اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
 نور خوزستان نوشت: آن گونه كه پيش بيني شد، پاييز سال ۹۵ ميزان بارندگي نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با كاهش همراه بود. حدود دو هفته اي هم هست كه از زمستان مي گذرد و در اين مدت هم بارندگي قابل ملاحظه اي را شاهد نبوديم. با اين اوصاف بديهي است كه رودخانه هاي استان بويژه رودخانه هاي پايين دست حال و روز خوشي نداشته باشند.

اين موضوع در جلسه شوراي حفاظت آب استانداري كه شامگاه پنجشنبه برگزار شد مورد اشاره قرار گرفت و استاندار خوزستان نيز نسبت به بحراني شدن وضعيت رودخانه هاي زهره و مارون هشدار داد.

وقتي استاندار به مديران خود تأكيد مي كند: <در صورت مديريت نكردن بحران كم آبي در اين مناطق شاهد اختلافي مشابه اختلاف بين مردم خوزستان و اصفهان بر سر منابع آب در شهرستان هاي استان خواهيم بود> بدون شك بايد اين وضعيت را جدي گرفت.

چند روزي است فيلم كوتاهي در فضاي مجازي منتشر شده و يك كشاورز هنديجاني با نشان دادن خشكسالي رودخانه زهره، نگراني خود از وضعيت موجود را رسانه اي كرد. ظاهرا اين درددل به گوش استاندار خوزستان رسيده و دكتر شريعتي روز گذشته در بازديدي سرزده خود را به هنديجان رساند تا وضعيت را از نزديك مشاهده كند.

مدت ها پيش نيز مستندي با مضمون پيامدهاي انتقال آب در يكي از سينماهاي اهواز نمايش داده شد كه در جمع بندي آن برخي كارشناسان اذعان داشتند انتقال هاي آب بين حوضه اي، جنگ بر سر آب را در پي خواهد داشت!

موضوعي كه شايد از نگاه صاحبان قدرت آنگونه كه نياز است، مورد توجه قرار نگرفته و بارها شاهد تكرار آن براي انتقال آب از رودخانه هاي استان هستيم.

بدون ترديد وزير نيرو ضرب المثل <چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است( >كه البته حالا بايد گفت آبي كه به خانه رواست به مسجد حرام است) را شنيده و خوب مي داند بيشتر كشاورزان خوزستاني به دليل بحران آب زمين هاي اجدادي خود را فروخته و حاشيه نشيني در شهرها را بر گزيده اند، آن هم به نيت كسب روزي حلال!

برچسب ها: آب
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار