اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
معاون اول رییس جمهور :
آبادان «شهر مقاومت و پايداري» است که در دوران دفاع مقدس جزو پايدارترين نقاط کشور بوده است و در مقابل تهاجم گسترده رژيم بعثي مقاومت کرد و خاطرات زيادي از آن ايام براي ملت به جاي مانده است
معاون اول رییس جمهوری گفت: ايران بعد از پيروزي انقلاب، جنگ و محاصره و تعامل را تجربه کرده است و آنحايي که دنيا نفع برده، ملت ما هم نفع برده است و ما از تعامل استقبال مي‌کنيم کساني که با زبان تهديد و با زبان بي ادبانه با ملت ايران صحبت کنند، قطعا بازنده هستند.

به گزارش شوشان ، اسحاق جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه آبادان در جمع خبرنگاران افزود : اين توفيقي است که در اولين بخش سفرم به آبادان و خرمشهر اختصاص دارد؛ شهرهايي که براي هر ايراني خاطره‌انگیز است.

وی افزود: آبادان «شهر مقاومت و پايداري» است که در دوران دفاع مقدس جزو پايدارترين نقاط کشور بوده است و در مقابل تهاجم گسترده رژيم بعثي مقاومت کرد و خاطرات زيادي از آن ايام براي ملت به جاي مانده است.

جهانگیری تصریح کرد: در اين سفر که همزمان با ايام دهه فجر است، برنامه‌هاي مختلفي در خرمشهر، آبادان، ماهشهر و بهبهان داريم و طرح‌هاي بزرگي در بخش پتروشيمي، نفت و گاز، حمل و نقل و نيروگاهي آماده شده است که به بهره‌برداري مي‌رسند.

وی افزود: در این سفر که وزير جهاد کشاورزي و  برخی مسئولان حضور دارند فرصتی است که کانون‌هاي ريزگردي که موجب گرد وخاک و آزار مردم اين استان شده است، شناسايي و تصميم و برنامه اجرايي براي آن گرفته شود.

جهانگیری گفت: البته بخشی از ريزگردها در خارج از کشور است که طبق دستور رييس جمهور دستگاه‌هاي ذيربط مسئول مذاکره با طرف‌هاي مقابل هستند تا بتوانيم اين مساله را به طور ريشه‌اي حل کنيم تا روند رو به توسعه خوزستان که مهمترين استان کشور و قلب توسعه از نظر کشاورزي، صنعت، نفت و گاز است، ادامه دهد.

وی ادامه داد: آمريکايي‌ها در اين روزها روش بدي را انتخاب کردند و امیدواريم خودشان از اين روش بازگردند و تعامل را پيش بگيرند و روش تعامل را پيش بگيرند. بين ايران و امريکا ديوار بي اعتمادی بسيار بلندي وجود دارد و امريکايي در خيلي از مسايل ايران نقش داشتند که از ذهن ملت ايران پاک نمي‌شود.

همچنین جهانگیری در بدو ورود خود با حضور در گلزار شهدای خرمشهر به مقام شامخ شهیدان این شهر ادای احترام کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار