اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
رئیس اداره تبلیغات اسلامی هندیجان:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی هندیجان گفت: دوره تربیت‌معلم قرآن کریم به مدت یک هفته در سطح شهرستان و با حضور قرآن دوستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری شوشان از بندر هندیجان، سید حسن ساداتی در مراسم اختتامیه دوره تربیت‌معلم قرآن کریم در سالن خلیج فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: از فرمایشات حضرت رسول اکرم (ص) اینکه همه جامعه اسلامی باید قرآن را بیاموزند و آموزش دهند.

وی افزود: هندیجان از شهرستان‌های محروم است ولی درزمینهٔ قرآنی بسیار مستعد بوده و اگر شرایط فراهم شود می‌توان حافظین وقاریان بزرگی تربیت کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هندیجان بیان کرد: باید قرآن را در همه امور زندگی وارد کنیم اگر قرآن در جامعه ما فراموش شود دچار خُسران بزرگی خواهیم شد لذا قرآن چراغ راه حرکت به‌سوی خداوند منان است.

وی گفت: در جهت تعمیق قرآن کریم در جامعه برای اولین بار دوره یک‌هفته‌ای تربیت‌معلم قرآن کریم توسط این اداره در سطح شهرستان هندیجان برگزار کرده‌ایم و با استقبال پرشور مردم مواجه شد.
ساداتی عنوان کرد: ما برای اینکه بتوانیم به نحو احسن و تخصصی‌تر قرآن را آموزش بدهیم باید مؤسسات قرآنی در سطح شهرستان تأسیس شود و کلاس‌های قرآنی را ترویج بدهیم.

وی افزود: این دوره برای همه مردم هندیجان که علاقه‌مند باشند در کلاس‌ها شرکت کنند به‌صورت رایگان برگزار کرده‌ایم که یک فرصت استثنایی است و مدرس توانای آن حجت‌الاسلام علی حبیبی از اساتید مجرب حوزه علمیه قم است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هندیجان بیان کرد: اگر ما قرآن را به نحو احسن یاد بگیریم می‌توانیم به‌راحتی به فرزندان و دانش آموزان آموزش داده و از اجر اخروی و معنوی بالای آن بهره‌مند شویم. احادیث و روایات فراوانی در مورد آموزش‌دهنده قرآن از بزرگان دین روایت‌شده است.

وی گفت: حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرمایند:" بهترین شما کسی است که قرآن را بیاموزد و به دیگران یاد بدهد." لذا جوانان تا می‌توانند قرآن را یاد بگیرند و به دیگران یاد بدهند که زندگی بابرکت با قرآن است.

ساداتی عنوان کرد: در این دوره از تربیت‌معلم قرآن هندیجان که با استقبال پرشور مردم بخصوص فرهنگیان مواجه شده بیش از ۲۰۰ نفر شرکت داشته‌اند که با استقبال خوبی مواجه شده بود.

وی افزود: بعد از اتمام دوره، آزمون‌های چندمرحله‌ای از شرکت‌کنندگان گرفته می‌شود و کسانی که نمره ۱۴ به بالا اخذ کنند گواهینامه معتبر دریافت خواهند کرد. همچنین کسانی که در مرحله اول نتوانند نمره حدنصاب کسب کنند بعد از یک ماه امتحان مجدد از آن‌ها گرفته خواهد شد.

خبرنگار خبرگزاری شوشان در بندر هندیجان به دعوت ریاست سازمان تبلیغات اسلامی هندیجان در این دوره شرکت کرده است.






گزارش از محمدمهدی صادقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار