اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
روزبه کردونی
 
پس از حادثه دلخراش پلاسکو مسئولین متعددی بر ایمن نبودن ساختمان پلاسکو و عدم توجه مالکیت به اخطارهای کتبی داده شده در این خصوص اشاره داشته اند . سه سال پیش در تاریخ 29 دیماه 1392که حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری رخ داد ، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران بعد از حادثه حریق خیابان جمهوری، گزارشی از حریق رخ منتشر کرد . در آن گزارش در خصوص شرایط ایمنی ساختمان ساختمان آتش گرفته (در تقاطع خیابان جمهوری و ابوریحان ) قید شده بود " در ضمن متاسفانه علی‌رغم تذکر و اخطار کتبی در تاریخ ۱۳/۴/۹۲ به شماره اتوماسیون ۵۸۵۵۸۸۱، مبنی بر رعایت نکات ایمنی هیچگونه توجه و ترتیب اثر از سوی مالکین به منظور ایمن نمودن ساختمان فوق صورت نگرفته بود."

سه سال پیش در گزارش سازمان آتش نشانی این چالش خود را نشان داده بود که علی رغم ارسال اخطار هیچ اتفاقی نیافتده بود و عملا به این اخطار بی توجهی شده بود و هیچ ارگانی مسئولیت این خطارا به عهده نگرفت. در خصوص حادثه دلخراش  ساختمان پلاسکوکه خسارت های غیر قابل جبران انسانی ( به شهادت جمعی آتش نشانان شجاع و فداکار ) و حدود 1500 میلیارد خسارت مالی به بار آورد است . نیز همین بحث دوباره به کرات مطرح شده است که به اخطارها بی توجهی شده است.

سوال مهمی که در این میان نیازمند پاسخ است این است که چه نهاد و یا ارگانی مسئولیت اجرای این اخطاریه ها را برعهده دارد ؟ چرا پس از حادثه جمهوری این مساله به سرانجام نرسید؟ 

به نظر می رسید یکی از مطالبه های مهم باید تعیین تکلیف این موضوع باشد که چه ارگانی مسئولیت اجرای این اخطاریه ها را برعهده داشته است ؟ و چرا در انجام مسئولیت خود کوتاهی کرده است ؟ در غیر این صورت  باید منتظر بود که پس از هر واقعه آتش سوزی یک نامه و یا اخطاریه منتشر شود که ما قبلا هشدار داده بودیم و پس از انهم روز از نو روزی از نو. 

روزبه کردونی
رئیس دبیرخانه شورای عالی رفاه

برچسب ها: پلاسکو
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار