شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
معاون وزیر نفت: استقامت آبادان مرهون باور و استقامت آیت‌الله جمی بود
معاون وزیر نفت: اغراق نیست اگر بگوییم استقامت آبادان مرهون باور و استقامت مرحوم جمی در این شهر بود.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه «کونوا دعاة الناس بغیر ألسنتکم» مصداق عینی عملکرد مرحوم جمی بود، گفت: اغراق نیست اگر بگوییم استقامت آبادان مرهون باور و استقامت مرحوم جمی در این شهر بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، رکن‌الدین جوادی در مراسم گرامیداشت هشتمین سالگرد درگذشت آیت‌الله جمی که امروز پنج‌‌شنبه، دوم دی‌ماه در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که آیت‌الله جمی را ماندگار کرد، تخلق به ویژگی‌های اصیلی بود که در قرآن کریم، احادیث ائمه اطهار(ع) و نهج‌البلاغه امام علی(ع) به تواتر درباره خصوصیات یک مومن یاد شده است.

وی با اشاره به آیات ابتدایی سوره مومنون «الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ، وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ؛ همانان كه در نمازشان فروتنند و آنان كه از بيهوده رويگردانند»، گفت: آنانی که دوران زندگانی ایشان را به خاطر دارند؛ خشوع و تسلیم برابر خداوند را در آیت‌الله جمی می‌دیدند. همیشه با مردم خوشرو بود، هیچگاه ضعف و بدی هیچکس را در جمع بیان نمی‌کرد. ایشان با بندگان خدا به عنوان امانت الهی برخورد می‌کرد. سعی بر آن داشتند که بندگان خدا را با روی خوش جذب کنند. همه افراد با تفکرات متفاوت سیاسی، اجتماعی و قومیتی در مورد آیت‌الله جمی اتفاق نظر داشته و او را مردی شایسته می‌دانستند.

جوادی گفت: در دوران جنگ هیچ گاه ترس از مرگ و شهادت نداشت، چراکه به آخرت ایمان داشت. در دوران جنگ تلاش کرد تا شهر را نگه دارد و اغراق نیست اگر بگوییم استقامت آبادان مرهون باور و استقامت مرحوم جمی در این شهر بود.

معاون وزیر نفت عنوان کرد: ایشان به باورهای اعتقادی خود باور داشت و به سخنان خود عامل بود؛ «کونوا دعاة الناس بغیر ألسنتکم» مصداق عینی عملکرد مرحوم جمی بود.

وی گفت: رفتارهای آیت‌الله جمی با استواری و وفاداری، مبتنی بر تواضع بود و در سختی‌ها شکیبا بود؛ پس از شهادت برادرشان آرامش، توکل و شکر خداوند از ایشان مشاهده می‌شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار