شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
شوشان - مسعود كنعانى 

در رابطه با گرفتاري هاى پيش آمده براى همشهريان عزيز به سبب وزش باد شديد و باران خاك و گل كه ناهماهنگى هايى در مديريت اين پيشآمد را نيز به دنبال داشت ،انتقاداتى به جناب آقاى دكتر بالدى رئيس محترم ستاد بحران استان در فضاى مجازى مطرح شده است .

در اين كه اين روند قابل نقد است ،شكى نيست اما با اندكى تأمل و دقت با چاشنى انصاف درخواهيم يافت كه شايسته نيست يك فرد را در اين زمينه مسئول و مقصر بدانيم.

ستاد بحران يك مجموعه است و متأسفانه سازمانها و شركتهاى دولتى مانند هميشه و همانگونه كه در حادثه ساختمان پلاسكو نيز بوضوح آشكار گشت به سهولت و سرعت در يك صف قرار نمى گيرند و در اين فاصله ، زمان هاى طلايى مديريت بحران و امداد بسرعت سپرى شده و بر پيچيدگى مشكل افزوده مى شود!

از اين تجربه ها بايد آموخت و شايسته نيست بخاطر وزش يك باد كه با چنين شدت وزشى در بسيارى از مناطق امرى طبيعى و عادى مى باشد ،زندگى شهروندان بكلى مختل شده و آب و برق و وسايل ارتباطى آنها قطع شده و حتى از وضعيت فعاليت مراكز آموزشى و تحصيلى فرزندان خود آگاه نباشند.

معضل گرد و خاك رفته رفته در حال دائمى شدن است و استان خوزستان نيازمند تشكيل كميته بحران ويژه چالشهاى محيط زيستى از قبيل گرد وخاك ،آلودگى آب،هوا و مواردى از اين قبيل است و ديگر نمى توان با نسخه هاى مقطعى و اظهارات آرام كننده به تخدير خود و مردم پرداخت!

به اعتقاد بنده براى برونرفت از اين وضعيت ناگوار كه در دراز مدت بر ابعاد مختلف رشد ،توسعه و جوانب اجتماعى،فرهنگى و سلامت جسم و روان جامعه خوزستانى اثرات مخرب و منفى فراوان خود را برجاى خواهد گذاشت، مى بايست هم مسئولان استانى و هم نمايندگان مردم در مجلس شوراى اسلامى و همچنين اصحاب رسانه ، كنشگران و نخبگان خوزستانى در اقدامى بايسته و ضرورى ، واقعيت تلخ موجود و شرايط نگران كننده زيستى مردم شريف و نجيب خوزستان را با شفافيت و روشنى تمام به مركز انعكاس داده و خواستار تدابيرى فورى،گسترده و همه جانبه براى كاستن از دردها و آلام  مردم شوند.

به وضوح آشكار و هويداست كه اين استان از قطار توسعه در همه ابعادش  جامانده است و دولت محترم بايد با نگاهى ويژه ضمن جبران اين عقب افتادگى كه به دليل جنگ تحميلى و كم توجهى دولتهاى مختلف در نگاه به خوزستان و...شرايطى را فراهم نمايد تا حداقل با ديگر مناطق كشور در وضعيت برابر قرار گيرد.

هرچند استانى غنى و برخوردار از ثروتها و منابع خدادادى چون خوزستان ،قاعدتا مستعدترين مكان براى رونق بخشى در جوانب مختلف توسعه،رفاه و عمران و آبادى مى باشد.

اميد است ، در يك همگرايى و هم افزايى كه برخاسته از روح همكارى و همدلى در ميان مجموعه ظرفيتهاى انسانى بالقوه خوزستان باشد ، بزودى شاهد وحدت كلمه و رويكرد در جهت برونرفت از وضعيت نامطلوب فعلى و حركت در مسير گشايش امور باشيم. بايد بپذيريم كه تا كنون نيز زمان زيادى از دست داده ايم،شايد فردا ديرتر از دير باشد!؟




برچسب ها: مسعود كنعانى
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار