریک گفت و ادامه داد: امیدوارم تا زمانی که در آبادان هستم و زندگی می‌کنم بتوانم با این بار سنگینی که بر دوش دارم به نحو احسن انجام وظیفه کنم.

متولی کلیسای قاراپت آبادان تصریح کرد: در حال حاضر آرامستان ارامنه آبادان واقع در منطقه شطیط این شهرستان در وضع بسیار بد و اسفناکی است. از مسؤولان شهرستان آبادان تقاضامندم نسبت به ساماندهی این آرامستان اقدامی انجام دهند. این آرامستان جایی است که حدود یک صد سال است که اموات در آن مدفون هستند.

او افزود: مردم از من می‌خواهند برای این آرامستان اقدامی به جهت ساماندهی انجام دهم اما من تنها هستم و به تنهایی نمی‌توانم کاری انجام دهم.

کلیسای قاراپت آبادان در خیابان شهید مطهری (زند سابق) در کنار مسجد موسی ابن جعفر (ع) واقع شده است.

برچسب ها: کلیسای آبادان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار