اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
سرمربی تیم تکواندو پالایش نفت‎ آبادان پس از کسب عنوان نایب قهرمانی تیمش در مسابقات لیگ دسته یک جوانان و بزرگسالان کشور و صعود به لیگ برتر کشور، گفت: از زمانی که وارد این تیم شدم هدفم سکو بود، چرا که موضوع حیثیتی و جایگاه خودم برایم بسیار با اهمیت است.

علی‌محمد بسحاق در گفت‎وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ‌منطقه خوزستان، اظهار کرد:‌ ما در دیدار هفته آخر در شرایطی  با منطقه آزاد ارس مسابقه دادیم که در صورت شکست یا تساوی برابر این تیم، نایب قهرمانی لیگ به آن‎ها می‎‌رسید و تنها در صورتی ما نایب قهرمان می‎شدیم که منطقه آزاد را شکست می‎دادیم. بنابراین محکوم به پیروزی در این دیدار بودیم که خوشبختانه با وجود این که یک وزن کمتر داشتیم، توانستیم پیروز شویم.

وی در خصوص شروع بد در لیگ امسال و پایان خوب تیمش عنوان کرد: ‌واقعیت این است که ما اگر دو هفته بیشتر فرصت داشتیم و دو تیم بیشتر در لیگ حضور داشتند، یقین دارم می‌توانستیم قهرمان شویم. در ابتدای لیگ به دلیل سال‌ها مربیگری در لیگ برتر، شناختی از لیگ نقش جهان نداشتم. آخرین باری که من در این لیگ مربیگری کردم به پنج سال پیش و سال 1390 بازمی‎گردد؛ به همین دلیل طی این پنج سال که از این لیگ دور بودم، نمی‌دانستم بازیکنان آن در چه سطحی هستند و چه کسانی در این لیگ بازی می‌کنند.

سرمربی تیم تکواندو پالایش نفت‎ آبادان گفت:‌ زمانی که هدایت تیم را بر عهده گرفتم قرار بر آماده‎سازی تیم برای شرکت در لیگ برتر بود اما مسوولان باشگاه نپذیرفتند و تاکید داشتند که در لیگ نقش‎جهان شرکت کنیم و چنانچه از طریق این لیگ سهمیه گرفتیم، در آن صورت در لیگ برتر شرکت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این‎که سهمیه لیگ برتر را کسب کرده‎اند، آیا ‌سال آینده در آن شرکت خواهند کرد؟ بیان کرد: ‌من یک برنامه چهار ساله به باشگاه دادم که براساس آن هدف‎مان این بود که امسال سهمیه لیگ برتر را کسب کنیم. حال که این سهمیه را گرفتیم باید ببینیم شرایط مالی باشگاه به چه صورت است و هیات مدیره و وزارتخانه چه تصمیمی خواهند گرفت.

بسحاق با تاکید بر این که برنامه‎مان برای سال آینده حضور در لیگ برتر است، ‌افزود: لیگ برتر بودجه‎ای 10 برابر لیگ نقش جهان را می‌طلبد، چرا که برای شرکت در این لیگ باید بازیکنان تراز اول به تیم اضافه شوند. تمام بازیکنان حاضر در لیگ برتر یا قهرمان دنیا هستند و یا قهرمان آسیا؛ بنابراین قطعا نمی‎توان با بازیکنان بی‎تجربه قدم در میدان لیگ برتر بگذاریم و حتما باید در کنار این بازیکنان، چند بازیکن باتجربه نیز حضور داشته باشند.

وی عنوان کرد:‌ در این فصل ما تا نفرات‎مان را شناختیم و آن‎ها را آنالیز کردیم، دو سه هفته از بازی‎ها را از دست دادیم. در ابتدای کار چند بازیکن را بر مبنای سوابق خوب‎شان به تیم آوردیم که متاسفانه جواب اعتمادمان را ندادند و ما سه هفته را با شکست پشت سر گذاشتیم.

سرمربی تیم تکواندو پالایش نفت‎ آبادان تصریح کرد:‌ در رقابت‌های امسال ما در پنج وزن اصلا بازیکن ذخیره نداشتیم که این در دنیای حرفه‎ای کاری بسیار ریسک‎پذیر است، زیرا اگر در هر لحظه هر یک از بازیکنان را به دلیل مصدومیت از دست دهیم، جایگزینی برای او نخواهیم داشت کما این‎که در بازی آخر این اتفاق برای‌مان افتاد و نیروی جایگزین نداشتیم.

وی افزود:‌ همین تیم منطقه آزاد ارس که آن‎ها را با یک وزن کمتر شکست دادیم، حدود چهار برابر بیشتر از ما بودجه تیم‌شان بود و در هر وزن نیز سه چهار بازیکن داشتند ولی ما متاسفانه در بحث نیروی انسانی با مشکل مواجه بودیم.

بسحاق در پاسخ به این پرسش که بعد از شروع ناامیدکننده در لیگ از چه زمانی حس کردید می‎توانید روی سکو قرار بگیرید؟ گفت:‌ من از زمانی که وارد این تیم شدم هدفم سکو بود، چرا که موضوع حیثیتی و جایگاه خودم برایم بسیار با اهمیت است و این را نیز از این بابت می‎گویم که جزو پنج مربی برتر کشور هستم. بنابراین هیچ موقع حیثیت خودم را برای مسایل مالی یا جانبی زیر سوال نمی‎برم. بنابراین از روز اول هدفم قهرمانی و در بدترین شرایط نایب قهرمانی بود.

سرمربی تیم تکواندو پالایش نفت ‎آبادان درباره این که آیا فصل بعد با این تیم ادامه می‎دهد نیز بیان کرد: ‌همان‎گونه که گفتم من برنامه‎ای چهار ساله به باشگاه ارائه داده‎ام ولی باید سال به سال به لحاظ مالی و انتظاراتی که از باشگاه دارم به توافق برسیم. در لیگ برتر نمی‎توان با وضعی که در لیگ نقش جهان داشتیم حاضر شویم. در هر وزن حداقل به یک بازیکن تراز اول نیاز داریم که این بازیکنان نیز معادل 80 تا 90 میلیون تومان هزینه دارند. این در حالی است که ما در لیگ امسال نقش جهان کل تیم را با 100 میلیون تومان بستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از بازیکنان حال حاضر، در لیگ برتر نیز استفاده خواهد شد؟ گفت: اگر قرار باشد که در لیگ برتر شرکت کنیم، شاکله اصلی تیم و بازیکنان خوب را صد درصد حفظ می‎کنیم، زیرا شش هفت نفر از بازیکنان حاضر در تیم ما بازیکنان بسیار خوبی هستند که می‎توانیم در لیگ برتر نیز روی آن‎ها حساب کنیم ولی در مجموع جهت شرکت در لیگ برتر به حداقل 10 یا 12 بازیکن درجه یک نیاز داریم.

بسحاق در پایان اضافه کرد:‌ اگر نیز شرایط به گونه‎ای رقم خورد که باز هم در لیگ یک شرکت کردیم با همین ترکیب ادامه خواهیم داد ولی قطعا این تیم برای لیگ یک نیز نیاز به تقویت دارد.

برچسب ها: تکواندو ، آبادان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار