شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
نخستین همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری صنایع پایین دستی آلومینیوم/آیت الله جزایری: سرمایه گذاران را با رعایت حقوق اسلامی حمایت می کنیم/حسن زاده: اعلام آمادگی سرمایه گذاران از 6 کشور برای سرمایه گذاری در آلومینیوم خوزستان/حسینی: احداث کارخانه آلومینیوم مسجد سلیمان باعث ایجاد 300 شغل خواهد شد/بحرینی: لازمه دستیابی به رشد بلند مدت بهبود فضای کسب و کار برای جذب سرمایه گذاری است
آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: با رعایت اخلاق و حقوق اسلامی از افرادی که قصد سرمایه گذاری در خوزستان را دارند حمایت می کنیم.
نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری صنایع پایین دستی آلومینیوم با حضور آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، حسن زاده رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، بحرینی معاون امور اقتصادی استانداری، حسینی مدیرعامل شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان، شرکت های داخلی و سرمایه گذاری خارجی در تالار اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.


آیت الله جزایری: سرمایه گذاران را با رعایت حقوق اسلامی حمایت می کنیم

شوشان:  نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: با رعایت اخلاق و حقوق اسلامی از افرادی که قصد سرمایه گذاری در خوزستان را دارند حمایت می کنیم.

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در همایش فرصت های سرمایه گذاری صنایع پایین دست صنعت آلومینیوم در سرسرای اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در اهواز بیان کرد: از مسائلی که در سرمایه گذاری بسیار اهمیت دارد امنیت انسانی و شغلی است.

وی گفت: در شرایطی که کشورهای همجوار با ایران امنیت ندارند جمهوری اسلامی در امنیت است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: در بخش آلومینیوم و صنایع پایین دستی، دامداری، کشاورزی، و پرورش آبزیان فرصت سرمایه گذاری در خوزستان وجود دارد و آماده هرگونه همکاری در بخش سرمایه گذاری را داریم.

سرمایه گذار کشور ایتالیا از شرکت دانیلی نیز در این همایش گفت: این شرکت 30 سال است که در حوزه آلومینیوم با ایران همکاری و فعالیت دارد و پروژه های زیادی را در این حوزه داشته است.

جوانی نیکریز بیان کرد: خوزستان قابلیت های زیادی برای سرمایه گذاری دارد که از جمله این ظرفیت ها ارزان بودن نیروی کار و فراهم بودن شرایط برای سرمایه گذاری است.

وی گفت: در نظر دارم در صنایع پایین دست آلومینیوم در خوزستان سرمایه گذاری و در تولید تجهیزات و صنایع صنعت آلومینیوم در خوزستان فعالیت داشته باشم.

نماینده شرکت سرمایه گذاری LAC کره جنوبی نیز در این همایش از احداث 10 کارخانه مرتبط با صنعت آلومینیوم در خوزستان خبر داد.
این سرمایه گذار گفت: آمادگی تاسیس کارخانه تولید درب و پنجره آلومینیومی در خوزستان را داریم.

همایش 2 روزه فرصت های سرمایه گذاری در صنایع پایین دست صنعت آلومینیوم روز یکشنبه در اهواز برگزار شد. در این همایش سرمایه گذارانی از 6 کشور چین، کره جنوبی، سنگاپور، ایتالیا،آلمان و مالزی حضور داشتند.


حسن زاده: اعلام آمادگی سرمایه گذاران از 6 کشور برای سرمایه گذاری در آلومینیوم خوزستان

 شوشان: در نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری صنایع پایین دست آلومینیوم با حضور نمایندگان سرمایه گذار از 6 کشور در اهواز، برای سرمایه گذاری در بخش آلومینیوم این استان اعلام آمادگی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان یکشنبه در نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری صنایع پایین دست آلومینیوم در سرسرای اجتماعات این سازمان بیان کرد: ظرفیت تولید 26 میلیون تن آلومینیوم در خوزستان وجوددارد و برای استفاده از این ظرفیت نیاز به سرمایه گذاری است.

نوراله حسن زاده بیان کرد: یک شهرک سه هزار هکتاری در شرق استان خوزستان احداث خواهد شد که قرار است در این شهرک صنایع بزرگی مثل پتروشیمی و صنایع آلومینیوم فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه خوزستان آمادگی مشارکت در فعالیت های اقتصادی را دارد، گفت: خوزستان از مزیت هایی چون امنیت و هم مرز بودن با عراق برخوردار است و موقعیت مناسبی برای تجارت و فعالیت های بازرگانی را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان نیز گفت: بهبود فضای کسب و کار برای جذب سرمایه گذاری در خوزستان ضروری است.
علی بحرینی بیان کرد: خوزستان سرزمین فرصت ها است که نقش کلیدی در توسعه کشور دارد.

وی گفت:خوزستان به لحاظ تولید ناخالص داخلی رتبه دوم را دارد و دارای مزیت هایی همچون وجود زیر ساخت های اقتصادی،دسترسی به آب های آزاد، و نیز مرز مشترک با عراق است.

شهریار خانمحمدی مدیر عامل بانک سینا در خوزستان نیز در این همایش بیان کرد: بانک سینا به فعالان اقتصادی برای ایجاد اشتغال و واحد تولیدی تسهیلات تا سقف 20 میلیارد ریال پرداخت می کند. 

سرمایه گذاران از 6کشور چین،مالزی،سنگاپور، کره جنوبی،ایتالیا و آلمان در این همایش حضور دارند.


حسینی: احداث کارخانه آلومینیوم مسجد سلیمان باعث ایجاد 300 شغل خواهد شد

شوشان: مدیرعامل شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان تولید آلومینیوم را به دلیل استفاده در صنعت و محیط زیست از مهم ترین بخش ها برای رونق اقتصادی کشور دانست و گفت: مصرف جهانی آلومینیوم از دیگر فلزها بیشتر است و عمده مصرف این فلز در کشورهای توسعه یافته است.

حسینی از جمله مصرف های آلومینیوم را در صنعت هواپیما سازی، کشتی سازی و خودروهای سبک دانست و افزود: با توجه به مقادیر انرژی بزرگترین مشکل تولید این فلز بحث هزینه ها در جهان است، ولی در کشور ما به دلیل آنکه از منابع عظیم انرژی برخورداریم مزیت اساسی محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان با بیان آنکه در آینده نیازهای جهانی به فلز آلومینیوم بیشتر خواهد شد گفت: خوزستان به دلایل مزایای نسبی که دارد بهترین مکان برای این موضوع است، لذا به همین دلیل با درخواست بنیاد مستضعفان پروژه احداث کارخانه آلومینیوم در سه فاز در مسجد سلیمان در دستور کار قرار گرفت که فاز اول آن آماده بهره برداری است.

حسینی احداث کارخانه آلومینیوم مسجد سلیمان باعث ایجاد 300 شغل خواهد شد و هر شغل مستقیم 3 تا 4 شغل وابسته ایجاد خواهد کرد و افزود: موقعیت منحصر به فرد استان، امکان حمل و نقل ارزان و صادرات به منطقه، انرژی ارزان و نیروی کار تحصیل کرده ارزان مهم ترین مزایای منطقه است که می تواند باعث سود آوری در صنایع پایین دستی آلومینیوم باشد، لذا در همین زمینه شناسایی بهترین صنایع پایین دستی را مورد شناسایی قرار دادیم که همایش فعلی در همین راستا در حال برگزاری است.


بحرینی: لازمه دستیابی به رشد بلند مدت بهبود فضای کسب و کار  برای جذب سرمایه گذاری است

معاونت اقتصادی استانداری خوزستان لازمه دستیابی به رشد بلند مدت و پرشتاب ایران در سال 1404 را بهبود فضای کسب و کار و تجهیز زیرساخت ها اقتصادی برای جذب سرمایه گذاری دانست و گفت: خوزستان سرزمین فرصت ها و قابلیت ها با نقشی محوری در کشور است که ظرفیت و جایگاه ارزش افزوده آن باید مورد توجه سرمایه گذاران قرار بگیرد.

بحرینی خوزستان را غنی ترین استان کشور در صنایع و معادن زیرساختی دانست و افزود: وجود زیرساخت های لازم، موقعیت جغرافیایی مناسب و ارتباط با آب های آزاد و مرز مشترک با کشور عراق این استان را برای سرمایه گذاری مناسب کرده است. وی همچنین قابلیت های ویژه استان برای سرمایه گذاری را وجود فرودگاهای بین المللی، راه آهن سراسری، منطقه آزاد اروند، تالاب های بین المللی برای گردشگری، برخورداری از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و مرکز اصلی استخراج نفت و گاز دانسته است.

 بحرینی دیگر مزایای استان برای سرمایه گذاری را؛ وجود منطقه پتروشیمی، شرکت های بزرگ تولیدات فولاد، وجود کارخانجات سیمان، زمین های مستعد کشاورزی، 6 سد بزرگ بر روی رودها برای توسعه کشاورزی و تولید برق، میراث تاریخی استان برای گردشگری دانست و در نهایت اظهار امیدواری کرد که از همه ظرفیت ها و قابلیت ها موجود برای توسعه استان استفاده شود.





























نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار