اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
 رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان ایران گفت که سالانه حدود 70 میلیون نسخه کتاب در قالب 70 هزار عنوان در کشور منتشر می شود.   
 
به گزارش ایرنا، محمود آموزگار روز یکشنبه در حاشیه افتتاح شانزدهمین نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چنانچه این تعداد نسخه کتاب به طور کامل به فروش برسد ارزش آن حدود 14 هزار میلیارد ریال است که فعالان مختلف حوزه کتاب اعم از کاغذفروش، چاپخانه دار، لیتوگراف، ناشر، ویراستار، نویسنده، مترجم، تصویرگر، صحاف، توزیع کننده و کتابفروش در این درآمد سهم دارند. 

وی گفت که سهم کتابفروشان از قیمت پشت جلد کتاب در کشور 25 درصد بوده در حالی که این میزان در عرف بین المللی و دیگر کشورها حدود 33 درصد است. 

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان ایران بیان کرد: در کشور به حرفه کتابفروشی به عنوان شغل تجاری نگریسته می شود و باید کاربری تجاری کتابفروشی ها به فرهنگی تبدیل شود تا فعالیت آنها دارای توجیه اقتصادی لازم باشد. 

آموزگار عنوان کرد که هم اینک طرح کاربری فرهنگی کتابفروشی ها تنها در تهران اجرا می شود و باید دیگر استان های کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد نیز چنین طرح مهمی را داشته باشند. 
وی با اشاره به تصویب و اجرای طرح معافیت مالیاتی برای کتابفروشی های کشور از مدت ها قبل، ابراز داشت: انتظار می رود که دولت با دریافت نکردن دیگر عوارض سبب کاهش هزینه های این قشر تاثیرگذار شود. 

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان ایران گفت که تعداد ناشران دارای پروانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور 2 هزار و 700 نفر و تعداد کتابفروشی های فعال که به طور تخصصی به چنین امری می پردازند نیز کمتر از یکهزار مورد است. 

وی اظهار داشت: یکی از سیاست های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپایی نمایشگاه های کتاب در استان های کمتر برخوردار و دارای کتابفروشی های اندک است زیرا میزان دسترسی مردم این نقاط به کتاب چندان بالا نیست. 

شانزدهمین نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد امروز در مصلای امام خمینی (ره) یاسوج گشایش یافت و تا 29 بهمن نیز ادامه دارد. 
800 هزار جلد کتاب در قالب 40 هزار نسخه در 135 غرفه در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.
برچسب ها: نسخه ، کتاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار