شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
  مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق نیروگاه های حرارتی گفت:مجوز ساخت چهار نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان اندیمشک صادر شده است.

 محسن طرزطلب چهارشنبه در نشست هماهنگی احداث نیروگاههای سیکل ترکیبی در محل سالن جلسات فرمانداری اندیمشک افزود:مجوز سه نیروگاه به بخش خصوصی داده شده و یک نیروگاه نیز از محل اعتبارات دولتی و توسط این بخش در اندیمشک احداث می شود.

وی اظهار کرد:مجوزهای لازم برای این چهار نیروگاه صادر شده است و عملیات اجرایی ساخت نیروگاه دولتی برای دهه مبارک فجر امسال پیش بینی شده است. وی بیان کرد:این نیروگاه از کلاس اف و از جمله نیروگاههای مدرن است که در منطقه شمال خوزستان ساخته می شود.

طرزطلب گفت:تلاش می شود این نیروگاه در سال 98 وارد مدار شود ضمن اینکه راه اندازی این نیروگاه موجب ایجاد فرصت های شغلی و رشد اقتصادی در منطقه شمال خوزستان خواهد شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:شهرستان اندیمشک با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط مطلوب زمین،خاک و بهره مندی از موقعیت بسیار خوب می تواند به قطب اقتصادی منطقه تبدیل شود.

فریدون حسنوند افزود:در اندیمشک با وجود پتانسیل بسیار خوب نرخ بیکاری بالاست. وی افزود:با اهتمام دولت و وزارت نیرو نیروگاههای سیکل ترکیبی شهرستان مجوزهای لازم را طی کرده که با راه اندازی این نیروگاهها وضعیت اشتغال و اقتصاد شهرستان متحول می گردد.

وی احداث این نیروگاهها را منشا تحول در اقتصاد مقاومتی شهرستان دانست. فرماندار اندیمشک هم با اشاره به وضعیت این شهرستان گفت: اندیمشک یکی از مناطق با استعداد است که با دارا بودن سه سد مهم ، نقش مهمی در منطقه دارد.

پیمان جهانگیری گفت:مهمترین دغدغه مسئولان شهرستان بحث توسعه اقتصادی،ایجاد اشتغال و عمران و آبادانی شهرستان است. وی گفت:در راستای تحقق این اهداف و رضایتمندی عمومی طرح های مختلفی برای شهرستان پیش بینی شده است.

وی افزود:راه اندازی نیروگاههای سیکل ترکیبی با پیگیری انجام شده می تواند کمک شایانی در این راستا باشد. در این نشست در خصوص برنامه ریزی برای کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان بحث و تبادل نظر شد. 

این نیروگاه در مساحت 50 هکتار و با اعتبار 12 هزار میلیارد ریال احداث ساخته می شود. پیش بینی می شود با احداث این نیروگاه حداکثر سه هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول کار شوند.

این نیروگاه جزو نیروگاههای دولتی و از منابع داخلی وزارت نیرو ساخته می شود.

راندمان بالا و آلودگی بسیار کم از ویژگی های این نیروگاه است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار