اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت جناحی نبودبلکه یک شخصیت فراجناحی است، گفت: آنچه برای او مهم بود نظام و انقلاب است. ایشان نه‌تنها یک شخصیت ملی بلکه یک شخصیت فراملی و بین‌المللی است.
 
به گزارش ایسنا، آیت‌الله محمدحسین احمدی شاهرودی در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که شامگاه پنج‌شنبه، 24 دی‌ماه در حسینیه بقیه‌الله اهواز برگزار شد، اظهار کرد: برپایی دین و اقامه آن از موارد مورد تأکید خداوند است و ملت مسلمان ایران به رهبری امام (ره) در راه انجام این وظیفه الهی قیام کردند. هدف امام راحل از تشکیل حکومت اسلامی برپایی دین است و در این راه از نخستین کسانی که همراه امام بودند، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.
 
وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سال 41 در رکاب امام امت بودند و از آغاز نهضت امام را همراهی کردند و زندان‌ها، تبعیدها و شکنجه‌ها را دیدند؛ بیشترین کسی که از میان روحانیون شکنجه شده است آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جان خود را در طبق اخلاص در اختیار انقلاب قرار داده بود، گفت: حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جهاد مالی هم کرد و تکیه‌گاهی مالی برای انقلابیون بود. وی همچنین یکی از مؤثرترین افراد در شورای انقلاب بود و در دوران جنگ نیز امام فرماندهی جنگ را به او واگذار کرد.
 
احمدی شاهرودی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مرد لحظه‌های سخت، سرنوشت‌ساز و حساس بود. یکی از اقدامات سرنوشت‌ساز وی در مسأله پایان جنگ بود؛ زمانی که صدام پس از احساس شکست با اقدامات مذبوحانه موشک‌باران شهرها را آغاز کرد و هنگامی‌که در آن لحظه حساس برخی شعار جنگ را می‌دادند، حضرت آیت‌الله هاشمی خدمت امام رسید و اعلام کرد که مصلحت اسلام و مسلمین و کشور و ملت در پایان جنگ است و مشاهده کردیم که امام با نظر ایشان موافقت کرد.
 
وی اظهار کرد: اگر این نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نبود و جنگ ادامه پیدا می‌کرد خدا می‌داند چه مشکلات و بلاهایی ایجاد نمی‌شد؛ بعدها برخی در انتقاد از ایشان حرف‌های عجیبی زدند و گفتند که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جام زهر را به امام نوشاند. عجب! مگر امام بچه بود که کسی به او بنوشاند.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از دیگر اقدامات سرنوشت‌ساز حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از وفات امام بود؛ درحالی‌که کشور و مسئولان مضطرب بودند تعیین رهبری از موارد بسیار حساس بود. در آن جلسه مهم مجلس خبرگان نظر برخی به رهبری شورایی بود و حتی مقام معظم رهبری به رهبری شورایی نظر داشتند و در تأیید آن سخنرانی کردند، اما ناگاه آیت‌الله هاشمی تدبیر کرد و جلسه‌ای را که در خدمت امام داشتند بیان کرد؛درنتیجه مجلس خبرگان به‌سوی انتخاب رهبری فردی و شخص مقام معظم رهبری سوق پیدا کرد.
 
احمدی شاهرودی ادامه داد: آیا نباید بر نعمت بزرگی همچون وجود مقام معظم رهبری خداوند را شاکر باشیم و تا روز قیامت بر روح آیت‌الله هاشمی رحمت بفرستیم که چنین اقدامی را انجام داد؟
 
وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت جناحی نبود، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت فراجناحی است. آنچه برای او مهم بود نظام و انقلاب است. در یک دوران اصلاح‌طلبان با آیت‌الله هاشمی زاویه پیدا کردند و علیه او رأی دادند. در مقطعی همچون دوران اول ریاست جمهوری ایشان هر دو جناح به او رأی دادند و گاهی نیز اصولگرایان به او رأی ندادند. ایشان نه‌تنها یک شخصیت ملی بلکه یک شخصیت فراملی و بین‌المللی است.
 
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله هاشمی مورداحترام عموم کشورها است و پس از وفات ایشان سیل تسلیت‌ها از جهان صادر شد. با آنکه ایشان در زمان وفات تصدی مسئولیت شناخته‌شده‌ای را نداشتند و رییس‌جمهور یا رییس مجلس نبودند اما از کشورهای سراسر جهان پیام‌های تسلیت صادر شد زیرا این شخصیت را می‌شناختند؛ اما متأسفانه و به‌ویژه در سال‌های اخیر ما آن‌چنان‌که باید از ظرفیت این شخصیت مؤثر استفاده نکردیم.
 
احمدی شاهرودی اظهار کرد: در سال 92 هنگامی‌که آیت‌الله هاشمی خود را کاندیدای ریاست جمهوری کرد اما مصلحت اقتضا کرد و به هر دلیل و باآنکه شناسنامه انقلاب و از مؤثرترین افراد در انقلاب بود اما رد صلاحیت شد و دلایل آن را نمی‌دانیم اما در مقابل ایشان چه برخوردی کرد، آیا اعتراضی کرد؟ بلکه تمکین کرد زیرا ترس آن را داشت که اگر اعتراض خود را بازگو کند فتنه دیگری ایجاد شود. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منافع کشور را بر منافع خود و خانواده‌اش ترجیح می‌داد و در مراحل مختلف از منافع شخصی خود گذشت.
 
وی با اشاره به تشییع باشکوه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: در تاریخ کشور و پس از تشییع امام (ره) چنین تشییع بزرگی نشده است. آمار حضور مردم از 2.5 تا 5 میلیون نفر گفته شده است، با وجود آنکه در این سال‌های اخیر تبلیغات بسیاری علیه روحانیون شده بود اما مردم با این حجم وسیع در تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شرکت کردند. فکر و اندیشه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره جاودانه خواهد بود.


برچسب ها: احمدی شاهرودی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار