شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
هنرمند خوشنویس رامهرمزی گفت: رسانه‌ها باید فرهنگ گرایش جوانان به خوشنویسی را در جامعه رواج دهند.

محمدرحیم زکیملایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامهرمز اظهار کرد: دوره ممتاز خوشنویسی را در سال 85 از انجمن رامهرمز گرفتم و از سال 70 به‌عنوان مدرس در کلاس‌های خوشنویسی ارشاد اسلامی رامهرمز به‌عنوان مربی فعالیت داشتم، با مهدهای کودک، کانون پرورش فکری، بسیج و بنیاد شهید نیز در زمینه‌های آموزش خوشنویسی همکاری داشته‌ام.

وی ادامه داد: علاقه زیاد من به خوشنویسی و استعدادی که در خودم می‌دیدم مرا تشویق به ادامه این رشته هنری کرد و تاکنون در چند نمایشگاه جمعی در رامهرمز آثارم را به نمایش گذاشته‌ام.

این هنرمند خوشنویس تصریح کرد: متأسفانه از روزی که کامپیوتر وارد عرصه زندگی مردم شد خوشنویسی در جامعه ما روزبه‌روز مهجورتر شد و این‌یک فاجعه است.

وی افزود: آموزش‌ و پرورش یکی از مراکزی است که می‌تواند هنر خوشنویسی را در جامعه و بین دانش آموزان رونق دهد.

زکیملایی با توجه به این‌که در بخش موسیقی (نی نوازی) نیز تبحر دارد گفت: نی نوازی را به‌صورت خودجوش یاد گرفتم ولی در سال 93 یک دوره را در اهواز گذراندم که بسیار مفید بود.

این هنرمند رامهرمزی یادآور شد: نی تنها سازی است که قدمت تاریخی دارد و صدایی که از آن بیرون می‌آید از دل و درون انسان است و تسکین‌دهنده آلام روحی انسان‌ها است.

وی ابراز داشت: در جشنواره‌های متعدد موسیقی شرکت کرده‌ام و در اجراهای مختلف در سطح شهر و سایر شهرها نیز به‌صورت تک‌نوازی و گروه نوازی و در مناسبت‌های مذهبی، سوگواری‌ها و جشن‌های ملی نیز به اجرای نی نوازی پرداخته‌ام.

زکیملایی در پایان گفت: توصیه‌ام به رسانه‌ها و مطبوعات این است که فرهنگ گرایش به خوشنویسی را در بین مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان رواج دهند تا بیش از این به فراموشی سپرده نشود و جوانان ما با خوشنویسی خط فارسی بیگانه نشوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار