شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامشیر گفت: عدم تأمین به موقع و کافی آب، تولید محصولات به خصوص گندم را در شهرستان تحت شعاع قرار می‌دهد.

 مصطفی هنرمندیان در گفت‌وگو با ایسنا ، در خصوص تجمع اخیر کشاورزان این شهرستان مقابل فرمانداری رامشیر اظهار کرد: عدم تأمین به موقع و کافی آب جهت آبیاری محصولات پاییزه علت اعتراض این کشاورزان بوده است.

 وی با اشاره به این‌که در این شهرستان اکثر مردم به شغل کشاورزی و دامپروری مشغول هستند، افزود: با توجه به این‌که بارندگی در این شهرستان نسبت به سال گذشته 45 درصد کاهش یافته است، کشاورزان خواستار تأمین حجم آب بیشتری هستند.

هنرمندیان ضمن اشاره به این‌که اراضی این شهرستان از سد مخزنی مارون و روخانه جراحی آبیاری می‌شوند، بیان کرد: پس از اعتراض کشاورزان، این مشکل و خواسته آن‌ها را به سازمان آب و برق خوزستان منتقل و مطرح کردیم که آب بیشتری رهاسازی شود اما سازمان آب و برق امروز و فردا می‌کند.

 وی با بیان این‌که سازمان آب و برق تأکید زیادی بر نوبت‌بندی آب دارد، افزود: ما معتقدیم با توجه به این‌که تبخیر زیاد، نیاز آبی بالاست و کشاورزان به آب نیاز دارند، باید همه شهرستان‌ها با هم آبیاری شوند تا کشاورزان بتوانند کشت خوبی داشته باشند و بدهی‌های خود را به بانک پرداخت بپردازند و این کشت جوابگوی زندگی‌شان باشد.

 هنرمندیان با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و تأثیر منفی آن بر کشت تصریح کرد: ما به جز سد مخزنی مارون محلی برای تأمین آب نداریم که همین سد هم بین شهرهای شادگان، ماهشهر، هویزه و بخشی از رامهرمز مشترک بوده و آب بین این شهرها تقسیم می‌شود.

 وی با بیان این‌که 80 درصد از زمین‌های داخل شبکه مشکل تامین آب دارند، ادامه داد: خواسته ما افزایش خروجی سد مخزنی مارون از 55 مترمکعب بر ثانیه به 75 مترمکعب بر ثانیه است، چرا که زمان زیادی نداریم و این مشکل کم‌آبی و رهاسازی کم آب، باعث کاهش تولید و سطح عملکرد شهرستان می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار