اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
محمد کیانوش راد

تسليت به خانواده هاي داغدار آتش نشانان فداكار و مردم مظلوم و زير آوار مانده  و تسليت به ملت عزيز ايران. در اندوه حادثه ساختمان پلاسكو همه عزادار و غمگين اند.

بدون شك همه مسئولان و بيش و پيش از همه شهردار و شوراي شهر مقصر اينگونه حوادث هستند. شفاعت و سفارش بازي در سيستم اداري كشور و شهرداري ها ، دلسوزي هاي بي جا و نامناسب  و مردم گرايي هاي پوپوليستي و عوام فريبانه ، رانت و بده بستان هاي فاميلي، رفاقتي ، قومي و جناحي كشور را از درون نابود خواهد كرد.

 تا زير پا گذاشتن قوانين ايمني و شهرداري ها،  تا رفع نشود ، حكايت همچنان باقي است. حدود يكصد و بيست سال قبل ، ميرزا يوسف خان مستشارالدوله كتابي با عنوان " رساله يك كلمه " نوشت . تمام حرف آن كتاب اين بود ، تا قانون نباشد و تا قانون اجرا نشود ، مملكت پيشرفت نخواهد كرد. هنوز هم مشكل ما همين است .

فتحعلي آخوند زاده ، همان زمان  در نقد " يك كلمه " نوشت : يك كلمه را سرپا خواندم ، كتاب بي نظير است ، يادگار خوبي است و نصيحت مفيد است ، وليكن براي ملت مرده نوشته شده است. در ايران مگر كسي به نصيحت گوش مي دهد.

آيا پس از اينهمه سال ، وقت بيداري نيست ؟ مردم بيدار ، اما اكثريتي از مسولان در بند ملاحظات و مراودات و بده بستان ها گرفتارند. آيا اگر مقررات و قانون شهرداري ها طبق قانون نظارت و با قاطعيت و بدون مسامحه توسط شهرداري تهران اجرا مي شد ، امروز شاهد اين فاجعه بوديم ؟ آيا وقت اجراي بي قيد و شرط  قانون ، از سوي مسولان ، در همه امور و  زمينه ها  نرسيده است ؟


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار