اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
با موافقت سازمان آب و برق صورت می گیرد:
سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان خرمشهر از موافقت ضمنی سازمان آب و برق برای آبرسانی طرح غدیر به روستاهای غرب کارون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان علی حزباوی گفت: با رایزنی و پیگیری های انجام شده، سازمان آب و برق خوزستان با طرح آبرسانی به روستاهای غرب کارون موافقت کرد.

گفتنی است بر اساس این توافق و با بهره برداری از این طرح میزان 50 لیتر آب در ثانیه از طرح غدیر به 17 روستای غرب کارون شهرستان خرمشهر اختصاص می یابد. حزباوی با بیان اینکه این پروژه در آینده ای بسیار نزدیک اجرایی خواهد شد، افزود: با اجرای این طرح،  ۱۷ روستای غرب کارون با 7 هزار نفر جمعیت از نعمت آب شرب با کیفیت برخوردار خواهند بود.

سرپرست امور آبفاروستایی شهرستان خرمشهر با بیان اینکه فاز اول این طرح بزودی به بهره برداری خواهد رسید افزود: با اجرای این پروژه، آب غدیر در مرحله نخست به ۹ روستای غرب کارون به 4 هزار نفر جمعیت خواهد رسید و به تدریج و با اجرای فاز دوم پروژه هر ۱۷ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

وی در ادامه به تشریح روند اجرای کار پرداخت و گفت: در فاز نخست ۵۰۰ متر لوله کارگزاری می شود و از سیستم آبرسانی سابق استفاده خواهد شد.

سرپرست امور آبفاروستایی شهرستان خرمشهر با بیان اینکه روستاهای غرب کارون اینک از آب رودخانه کارون با کدورت و « ای.سی» بالا استفاده می کنند، افزود: با اتمام این پروژه آب غدیر به مخزن آب پاک می آید و میان اهالی روستاهای غرب کارون توزیع می شود.

حزباوی با اعلام اینکه اعتبار مورد نیاز این پروژه از اعتبارات داخلی شرکت بوده است، گفت: آبرسانی به روستاهای غرب کارون جزء پروژه های غیر مصوب بوده است که به همین سبب و برای رضایتمندی اهالی 17 روستای غرب کارون این پروژه از محل اعتبارات داخلی شرکت تامین خواهد شد.

برچسب ها: خرمشهر ، غرب کارون
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار