شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
نماینده اهواز گفت: ‌پس از گذشت این همه مدت از بحران هشتم و نهم بهمن ماه امسال در اهواز، توجهی به رفع مشکلات نشد و اکنون وزیر نیرو به استان آمده و عذرخواهی کرده است. معذرت خواهی وزیر نیرو برای مردم استان دردی را دوا نمی‌کند.
 
جواد کاظم‌نسب الباجی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ به دنبال بحران‌هایی که اخیرا در خوزستان ایجاد شده است، امروز مجمع نمایندگان خوزستان در اعتراض به وضعیت موجود استان و بحران‌های قطعی برق و آب و ریزگردها، در جایگاه هیات رییسه مجلس تجمع کردند و در این تجمع، بیانیه‌ای با امضای بیش از 40 نماینده مجلس که شامل اعضای مجمع نمایندگان خوزستان و نمایندگان استان‌های دیگر که از خوزستان حمایت می‌کنند، به هیات رییسه مجلس تقدیم شد.
 
وی افزود: در این بیانیه از رییس جمهور خواسته شده که جلسه ویژه هیات دولت در خصوص مسایل خوزستان را در خوزستان تشکیل دهند و نسبت به حل مشکلات استان نظیر بحران ریزگردها، جلوگیری انتقال آب بین‌حوضه‌ای و سدسازی‌های غیرمتعارف اقدام کنند.
 
نماینده اهواز با رد شایعات اخیر در زمینه حملات سایبری به تاسیسات برقی استان تصریح کرد:‌ با این شایعات می‌خواهند از مسئولیت‌هایی که بر گردن مسئولان استانی و کشوری است، فرار کنند. حدود 13 سال است که خوزستان با بحران ریزگردها و کانون‌های داخلی مواجه است اما در این مدت برنامه‌ریزی کامل و جامعی برای حل این بحران اصلا صورت نگرفته است.
 
کاظم‌نسب الباجی افزود:‌ با این وجود دیدیم که چگونه طوفان گرد و خاک هشتم بهمن ماه و پس از آن افزایش رطوبت و نم نم باران موجب شد که گرد و غبار انباشته شدن روی تاسیسات برقی به گل تبدیل شده و در تاسیسات شبکه‌ای برق اشکالاتی ایجاد شود؛ این وضعیت ناشی از عدم همت مسئولان اجرایی است.
 
وی ادامه داد:‌ مسئولان اجرایی مربوطه باید بحث تامین ماشین‌های شوینده برای تاسیسات برق و همچنین نصب ژنراتورهای اضطراری برای تصفیه‌خانه‌ها را پیگیری می‌کردند. مایه تعجب است که شرکت آب و فاضلابی که درآمدهای میلیاردی دارد، چطور در تصفیه‌خانه‌های آب مولد برق نصب نکرده است؟ این وضعیت ضعف مدیریت استان خوزستان و وزارت نیرو را نشان می‌دهد.
 
نماینده اهواز گفت: مجموعه مدیریت بحران استان خوزستان، متشکل از اعضای مختلف است و هر کسی متولی کار خود است و نمی‌توان تمام تقصیرها را بر گردن مدیر ل بحران و استاندار انداخت.
 
کاظم‌نسب الباجی اظهار کرد:‌ وزارت نیرو حق‌آبه تالاب‌های هورالعظیم و شادگان را کاهش داده است؛ احداث سدهایی نظیر سد گتوند و همچنین کاهش شدید حق‌آبه خوزستان نشان می‌دهد که توجه خاصی به مردم استان از سوی این وزارتخانه صورت نمی‌گیرد.
 
وی با بیان این‌که مدیران ارشد سازمان‌های زیرمجموعه وزارت نیرو به خوزستان اهمیتی نمی‌دهند، تصریح کرد: ‌پس از گذشت این همه مدت از بحران هشتم و نهم بهمن ماه امسال در اهواز، توجهی به رفع مشکلات نشد و اکنون وزیر نیرو به استان آمده و عذرخواهی کرده است. معذرت خواهی وزیر نیرو برای مردم استان دردی را دوا نمی‌کند.
 
نماینده اهواز گفت:‌ ما خواستار آب‌گیری هورها، جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به سایر استان‌ها، توجه به خوزستان و خاموش کردن فلرهای نفتی و جلوگیری از سوزاندن نیشکرها هستم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار