بسیاری از ساختمان‌های قدیمی در اهواز وجود دارد که بدون هیچ‌گونه کاربری و بلااستفاده رها شده‌اند. شناسایی ساختمان های مخروبه و زمین های بایر در محلات که بهداشت و امنیت شهروندان را دچار خطر می کند، از ماموریت های شهرداری هاست... "> مشکلات ساختمان‌های قدیمی
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۹

بسیاری از ساختمان‌های قدیمی در اهواز وجود دارد که بدون هیچ‌گونه کاربری و بلااستفاده رها شده‌اند. شناسایی ساختمان های مخروبه و زمین های بایر در محلات که بهداشت و امنیت شهروندان را دچار خطر می کند، از ماموریت های شهرداری هاست...

اختصاصی شوشان : بسیاری از ساختمان‌های قدیمی در اهواز وجود دارد که بدون هیچ‌گونه کاربری و بلااستفاده رها شده‌اند. شناسایی ساختمان های مخروبه و زمین های بایر در محلات که بهداشت و امنیت شهروندان را دچار خطر می کند، از ماموریت های شهرداری هاست.

قانون این مجوز را به شهرداری ها داده است که با شناسایی اماکن و ساختمان‌های فوق و همچنین صاحبان آنان نسبت به ساماندهی یا در صورت فقدان مالک شخصی، نسبت به تبدیل آن به مکانی فرهنگی یا فضای سبز مناسب اقدام کند.

معاون خدمات شهري شهرداري اهواز در گفتگو با شوشان با اشاره به مشکلات بهداشتي، امنيتي و اجتماعي ساختمان هاي مخروبه اظهار داشت : با توجه به اين که زمين هاي باير و ساختمان هاي مخروبه محل تجمع زباله و به دنبال آن محل شيوع بيماري و ايجاد منظره نازيبا در شهر است، شهرداري در ابتدا به صاحبان اين نوع بناها اخطار مي دهد و در صورت عدم توجه، راسا نسبت به رفع خطر ساختمان مربوطه اقدام مي نمايد.

علیرضا عالیپور اظهار داشت : در صورتي که مالک ظرف دو ماه نسبت به ايجاد نرده يا ديوار يا مرمت آن اقدام نکند، شهرداري مي تواند هرگونه اقدامي را که لازم بداند معمول و هزينه آن را از مالک دريافت کند. وي در خصوص اراضي باير خاطرنشان کرد : اراضي باير زمين هايي هستند که سابقه احيا دارند ولي به دليل عدم بهره برداري بدون عذر موجه به مدت ۵ سال متوالي متروک مانده است.

وی اظهار داشت : در صورتي كه مردم از وجود ساختمان هاي متروكه و مخروبه در منطقه مسكوني خود گلايه مند باشند، بايد درخواست خود را به شهرداري منطقه مورد نظر ارسال كنند و شهرداري نيز موظف به رسيدگي به درخواست هاي شهروندان است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار