اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۰۶۳
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
از بحران تا بحران / خوزستان 14 روز در بحران ؛ از قطعی آب و برق در 9 بهمن تا قطعی گسترده در 23 بهمن ماه
کمترین مطالبه شهروندان از استاندار خوزستان ، برخورد با مدیران کم کار و برکناری مقصران...
 

1 )

9 بهمن ماه امسال ؛ شنبه ای بحران زده برای خوزستان و مرکز استان بود که در بلاتکلیفی ستاد مدیریت بحران ، استاندار که در لهستان به سر می برد ، مستقیما دستور تعطیلی ادارات و مدارس را داد تا شاید اندکی آرامش به مردم بازگردد. شریعتی در آن زمان در مصاحبه ای با شوشان ، وعده داد تا با مدیرانی که موجبات رنجش مردم را با تصمیمات نادرست فراهم کردند برخورد نماید.

2 )

پیش از آمدن استاندار از لهستان ، حسین زاده معاون سیاسی از مردم به دلیل وضعیت بحرانی پیش آمده و قطعی آب و برق ، بی نظمی های ایجاد شده و عدم اطلاع رسانی بموقع ، عذرخواهی کرد و قول داد تا هر چه سریع تر مشکلات برطرف و آرامش به شهر و شهروندان برگردد. پس از آن نیز استاندار در نشست خبری ستاد مدیریت بحران ، از گرفتاری های پیش آمده برای مردم ابراز تاسف کرد.

3 ) 

استاندار در شنبه ی بحرانی خوزستان ، سفر خود را به لهستان نیمه تمام گذاشت و به خوزستان برگشت و راسا بر بحران ایجاد شده نظارت نمود. فردای آن روز ، نشست ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و شریعتی در سخنانی مدیران کم کار را مورد عتاب و خطاب قرار داد و بر بسیج همه نیروها برای زدون بحران و جلب اعتماد مردم تاکید کرد. چند روز پس از بحران ِ 9 بهمن ماه ، شریعتی در مصاحبه با رادیو خوزستان ، نمره مدیران خوزستان را در مدیریت بحران بسیار ضعیف ارزیابی نمود. 

4 )

در روزهای پس از بحران 9 بهمن ، هر روز برق مناطق مختلف اهواز و برخی شهرهای دیگر چندین ساعت قطع شد اما شهروندان به امید آنکه شستشو و یا تعمیر شبکه های برق در حال انجام است ، تحمل نمودند و نه تنها سخن گلایه آمیزی بر زبان جاری نکردند بلکه اوج دلبستگی به نظام را در 22 بهمن ماه با حضور باشکوه خود به نمایش گذاشتند.

5 )

 14 روز پس از بحران نهم بهمن و یک روز پس از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ، بار دیگر خوزستان گرفتار بحرانی به مراتب شدیدتر شد ؛ 5 نیروگاه خوزستان از مدار خارج و برق و آب اهواز و چندین شهر دیگر بیش از 14 ساعت قطع شد. به دنبال این بحران ، همه مدارس ، ادارات و بانک های اهواز به حالت تعطیل درآمد و  شهر در سکوتی بحران زده فرو رفت.  همزمان با بحران امروز خوزستان ، وزیر نیرو به استان آمد و ضمن تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران ، از مردم خوزستان به خاطر مشکلات به وجود آمده ، عذرخواهی کرد.

6 )

 14روز بحران در خوزستان و قطعی گسترده برق و آب  ، شهروندان خوزستانی را به ستوه آورده است. بی شک اگر چنین شرایطی در هر کلانشهر و استانی دیگر رقم می خورد کمترین برخورد مردم با این وضعیت ، تجمع و اعتراض به مدیران ضعیف و ناکارآمدی بود که سبب تشدید و ایجاد چنین بحرانی شده اند. اما به قول استاندار ، نجابت و تحمل خوزستانی ها در برابر ناملایمات بالاست و دلبستگی شان به این نظام تمام ناشدنی است. 

7 )

کمترین مطالبه شهروندان از استاندار خوزستان ، برخورد با مدیران کم کار و برکناری مقصران این بحران هاست ؛ همان وعده ای که شریعتی در 9 بهمن ماه داد اما تاکنون عملی نشده است. آنچه مشاهده شده پاس کاری علت بحران از یک مدیر به مدیر دیگر و از یک وزارت به وزارت دیگر است. این بلاتکلیفی ها و پاس کاری ها به حدی است که مدیرکل مدیریت بحران استانداری در نشست اخیر خود به صراحت عنوان می کند که متوجه نشدم نتيجه جلسه چه شد؟! بالاخره ما پاسخ مردم را چگونه بدهيم ؟ به مردم چه جوابي بايد بدهيم!؟

8 )

بی تفاوتی دولت گذشته نسبت به مشکلات و عدم پاسخگویی به مردم سبب شد تا دولتی که خود را عدالت محور می نامید به دولتی ضد عدالت شهره و اختلاس ها و فسادهای مالی در آن نهادینه شود.  در آن مقطع ، وزیری اختلاسی عظیم در زیر مجموعه اش اتفاق افتاد اما خبری از استعفا و یا برکناریش نشد ، دیگری در حوزه مسئولیتش ده ها نفر جان سپردند اما خم به ابرو نیاورد و از صندلی خود تکان نخورد. رویگردانی از سیاست های دولت احمدی نژاد سبب شد مردم شعار تغییر سر دهند و دولت تدبیر و امید شکل بگیرد. 

9 )

مشکل ریزگردها مشکل چندین ساله در خوزستان است. مردم نیز بخوبی از این موضوع آگاهند اما نباید از این نکته غافل شد که برخی مدیران ضعیف در خوزستان با تصمیمات نادرست سبب تشدید این بحران در استان شده و در فاصله 9 تا 23 بهمن ماه با کم کاری ها رنج حاصل از ریزگردها را دو چندان کرده اند. 14 روز شرایط بحرانی و قطعی گسترده برق و آب در دو "شنبه ی" بهمن ماه و بعضا تصمیمات اشتباه و اطلاع رسانی های دیرهنگام و ... حاصل مدیریت ناکارآمد مدیرانی است که اگر برکنار نشوند خدشه ای بر وجه دولت وارد خواهد شد. انتظار این است که استاندار خوزستان ، هر چه سریع تر مدیران کمکار و بحران زا را برکنار کند و اعتماد سلب شده را برگرداند. 


برچسب ها: بحران ، خوزستان ، شوشان
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
comment
0
0
comment آقاي [...]سرگرم تبليغات انتخاباتيه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
comment
0
0
comment تازمانی که مدیران فعلی بر سر مسند مدیریت ها هستن هیچ گونه تغیر وتحولی ایجاد نمی شود
مدیر جهاد
مدیر [...]
مدیر محیط زیست
comment
hosain
|
-
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
comment
0
0
comment این دو قطعی برق نشان دهنده سوء مدیریت در مجموعه وزارت [...]در استان خوزستان است . تا کی باید افراد با تجربه و با تعهد را در سازمان [...] ، برق [...]ای ، آبفا [...] کنار گذاشت و ترور شخصیتی کرد یک عده مدیر سرباز که بجز فرمانبرداری هیچ بلد نیستند ، استفاده کرد . نمایتدگان استان ، ملت امثال مدیران [...] دیگر فسیل شده اند . بدون سیاسی کاری و [...]اندوزی چیزی بلد نیستند. پیگیری از حوادث الفبای مدیریت [...] است وقتی سال ها مقره های برق فشار قوی را شستشو نمی دهند و محل هم نمی گذارند باید یک اتفاق اینچنینی بیفتد. در هر حال تا کار به جاهای تشنج در خوزستان نخورده این مدیران [...]شده را تعویض کنید و افراد با دانش و تعهد جایگزین کنید.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
comment
0
1
comment استاندار گفت که مسئولی رو بر کنار نمیکنه تا به حجت شرعی برسه ...قطع برق و آب و تلفن و اینترنت و گرد و خاک و ... که حجت شرعی نیستن
الان دوباره برق ما قطع شد ...دیگه طوری شده یه بادی بوزه برق قطع میشه
comment
قحطستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
comment
0
0
comment کمترین مطالبه قحطستان نشینان خوزستان برکناری مسول ارشد [...] یعنی جناب [...]است
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
comment
1
1
comment متاسفانه در اين مدت آقاي شريعتي نشون داده كه مدير قاطع و محكمي نيستند و ميخوان با توجيه و بهانه رو مشكلات سرپوش بزارن .
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
comment
1
1
comment مدیریت استاندار قبلی، آقای مقتدایی خیلی بهتر بود. آقای شریعتی تجربه کافی و دانش لازم برای مدیریت استان را ندارند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
comment
0
1
comment بدون شک مدیران و طرفداران دلواپسان دست در خرابکاری دارند.در زمان مقتدایی از ترس جرات تخریب نداشتند.حتی به بعضی مقامات نظامی و مذهبی هم باید دقیقتر نگاه کرد.
comment
هدایت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
comment
0
0
comment چه ربطی به رئیس جهادکشاورزی داره برادر عزیز منصفانه حرف بزنید
comment
بهداد
|
United States
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
comment
0
0
comment باز هم همه کاسه کوزه ها بر سر مدیران پایین دستی و مسئولین خوزستانه شکسته شد (هر چند تا حدود زیادی مقصر هستند).
مشکل از جای دیگریست ! ...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
comment
0
1
comment مدیرانی که بیش از 8 سال دارن مدیریت می کنن وهیج گونه تحولی در استان ایجاد نکرده چه لزومی هست باید بمونن همچون [...]مدیر [...]مگر قحط الرجال
comment
محمدرضارضايي روزبهاني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
comment
0
3
comment به نام خدا
آقاي كيومرث حاجي زاده چه تجربها دارد جهت بحران ايشان رشته اش بهداشت است
comment
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
comment
1
1
comment بنظرم اول خود جناب شریعتی بایدبرکناربشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار