مالك ساختمان كتابفروشي بين‌الملل اهواز گفت: اجناس و كتاب‌هاي داخل ساختمان را با مجوز قانوني تخليه كرده‌ و در جايي امن قرار داده‌ايم. "> «بين‌الملل در تصرف ما است»
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱

مالك ساختمان كتابفروشي بين‌الملل اهواز گفت: اجناس و كتاب‌هاي داخل ساختمان را با مجوز قانوني تخليه كرده‌ و در جايي امن قرار داده‌ايم.

به گزارش شوشان به نقل از ایسنا، حميد بخشي بيان كرد: زماني كه اين ساختمان در اختيار كتابفروشي بين‌الملل بود هر زمان كه به منظور تعديل اجاره ‌بها با كارشناسان به ساختمان می‌رفتيم قسمتي از ساختمان منظور نمي‌شد چراكه مقداري از مساحت ساختمان پوشيده شده بود و ديده نمي‌شد اما موقع تخليه متوجه اين مساله شديم.

وي افزود: در زمان تعديل اجاره بها اين مساحت‌ها محاسبه نمي‌شد و هميشه از مبلغ اجاره كم مي‌شد. آخرين اجاره‌اي كه از مستاجر ساختمان دريافت كرديم ماهانه 250 هزار تومان بود.

مالك ساختمان كتابفروشي بين‌الملل خاطرنشان كرد: ما از 20 سال پيش پي‌گير مساله اين ساختمان در دادگاه هستيم و پرونده آخر آن كه مربوط به مساله تخليه است از سال 86 در جريان قرار گرفت.

بخشي تصريح كرد:‌ هم‌اكنون تخليه ساختمان به طور كامل انجام شده و كليداش در دست ما است و خود ساختمان هم در تصرف ما است. در ضمن تمام مسايل آن طبق قانون پيش رفته است. ما با قانون آشنا هستيم و با مجوز قانوني ساختمان را تخليه كرديم.

او، درباره انتقادهايي كه از تعطيلي اين مركز فرهنگي بيان شده است، عنوان كرد: كتابفروشي‌هاي زيادي وجود دارند كه منابع درسي و كتاب‌هاي شهر اهواز را تامين مي‌كنند. از آبان يا آذر ماه كه اين كتابفروشي تعطيل شد آيا لطمه‌اي به دانشگاه‌ها وارد شد؟ آيا دانشجويان امتحان ندادند؟ آيا دانشجويي سر كلاس نرفت؟

مالك ساختمان كتابفروشي بين‌الملل بيان كرد: حدود 70 درصد كتاب‌هاي موجود در كتابفروشي بين‌الملل قديمي، مستعمل و مستهلك هستند و تنها 30 درصد كتاب‌ها واقعا باارزش‌اند و بقيه كتاب‌ها تاريخ مصرف‌شان گذشته است.

بخشي خاطرنشان كرد: اين مكان كه به آن مكان فرهنگي مي‌گويند كتاب‌هايي دارد كه روي آن‌ها خاك نشسته و به نظر مي‌آيد چند سال است كه كسي به آن‌ها دست نزده است. اين مكاني كه ادعا مي‌كنند مركز فرهنگي بوده و 50 سال اين شهر را تغذيه كرده كتاب‌هاي آن را موريانه خورده و سراسر ساختمان را موريانه گرفته است.

وي بيان كرد: اجناس و كتاب‌هايي كه در كتابفروشي بودند تخليه شده و مالك آن‌ها ورثه مرحوم كرمانشاهاني هستند. اين اجناس را در جاي امني نگه‌داري كرده‌ايم و هر كسي بخواهد اين اجناس و كتاب‌‌ها را بگيرد با آوردن نامه از دادگاه اقدام كند تا ما هم تمام اجناس را در اختيار او قرار دهيم چراكه من فقط با اجازه و نامه دادگاه اجناس و كتاب‌ها را تحويل مي‌دهم.

بخشي يادآوري كرد: مي‌گويند كه ما مالك زمين هستيم. در حالي كه ما مالك ساختمان نيز هستيم و تمام ساختمان با سند شش دانگ در اختيار ما است.

او همچنين گفت: چنان چه اين ساختمان در چند طبقه ساخته شود حداقل يك طبقه آن به مركز فرهنگي اختصاص خواهد يافت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار