از آنجائیکه فعالیت شهرداری از جمله فعالیت های مهم و با اهمیت به شمار می رود و در نمایاندن چهره نظام اثر گذار می باشد، ضروری است که برای جلب رضایت مردم کارهای بیشتری نیز صورت گیرد "> تقدیر آیت الله جزایری از فعالیت های شهرداری اهواز
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹

از آنجائیکه فعالیت شهرداری از جمله فعالیت های مهم و با اهمیت به شمار می رود و در نمایاندن چهره نظام اثر گذار می باشد، ضروری است که برای جلب رضایت مردم کارهای بیشتری نیز صورت گیرد

حضرت آیت ا... موسوی جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز در دیدار با شهردار و مدیران شهرداری اهواز گفت: جا دارد از مهندس کتانباف شهردار و مدیران شهرداری اهواز به خاطر فعالیت های عمرانی در سطح شهر تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: از آنجائیکه فعالیت شهرداری از جمله فعالیت های مهم و با اهمیت به شمار می رود و در نمایاندن چهره نظام اثر گذار می باشد، ضروری است که برای جلب رضایت مردم کارهای بیشتری نیز صورت گیرد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به روایات و احادیث اسلامی و ائمه اطهار در خصوص انجام اصلاحات و عمران و آبادی شهرها گفت: یکی از وظایف نظام اسلامی اصلاحات عمیق، ارائه خدمات، عمران و آبادی شهرها به صورت چشم گیر است به گونه ای که وقتی فردی وارد شهر می شود این تغییرات نظر وی را جلب کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به این نکته که کارهای زیربنایی که برای شهر اهواز انجام شده لازم اما کافی نیست ادامه داد: باید به کونه ای عمل کنیم که ظواهر و چهره شهر نیز کویای رونق و شکوفایی باشد و اصلاحات به کونه ای انجام شود که برای همه ملموس و محسوس باشد.

امام جمعه اهواز همچنین بر ضرورت زیبایی و پاکیزگی چهره شهرها از منظر اسلام تاکید و شهرداری ها را متولی مستقیم این امر معرفی کرد.

شهردار و مدیران شهرداری اهواز باید قدر خود را بدانند چون وظیفه ای که بر عهده دارند یک وظیفه مهم اسلامی است که باید آن را به نحو احسن انجام دهند و خوشبختانه طی سالهای اخیر شاهد رشد و شکوفایی کلانشهرهای کشور از جمله اهواز هستیم.

امام جمعه اهواز همچنین بر حل مشکل رفت و آمد شهروندان ، ترافیک و زیباسازی میادین و خیابان های شهر اهواز تاکید کرد و گفت: شهر اهواز نسبت به سال های گذشته پیشرفت خیلی خوبی داشته است. شهر اهواز به دلیل عبور رودخانه کارون از وسط آن می توانست شهر زیبایی باشد اما متاسفانه طی سال های گذشته به این امر توجهی نشد  ولی با احداث جاده های ساحلی ، پل ها و کارهایی که در این بخش صورت گرفته شاهد تغییراتی در چهره رودخانه کارون در سالهای اخیر بوده ایم.

آیت ا... جزایری، احداث پل های متعدد و زیبا بر روی رودخانه کارون که حاصل تلاش متخصصان ایرانی است را تحسین کرد .

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان همچنین خطاب به شهردار و  مدیران شهرداری اهواز بر ضرورت اقدامات عمرانی و خدماتی مطلوب به مناطق حاشیه و بافت های فرسوده شهر اهواز بیش از پیش تاکید کرد و خواستار حمایت ویژه از این مناطق شد و تصریح کرد: از آنجائیکه این مناطق جزو بافت های فرسوده شهر اهواز محسوب می شود ضروری است که برای تحول چهره آنان کارهای اساسی تری صورت گیرد.

آیت ا.. موسوی جزایری احداث زمین های ورزشی در محلات مختلف شهر را یکی دیگر از اقدامات مفید و سازنده شهرداری اهواز برشمرد و افزود: اگر برای هرکدام از این اماکن احداث شده سرپرست و متولی انتخاب شود تا براساس یک رابطه مفید و مطلوب، با جوانان منطقه ارتباط برقرار کند قطعاً می تواند به لحاظ تربیتی و فرهنگی سازنده و مثمر ثمر باشد.

وی همچنین بر لزوم احداث فرهنگسرا و خانه های فرهنگ و استفاده از ظرفیت مساجد، حسینیه ها و کتابخانه های مناطق شهر اهواز جهت انجام کارهای تربیتی و فرهنگی به ویژه در مناطق آسیب پذیر شهر اهواز با حمایت استاندار و فرماندار تاکید کرد.

وی همچنین خواستار احداث نمازخانه در سطح پارک های شهر و برگزاری نماز جماعت در این پارک ها شد.

همچنین شهردار اهواز در ادامه این مراسم به تشریح فعالیت های خدماتی و عمرانی صورت گرفته در سطح شهر اهواز پرداخت و گفت : یکی از وظایف اساسی و اصلی شهرداری های کشور در بخش خدمات شهری موضوع نظافت شهر است که در این بخش خوشبخاتانه با همکاری همه مدیران و دستگاه های زیرمجموعه شهرداری اهواز توانستیم با حضور میدانی و در کوتاه مدت نظافت شهر و جمع آوری پسماندهای شهر را به شکل قابل توجهی ساماندهی کنیم.

منصور کتانباف با اشاره به انجام جمع آوری زباله شهر اهواز به شکل کاملا مکانیزه ادامه داد :  تا سه ماه آینده دفن زباله شهر اهواز از شکل سنتی به حالت صنعتی تبدیل خواهد شد و با مطالعات صورت گرفته در تلاش هستیم که ضایعات شهری را در زمینه تولید برق مورد استفاده قرار دهیم که در این خصوص نیز مذاکراتی صورت گرفته که البته نیازمند سرمایه گذاری کلان است اما امیدواریم با همکاری بخش خصوصی بتوانیم در این زمینه گامهای اساسی برداریم.

وی همچنین به موضوع بازیافت زباله از مبدا و آموزش چهره به چهره شهروندان اشاره  و تصریح کرد: در حال حاضر در مناطق 1،3 و 8 این کار شروع شده و  در منطقه 2 نیز به زودی اجرا می شود. شهردار اهواز همچنین بر توسعه و بهبود فضای سبز شهر اهواز و اقدامات صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی اهواز  ما 120هکتار پارک درون شهری و 100 هکتار کمربند سبز برای شهر اهواز هدف گذاری کرده ایم که خوشبختانه بخشی از این کار انجام شده و حاشیه رودخانه کارون ، پارکهای محلات سطح شهر و زمین های رها شده تبدیل به فرصت خوبی در زمینه فضای سبز شده اند.

کتانباف کمربند فضای سبز شهر اهواز را بالغ بر 7 هزار هکتار برشمرد و گفت: مجموعه ای از دستگاه ها باید در احداث آن مشارکت داشته باشند.

شهردار اهواز احداث پلهای غدیر، ولایت، کیانشهر، کوی علوی، کریدور نفت و غیره را تنها بخشی از فعالیت های صورت گرفته در بخش پل سازی عنوان کرد.

وی همچنین از 400 هزار تن آسفالت در مناطق بافت مسکونی شهر اهواز خبر داد و افزود:در بسیاری از محلات سطح شهر که  مردم طی سالها ساکن بوده اند اما به دلیل نبود آسفالت در تردد دچار مشکل بودند آسفالت انجام و مشکلات ساکنان برطرف شد. وی تصریح کرد: بازسازی پل سوم یکی از افتخارات شهرداری اهواز است که طی سالیان گذشته مورد توجه قرار نگرفته بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار