اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۴۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
شوشان: گروهی از کارکنان شرکت گروه ملی فولاد برای سومین بار در یک هفته اخیر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود دست به تجمع زدند تا بالاخره محمودی مدیر عامل این شرکت مجبور شود از تهران راهی اهواز شود.

بنا به اظهارات نماینده کارگران، محمودی در ابتدا با لحنی حاکی از عدم رضایت از تجمعات اخیر و نیز بازتاب جهانی این اعتراضات، به بازخواست کارکنان پرداخت و این تحصن را نابجا توصیف کرد و در ادامه، با اشاره به این که پرونده اختلاس گروه ملی و تعیین تکلیف این شرکت مراحل نهایی خود را طی می کند، اظهار کرد: در مزایده نخست کسی شرکت نکرده است لذا طبق قانون، 20 روز دیگر، مجددا مزایده برگزار خواهد شد و اگر برای بار دوم نیز کسی شرکت نکند، برای بار سوم، مزایده برگزار خواهد شد و بعد از مزایده سوم، شرکت گروه ملی فولاد به عنوان طلب، در اختیار بانک ملی قرار می گیرد.


وی افزود: تا مشخص شدن وضعیت مزایده ی بانک امکان پرداخت حقوق نیست، مگر این که تولید کرده و بفروشیم و با آن حقوق کارکنان را پرداخت کنیم زیرا تا تعیین تکلیف نشدن وضع شرکت، بانک ریالی در این شرکت هزینه نخواهد کرد.

کارمندان و کارگران گروه ملی همچنین با ابراز نارضایتی از هزینه کردن این شرکت برای تیم استقلال خوزستان که گفته می شود هفته ای 200 میلیون تومان است، خواستار رسیدگی به وضع موجود شدند. 

مدیر عامل شرکت گروه ملی فولاد با رد این موضوع بیان کرد: ترجیح ما به فروش تیم استقلال است و تنها با خواست استاندار آن را نگه داشته ایم. ما علاقه ای به داشتن تیم فوتبال نداریم به ویژه که جز هزینه چیزی عاید ما نشده است.

وی یادآور شد: گروه ملی فولاد الان 700 میلیارد تومان ضرر انباشته، 1600 میلیارد تومان بدهی و تنها 200 میلیارد سرمایه دارد که آن هم سهام شرکت فولاد اکسین است. 

ضمن این که هر کیلو ماده اولیه به قیمت 1680 تومان خریداری و محصول به همین قیمت فروخته می شود که هیچ سودی را عاید شرکت نمی کند. برای پرداخت هزینه های کنونی، تنها تولید 100 هزار تنی با سود 140 تومانی به صرفه است لذا باید تولید را تا سقف 100 هزار تن افزایش دهیم تا امکان پرداخت معوقات ممکن شود.

محمودی افزود: سهام شرکت فولاد اکسین پس از تعیین تکلیف فروخته خواهد شد و با درآمد حاصل از فروش آن، تولید شرکت را افزایش خواهیم داد.

یکی از کارگران شرکت با اشاره به سخنان محمودی در خصوص تولید 100 هزار تنی در ماه، به خبرنگار ما گفت: اگر هیچ سودی عاید شرکت نمی شود، چرا باید تولید 30 تا 50 هزار تنی کنونی به 100 هزار تن برسد؟ البته عنوان شده که تنها با تولید 100 هزار تنی و آن هم با سودی معادل  140 تومان  برای یک کیلو امکان پرداخت حقوق 4 هزار پرسنل این شرکت وجود دارد اما اگر سودی وجود ندارد، پس افزایش تولید نیز به هر شکل اش بی معناست.

مدیر عامل شرکت گروه ملی فولاد با بیان این که سعی می شود تا آخر سال، هر ماه پرداخت صورت بگیرد، عنوان کرد: اگر وضعیت شرکت مشخص شد و تعیین تکلیف آن صورت گرفت، حقوق معوقه تسویه خواهد شد و اگر تعیین تکلیف نشود، حقوق معوقه را پرداخت، اما عیدی و دو حقوق را در سال آینده پرداخت خواهیم کرد.

گفته می شود در پی درخواست کارمندان برای حضور مسئولان در شرکت و بازدید از وضعیت موجود، استاندار یا معاون وی به زودی برای بازدیدی در این مجموعه دعوت خواهند شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
boy
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
comment
0
1
comment همش دروغه منتظره واکنش تند ما باشه از فردا [...]
comment
فرهاد ممبینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
comment
0
1
comment راهپیمایی ودفاع از تجمعات کارگری حق پرسنل است ..
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار