شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
معاون اول رئیس جمهور: مشکل ریزگردها را باید ریشه ای حل شود/ کشتی کاتاماران به آب انداخته شد/ وزیر صنعت: پیگیر تامین اعتبار برای ساخت شناور هستیم / وزیر نفت: آبادان نماد ملی شدن صنعت نفت است + تصاویر
معاون اول رئیس جمهوری و چهار وزیر نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت روز دوشنبه برای افتتاح چند طرح مهم اقتصادی به استان خوزستان آمدند...
معاون اول رئیس جمهوری و چهار وزیر نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت روز دوشنبه برای افتتاح چند طرح مهم اقتصادی به استان خوزستان آمدند. به آب انداختن  کشتی کاتاماران ، عملیات اجرایی طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان ، افتتاح طرح های پتروشیمی در ماهشهر ، افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنعتی و تولیدی خوزستان ، افتتاح کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس در بندرامام ، افتتاح و کلنگ زنی22 پروژه برقی و ... از اقداماتی بود که در این روز صورت گرفت. 

 

مشکل ریزگردها را باید ریشه ای حل شود

معاون اول رئیس جمهوری در بدو ورود به فرودگاه آبادان در سفر دو روزه به استان خوزستان گفت: در این سفر، وزیر جهاد کشاورزی و معاونان سازمان برنامه بودجه، و محیط زیست نیز همراه هستند و از چند کانون ریزگرد که موجب گرد و خاک و آزار مردم این استان شده است، بازدید می شود.

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد:البته بخشی از ریزگردها در خارج از کشور است که طبق دستور رییس جمهوری، دستگاهای ذیربط مسوول مذاکره با طرف های مقابل هستند تا بتوانیم این مشکل را ریشه ای حل کنیم تا استان خوزستان روند رو به توسعه خود را که مهم ترین استان کشور و قلب توسعه کشور از نظر کشاورزی، صنعت، نفت و گاز است ادامه دهد.

معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با تشریح اهداف سفر به استان خوزستان، گفت:توفیق بزرگی بود که در دهه فجر به خوزستان سفر کنیم و لازم می دانم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت ایران تبریک عرض کنم.
وی از آبادان و خرمشهر به عنوان شهرهای مقاومت و پایداری یاد کرد و گفت این دو شهر در دوران دفاع مقدس جزو پایدارترین نقاط کشور بودند و مقابل تهاجم گسترده رژیم بعثی مقاومت کرده و خاطرات زیادی از آن ایام برای ملت به جای مانده است.
جهانگیری تصریح کرد:در این سفر در ایام دهه فجر برنامه های مختلفی در خرمشهر، آبادان، ماهشهر و بهبهان برگزار شده و طرح های بزرگی در بخش پتروشیمی ،نفت و گاز ، حمل و نقل و نیروگاهی آماده شده است که به بهره برداری می رسد.



کشتی کاتاماران به آب انداخته شد

با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، کشتی 'کاتاماران زر' ساخته شده در شرکت کشتی سازی اروندان در خرمشهر روز دوشنبه در آیینی به آب انداخته شد. کشتی کاتاماران شرکت کشتی سازی اروندان در خرمشهر به آب انداخته شد این کشتی از جنس بدنه آلومینیوم بوده و 46.9 متر طول، 11.26 متر ارتفاع، 11.9 متر عرض و 1.65 متر آبخور دارد.

 پیگیر تامین اعتبار برای ساخت شناور هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه به آب انداختن کشتی مسافربری و تفریحی کاتاماران زر در خرمشهر گفت: پیگیر هستیم از محل صندوق توسعه ملی اعتبار مورد نیاز برای ساخت و ساز شناورها در کشور تامین شود.

محمد رضا نعمت زاده بیان کرد: به دنبال مکانیزم های تامین مالی ساخت و ساز شناور در کشور هستیم زیرا توانایی خرید نقدی برای سرمایه گذاران در ساخت و ساز شناورها پائین است. وی گفت: متاسفانه ساخت کشتی ' کاتاماران زر' به دلیل کمبود منابع مالی سال ها نیمه تمام مانده بود که با تامین مالی ساخت آن توسط یک شرکت ایرانی ساخت این کشتیبه اتمام رسید و امروز به آب انداخته شد که از لحاظ مهندسی بسیار پیشرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: این کشتی سریع السیر و از جنس آلومینیوم است و نیز سبک و ضد زنگ است و توانایی جا به جایی 230 نفر را دارد. وی با اشاره به اینکه این کشتی 12 خودرو را همزمان جا به جا می کند افزود: از این کشتی به عنوان اتوبوس دریایی می توان استفاده کرد.

 


عملیات اجرایی طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان

معاون اول رئیس جمهوری در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان توسعه میادین مشترک نفت و گاز را از سیاست های دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: تا پایان امسال میزان برداشت از میادین گازی پارس جنوبی به 550 تا 560 میلیون مترمکعب افزایش می یابد.

اسحاق جهانگیری دهه فجر را فرصتی مناسب برای اعلام برخی دستاوردهای نظام به مردم دانست و اظهار کرد: یکی از وزارتخانه هایی که در دولت تدبیر و امید خوب درخشید و در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی به درستی عمل کرد وزارت نفت است که هم در زمینه سرمایه گذاری و سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبری به ویژه توسعه میادین مشترک نفتی و گاز اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه میزان تولید نفت از میادین مشترک غرب کارون از 70 هزار بشکه در روز به 270 هزار بشکه در روز رسیده است افزود: این یک کار استثنایی و افتخار بزرگ برای مجریان است و وظیفه جدی همه مدیران نفت این است که بعد از برجام تلاش بیشتری کنند تا حق ملت ایران از میادین مشترک نفتی برداشت شود.

جهانگیری اظهار کرد: پیش از این میزان برداشت گاز در میدان پارس جنوبی 240 میلیون مترمکعب بوده که اکنون بالغ بر 500 میلیون مترمکعب برداشت می شود و تا اواخر امسال به میزان 550 تا 560 میلیون مترمکعب از این میادین دست پیدا می کنیم.

وی با اشاره به اینکه با همین توانمندی موفق شدیم سوخت نیروگاه ها را از سوخت مایع به سوخت گاز تبدیل کنیم گفت: پیش از این، بخش عمده ای از منابع ارزشمند مانند نفت و گاز و گازوئیل که امکان صادرات برای آن وجود داشت، در نیروگاه ها مصرف می شد. جهانگیری ادامه داد: ما در آن سال ها وارد کننده گازوئیل بودیم و خوشبختانه امسال به یکی از صادرکنندگان گازوئیل تبدیل شدیم.

وی با اشاره به روند جانمایی فاز دوم پالایشگاه آبادان گفت: اجرای فاز دوم این پالایشگاه در آبادان از اول به عنوان موضوع جدی مطرح بود زیرا این پالایشگاه در مقطعی که در ایران زندگی سنتی بوده، آبادان مرکز ورود صنعت جدید و صنعت نفت و گاز به کشور بوده و پالایشگاه آبادان نیز نماد صنعت ایران بوده است.

جهانگیری با بیان اینکه این پالایشگاه با تکنولوژی جدید نیازمند تغییراتی بود افزود: برخی در تردید بودند که آیا نیاز است ما در آبادان فاز دوم این پالایشگاه که در واقع با سرمایه گذاری 2.7 میلیارد دلار یک پالایشگاه جدید به شمار می آید احداث کنیم؟

وی با بیان اینکه بهترین نقطه برای ساخت این پالایشگاه مدنظر بوده است اظهار کرد: با توجه به جایگاه مردم آبادان و اولین پالایشگاه کشور و اینکه مردم منطقه حتما باید در صنعت حضور داشته باشند، قرار شد سرمایه گذاری در همین شهر انجام گیرد.

 

وزیر نفت:  آبادان نماد ملی شدن صنعت نفت است

وزیر نفت در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان گفت :طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی های انجام شده میزان تولیدات پالایشگاهی کشور تا پایان برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور به سه میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بیژن نامدار زنگنه با بیان این که ظرفیت پالایشگاهی کشور در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار بشکه است اضافه کرد: از این میزان 360 هزار بشکه در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، 480 هزار بشکه در پالایشگاه سیراف، 100 هزار بشکه در پالایشگاه شیراز، 150 هزار بشکه در پالایشگاه آبادان ، 150هزار بشکه نیز در پالایشگاه جاسک و مابقی در سایر پالایشگاهها تولید می شود.

وی در ادامه به اهمیت نوسازی پالایشگاه آبادان اشاره کرد و گفت: تاسیسات این پالایشگاه کهنه و قدیمی است و با این وضعیت نمی تواند ادامه دهد که خوشبختانه بخش اصلی فاینانس آن درست شده تا امروز نوسازی آن آغاز شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه آبادان نماد ملی شدن صنعت نفت است بیان کرد: اولین تاسیسات جدید صنعتی ایران در پالایشگاه آبادان ایجاد شد و پیش از پالایشگاه آبادان صنعت شاخصی در کشور نداشتیم. وی ادامه داد:برخی از تاسیسات پالایشگاه آبادان در حال حاضر نمادین هستند و بخشی از آن ها حتی با پرچ به هم وصل شده است و برای همین بعد از نوسازی، تجهیزات آن را خراب نمی کنیم تا تبدیل به موزه صنعتی شود و در بخش گردشگری نیز به کار گرفته شود.

وزیر نفت با بیان اینکه آبادان فقط تاریخ نفت ایران نیست بلکه بخشی از تاریخ نفت جهان است اظهار کرد: بسیاری از اولین ها را می توان در آبادان مشاهده نمود.

 


افتتاح طرح های پتروشیمی در ماهشهر

معاون وزیر نفت در آیین افتتاح طرح های پتروشیمی در شهرستان ماهشهر با اشاره به فعالیت 20 واحد پتروشیمی در ماهشهر گفت: طرح های توسعه ای پتروشیمی با ظرفیت 1.5 میلیون تن در این شهرستان به اجرا در می آید.

مرضیه شاهدایی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح طرح های پتروشیمی در شهرستان ماهشهر اظهار کرد: صنعت پتروشیمی از مزیت های نسبی برخوردار است و به خاطر ارزش افزوده ای که دارد همیشه در برنامه های سیاست گذاران و برنامه کلان کشور قرار داشته است.

وی گفت: امروز با افتتاح فاز دوم پتروشیمی کارون تعداد مجتمع های پتروشیمی که در منطقه در حال تولید هستند به 20 واحد رسید و ظرفیت اسمی این شرکت ها به 26.3 میلیون تن رسید. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به طرح های آینده صنعت پتروشیمی افزود: بعضی از این طرح ها در حال اجرا هستند و برخی از آنها قرار است آغاز به کار کنند.

وی ظرفیت طرح هایی که در آینده آغاز می شوند را 1.5 میلیون تن عنوان کرد و افزود: 1.3میلیارد دلار سرمایه گذاری برای ایجاد این طرح ها انجام می شود. شاهدایی اضافه کرد: علاوه بر 30 هزار شغل فعلی، با ایجاد این طرح ها 2هزار و 500 شغل به طور مستقیم و 4هزار و 700 شغل غیر مستقیم بوجود می آید.


افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنعتی و تولیدی خوزستان

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنعتی و تولیدی خوزستان در محل نمایشگاه بین المللی اهواز گفت: تا پایان دهه فجر انقلاب اسلامی ، 250طرح صنعتی بزرگ کشور به بهره برداری می رسد.

محمدرضا نعمت زاده افزود: تعدادی از این طرح ها با حضور رئیس جمهوری ، معاون اول ، وزرا و مدیران و معاونان وزارت صنعت و معدن و تجارت و استانداران به بهره برداری رسیده و تعدادی دیگر در چند روز آینده با حضور مقام های عالی کشور افتتاح می شود.

وی گفت: در استان خوزستان چندین طرح صنعتی از جمله کارخانه روغن کشی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ، نیروگاه برق و دو طرح پتروشیمی در ماهشهر امروز(دوشنبه) با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه به قابلیت های صنعتی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: بخش صنعت استان خوزستان در دهه های گذشته به صنایع مادر همچون نفت ، گاز و پتروشیمی و فولاد خلاصه می شد ولی هم اکنون استان در مسیر توسعه صنعتی به خصوص در بخش های پائین دست صنعت قرار گرفته است. نعمت زاده افزود: صنایع متوسط و کوچک خوزستان در کنار صنایع بزرگ و مادر نیز رشد کرده و ما از احیای قابلیت های صنعتی استان در زمینه های مختلف به خصوص صنایع پائین دستی حمایت می کنیم هرچند استان خوزستان در بخش کشاورزی در کشور پیشرو است کمبود نقدینگی و سرمایه درگردش ، سرمایه انباشته ، خودداری بانکها از دادن تسهیلات ارزان قیمت ، وثیقه ها ، مشکلات کارگری و احساس خطر از تعطیلی کارخانه ها از مهمترین مشکلات طرح شده صنعتگران خوزستانی با وزیر صنعت ، معدن و تجارت بود.

کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس در بندرامام افتتاح شد

بزرگ‌ترین کارخانه تولید روغن خام خوراکی کشور دوشنبه شب در بندر امام خمینی (ره) خوزستان با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید. این کارخانه با ظرفیت 6 هزار تن در روز در مساحت 34 هزار متر مربع تاسیس شده است و دارای 63 مخزن به ظرفیت 132 هزار تن و 48 سیلو به ظرفیت 400 هزار تن است.  میزان اشتغال‌زایی در این کارخانه 800 نفر است و حجم سرمایه‌گذاری در این کارخانه 150 میلیون دلار (10 هزار میلیارد ریال) اعلام شده است.  این کارخانه با هدف کاهش وابستگی به خارج از کشور در این صنعت و رشد شاخص‌های اقتصادی در زمینه تولید ملی راه اندازی شد.

۹ هزار میلیارد تومان در بنادر کشور سرمایه گذاری شده است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در بنادر کشور تاکنون ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که قیمت ارزی این سرمایه‌گذاری با توجه به قیمت ارز، قیمت قابل توجهی است.

محمد سعید نژاد در مراسم افتتاح کارخانه روغن کشی بندرامام اظهار کرد: بندر امام خمینی(ره) یکی از دو یا سه بندر بسیار مهم کشور در خلیج‌فارس است. در حال حاضر بالغ بر ۸۰ درصد از کالاهای اساسی کشور از آن وارد می شود و  بخش عمده‌ای از صادرات نیز به دلیل نزدیکی به مرکز کشور، ارتباط با شبکه ریلی کشور  و مهم‌تر از این عوامل وجود خورموسی و استقرار اسکله ها از این بندر انجام می شود.

وی افزود: عملکرد بنادر تجاری کشور حدود ۱۴۰ میلیون تن در سال است و ۸۰‌ درصد از این میزان از دو بندر اصلی شهید رجایی در استان هرمزگان و ‌بندر امام خمینی(ره) در خوزستان صورت می گیرد. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مهمترین کار به عنوان سیاست کلی در سازمان بنادر و در راستای سیاست عمومی دولت اتخاذ شده، استفاده از مزیت‌هایی است که بنادر در جذب سرمایه‌گذاری دارند.  خوشبختانه در بندر امام خمینی(ره) شاهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم.

سعیدی نژاد بیان کرد: در مجموعه بنادر کشور تاکنون ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که قیمت ارزی این سرمایه‌گذاری با توجه به قیمت ارز، قیمت قابل توجهی است. در این بندر تا سال گذشته، دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.‌ سرمایه گذاری های بخش خصوصی سال جاری در این بندر ۳۸۰ میلیارد تومان است. مجموعه فعالیت های این بندر و دیگر بنادر استان خوزستان می تواند در ایجاد اشتغال نقش جدی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی اظهار کرد: بالغ بر هشت هزار نفر در این بندر مشغول هستند که یک هزار و ۳۰۰ نفر شاغلان مرتبط با سازمان بنادر و ۶ هزار ۷۰۰ نفر در سرمایه گذاری های صورت گرفته در این بندر هستند. طرح بندر امام خمینی(ره) و منطقه ویژه آن در ۱۱ هزار هکتار مصوبه قانونی راه اندازی شده است. آنچه که در حال حاضر  در حال بهره برداری داریم یک هزار و ۳۰۰ هکتار است.

 
 

افتتاح مجتمع پتروشیمی تخت جمشید و فاز دوم پتروشیمی کارون 

مجتمع پتروشیمی تخت جمشید و فاز دوم پتروشیمی کارون در شهرستان ماهشهر با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید. طرح های پتروشیمی تخت جمشید و فاز دوم پتروشیمی کارون شامگاه دوشنبه با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسیدند.

حل مسئله بیکاری یکی از برنامه های اصلی کشور است

معاون اول رییس جمهور در مراسم  افتتاح مجتمع پتروشیمی تخت جمشید و کارون گفت: : امروز حل مسئله بیکاری به ویژه جوانان تحصیلکرده ای که سرمایه های بزرگ این کشور هستند و به اشتغالزایی نیازمند هستند، یکی از برنامه های اصلی کشور است. تولید و سرمایه گذاری برای اشتغالزایی لازم است و باید میلیاردها دلار را در این کشور سرمایه گذاری کنیم. برای اینکه این سرمایه گذاری انجام شود در مرحله اول نیازمند این بودیم که سیاست های اقتصادی دقیقی برای کشور تدوین کنیم و خوشبختانه سیاست اقتصاد مقاومتی نسخه ای است که دولت و مجموعه نظام به دلیل اینکه توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده پایبند به تحقق آن هستند.

جهانگیری عنوان کرد: این اقتصاد و سیاست ها باید درون زا باشد و اقتصادی برونگر در تعامل جدی با دنیا داشتن از جمله شاخصه های اقتصاد مقاومتی است. همچنین اینکه باید از دنیا تکنولوژی و منابع خارجی مورد نیاز خود را تأمین کنیم و این دو نکته کلیدی اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه به فکر و اندیشه صاحبنظران و اندیشمندان دنیا و البته ملی متکی باشیم، گفت: دانش بنیان بودن نیز یکی دیگر از کلیدهای اقتصاد مقاومتی است. در سیاست های اقتصاد مقاومتی به مردمی بودن اقتصاد و توجه و حمایت از بخش خصوصی نیز توجه شده است. یکی از رشته های صنعتی که می تواند همه ویژگی های اقتصاد مقاومتی را داشته باشد حتما صنعت پتروشیمی است که همه ظرفیت های به کار گرفته در آن ملی است و به خوبی از آن بهره مند می شوند.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: نیروهای فنی ـ مهندسی و مدیران برجسته در صنعت پتروشیمی یکی از ظرفیت ها و مهمترین سرمایه های ملی است.

وی تأکید کرد: منابع طبیعی کشور باید با ارزش افزوده بالاتر در کشور مورد استفاده قرار بگیرد و آن را خام فروشی نکنیم. یکی از رشته هایی که امکان ارزش افزوده بسیاری را فراهم کرده و مانع از خام فروشیی شده صنعت پتروشمی است. صنعت پتروشیمی به معنای واقعی از ظرفیت های داخلی کشور استفاده می کند و در برخی از واحدها از کل دانش فنی ـ مهندسی ملی استفاده می کنند. حتی بسیاری از تجهیزات این صنعت نیز ساخت داخل است که اگر آن را تقویت کنیم ده ها رشته دیگر صنعتی را نیز به دنبال خود تقویت می کنیم.

جهانگیری بیان کرد: هیچ تولیدی در این صنعت نداریم که امکان صادرات آن وجود نداشته باشد و همه تولیدات آن قابل عرضه در بازارهای بین المللی است. سال گذشته حدود ۱۹ میلیون تن به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد دلار صادر شده است. صنعت پتروشیمی دانش بنیان است و بهره برداری در این صنعت به فضل الهی خیلی بالا است.

وی گفت: به همت وزیر نفت، باید همه دانشگاه های کشور در میادین مختلف نفتی درگیر شوند تا دانشگاه ها برای توسعه از این فرصت استفاده کنند.  معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: اگر به بخش خصوصی میدان داده شود و برای آنها مزاحمتی ایجاد نشود (فقط شعار نه بلکه عمل) با روش کار خود ما را از خیلی از موانع اقتصادی عبور می دهد. برخی از واحدهایی که امروز افتتاح شده به همت بخش خصوصی ۱۹ ماهه و یا با اعتباری ۴۰۰ میلیاردی ساخته می شوند ولی برخی از پروژه های خرد دولتی به دلیل کمبود اعتبار گاها تا پنج سال هم زمان می برند.

جهانگیری افزود: صنعت پتروشیمی قادر به تکمیل برونگرایی است و می تواند منابع خارجی را به راحتی جذب کند. خیلی از شرکت ها، بانک ها و سرمایه گذاران خارجی علاقمند به صنعت نفت، پتروشیمی و معادنی ایران سرمایه گذاری کنند. ایران در منطقه کنونی یک قانون توسعه برای دنیا است ولی اگر این مزاحمت ها از سر راه ایرانی ها بروند. همچنین اگر قدرت عمل به مدیران توانمند را بدهیم قادر به توسعه های ۴۰۰ میلیارد دلاری نیز هستند.

وی بیان کرد: صنعت پتروشیمی خوشبختانه در طرح های اقتصاد مقاومتی سال جاری که ۱۲۰ طرح را مورد اولویت قرار دادیم نسبت به اجرای ۱۲ طرح پتروشیمی با ۶ میلیارد دلار ارزش تولیدی و ظرفیت ۹ میلیون تنی اقدام کرده است.


افتتاح و کلنگ زنی22 پروژه برقی با حضور دو وزیر صنایع و نیرو

به مناسبت دهه مبارک فجر 22 پروژه برقی شامل پست و خط انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای خوزستان روز دوشنبه با حضور دو وزیر نیرو و صنعت،معدن و تجارت افتتاح و کلنگ زنی شدند. این پروژه ها با اعتباری بالغ بر دو هزار و 375 میلیارد ریال به صورت همزمان درمحل پست برق 400 کیلو ولت فولاد شادگان با حضور چیت چیان و نعمت زاده وزیران نیرو و صنعت، معدن وتجارت کلنگ زنی یا افتتاح شدند.

از این تعداد 12 پروژه پست و خطوط ارتباطی انتقال و فوق توزیع برق با صرف مبلغ یک هزار و 324 میلیارد ریال در شهرهای اهواز، شادگان، دزفول، باغملک، ماهشهر، آبادان و مسجدسلیمان افتتاح شدند.

همچنین عملیات اجرائی 10 پروژه شامل پست و خطوط ارتباطی انتقال و فوق توزیع برق به مبلغ یک هزار و 51 میلیارد ریال درشهرهای آبادان، اهواز، شوش، گتوند، شوشتر، دزفول و آغاز شد.

















































نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار