اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
"نشست فراکسیون امید در بوته نقد" از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز / صدیقه جلالی : نفس خوزستان بیشتر از آنکه از گرد و خاک بگیرد از تبعیض گرفته است / همایون یوسفی نماینده اهواز: نقش دانشجویان در راه یابی لیست امید اساسی بود/ مجلس دهم یک مجلس متعادل و با تفکر بیشتر است/ برخی نمایندگان به لیست امید وفادار نماندند / کانون های داخلی ریزگرد عامل اصلی بحران اخیر / پاسخ نماینده اهواز به چرایی بیانیه 9 دی
شوشان: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت یکمین سال انتخابات 7 اسفند 94 و راهیابی لیست امید به مجلس " نشست فراکسیون امید در بوته نقد" را با حضور همایون یوسفی نماینده اهواز، کارون و باوی  در سالن اجتماعات شهید مطهری دانشکده علوم برگزار کرد.

صدیقه جلالی : نفس خوزستان بیشتر از آنکه از گرد و خاک بگیرد از تبعیض گرفته است

به گزارش شوشان ، در این نشست ، صدیقه جلالی دبیر انجمن دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز هدف از این برنامه ها را بررسی کارنامه لیست امید اهواز عنوان کرد و گفت: در سال گذشته و چنین روزهایی کاندیداهای لیست امید اهواز 2 بار به همین سالن آمده بود و برنامه های خود را تشریح کردند،. حال که در یکمین سال 7 اسفند قرار گرفته ایم با دعوت از اعضای این لیست کارنامه آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

جلالی با بیان آنکه ناچاریم در هر صورت پای صندوق رای بیایم و از حق انتخاب خود استفاده کنیم افزود: با اعتماد به بزرگان و ممنوع التصویرها برای تغییر و اصلاح پای صندوق رای رفتیم تا بتوانیم برای بیکاری، فساد و .. نیروهای کاردانی را روانه قوه مقننه نماییم.

وی  ادامه داد: نفس خوزستان بیشتر از آنکه از گرد و خاک بگیرد از تبعیض گرفته است، خوزستان با داشتن منابع و امکانات فراوان دچار معضلات متعددی از جمله فقر، ناامنی، بیکاری و بحران خانمان سور ریزگردها شده است، لذا ما و همه دانشجویان از نمایندگان تقاضا مندیم با ارائه راهکار و پیگری امور برای عبور از شرایط بحرانی موجود چاره ای اندیشیده شود.

یوسفی نماینده اهواز: نقش دانشجویان در راه یابی لیست امید اساسی بود

یوسفی نماینده اهواز در مجلس در این نشست با تشکر از تلاش دانشجویان در راهیابی لیست امید به مجلس گفت: خوشحالم که در یک سالگی راهیبای لیست امید به مجلس در خدمت شما هستم. فعالیت دانشجویان نشان از یک تفکر سیاسی بود و لازم است این راه ادامه یابد و به مسائل اطراف توجه بیشتری شود چرا که دانشجو نبض تپنده هر کشور است و باید حضور فعال در همه عرصه ها داشته باشد.

به نتیجه رسیدن برجام با همت دولت

یوسفی سخنان خود را با تحلیل رویدادهای مهم سال 2016 برای ایران ادامه داد و گفت: نخستین بحث به نتیجه رسیدن برجام با همت دولت خدمتگذار بوده است که باعث گشایش در روابط بین المللی برای ایران شد و باعث شد تا اجماع علیه ایران شکست بخورد. حتی این روزها که رئیس جمهور جدید آمریکا سرکار آمده است برجام هنوز پابرجاست. یوسفی نکته دوم را به جنگ نیابتی در خاورمیانه اختصاص داد و افزود: ایران همیشه پاسدار صلح بوده است و در جنگ خاورمیانه در جهت حفظ منافع خود موظف به ورود بوده است. یوسفی اضافه کرد: با آزادسازی حلب و موصل معادلات منطقه به نفع ایران تغییر کرد و جبهه ایران در منطقه و مذاکرات شکل گرفته و معادلات منطقه قوی تر شد.

مجلس دهم یک مجلس متعادل و با تفکر بیشتر است

عضو فراکسیون امید مجلس ، در خصوص موضوع نشست گفت: به واسطه اتفاقاتی که افتاده بود شرایط انتخابات برای 94 دگرگون شد و در این زمینه لیست امید حرف جدیدی برای گفتن داشت که با رای مثبت مردم روبه ور شد و مجلسی با قاطبه لیست امید تشکیل شد. 
یوسفی افزود: مجلس دهم یک مجلس متعادل و با تفکر بیشتر است، مشاهده می کنید که تفکر و عقلانیت بر مجلس حاکم است و جبهه گیرهای غیر منطقی کمتر می شود.

برخی نمایندگان به لیست امید وفادار نماندند

وی ادامه داد: فراکسیون امید در رزوهای اول مجلس که تشکیل جلسه داد 140 نفر عضو داشت ولی در ادامه دچار ریزش هایی شد. یوسفی مهم ترین دلایل ریزش فراکسیون امید را وفا نکردن بعضی نماینده هایی دانست که از لیست امید راهی مجلس شدند و بعد از رای گیری به فراکسیون پشت کردند. دیگر علت ریزش ، کم رنگ بودن نقش نمایندگان شهرستان در مدیرت فراکسیون بود که با محورت نمایندگان تهران به خاطر رای آوری در همان دور اولی اداره می شود. 

نقش فراکسیون امید بیشتر و پررنگ شده است

آخرین دلیل ریزش فراکسیون امید از نظر یوسفی تجربه نمایندگان اصولگرا بود که چند دوره در مجلس بوده اند و بهتر توانستند فضای مجلس را رهبری کنند. یوسفی ادامه داد: در حاضر تعداد اعضای فراکسیون امید بیشتر است و نمایندگان راه های راهبری را شناختند، به همین دلیل با گذشت زمان نقش فراکسیون امید بیشتر و پررنگ شده است.
پرسش و پاسخ دانشجویی

لیست امید با آرامش و منطقی اهداف خود را به پیش می برد

یوسفی در پاسخ به دانشجویی که تدبیر و اعتدال را باعث انفعال و سکوت نمایندگان لیست امید در مقابل سیاست های نادرست مانند انتقال آب، بحث ریزگردها و خشک شدن تالاب ها دانست ، گفت: هر جایی که اعتدال باشد کار بیشتر به نتیجه می رسد، در مجلس شاید کسانی باشند که بدشان نیاید مجلس را وارد چالش کنند ولی لیست امید با آرامش و منطقی اهداف خود را به پیش می برد. یوسفی افزود: بعد از وقایع سال گذشته این اعتماد سازی بیشتر به جریان اصلاحات و دولت کمک می کند، نظر بزرگان جریان امید نیز بر همین اعتدال استوار است.

کانون های داخلی ریزگرد عامل اصلی بحران اخیر

نماینده اهواز ادامه داد: مسائل مربوط به گرد و غبار را در نشست های مختلف بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر بیشترین مشکل خوزستان طبق برآورد کارشناسان کانون های داخلی هستند به خاطر شدت و ماندگاری که دارند. یوسفی افزود: کانون های داخلی بدترین گرد و غبار را ایجاد می کند و باید برای آن چاره ای اندیشیده شود. اگر برای کانون های داخلی فکری نکنیم و ایجاد بیابان در کشور کنترل نشود به سمت مسائل خطرناک حرکت خواهیم کرد.

حل ریشه ای بحران ریزگردها

یوسفی افزود: همه تلاشمان را برای حل ریشه ای بحران ریزگردها انجام دادیم که باعث حضور رئیس جمهور و همراهان در خوزستان شد و معتقدم مشکل درون استان حل نمی شود و به عنوان یک طرح ملی باید به آن نگاه شود، هرچند در کوتاه مدت کنترل گرد و غبار سخت است.

دانشجویی به صحبت نوبخت سخنگوی دولت در شورای اداری اشاره کرد که گفته بود "خوزستان ردیف اول در بودجه را دارد" . این دانشجو خطاب به نماینده اهواز گفت که با توجه به شرایط و معضلات استان ، چنین گفته ای ملموس نیست. یوسفی پاسخ داد: در بودجه رتبه های اول تا سوم را داریم ولی استان ما 8 سال جنگ را تحمل کرده است و نیازمند نگاه ویژه ای در این زمینه برای بازسازی زیرساخت هاست. 

نماینده اهواز ادامه داد: با پیگیری های انجام شده و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه ماده ای به مصوبه برنامه ششم افزوده شد که میزان عقب ماندگی شهرهای جنگ زده مشخص شود و متناسب با عقب ماندگی بودجه به این نواحی اختصاص دهند  در نهایت کارمندانی که در این مناطق فعالیت می کنند دریافتی بیشتری خواهند داشت.

یوسفی در پاسخ به دانشجویی که گفته بود شما در 9 دی بیانیه دادید و آیا چنین بیانیه هایی با لیست امید همخوانی دارد گفت: در آن بیانیه صحبتی بود که باید همه زوایای 9 دی واکاوی شود. درست است که اختلاف وجود دارد ولی باید به گفتمان واحدی برسیم. پیشنهادی که در این زمینه دارم اعتماد سازی بین همه گروه هاست تا اختلاف نظرها به فرصت تبدیل شود.

یوسفی در پاسخ به دانشجویی که گفته بود شما در جایی گفته بودید با اختصاص یک روز فروش نفت می توان بحران ریزگردها را مهار کرد گفت: آن صحبت بخشی از یک مصاحبه طولانی بوده است ولی اگر این اقدام صورت بگیرد با توجه به تولید روزانه نفتی که داریم و قیمت نفت می توان کانون های داخلی را مهار کرد.

نماینده اهواز در پاسخ به دانشجوی دیگری که گفته بود فراکسیون با طرح دوفوریتی "تامین امنیت مراسم رسمی و غیر رسمی" اصالت خود و شعار زنده باد مخالف من را زیر سوال برده است گفت: طرح دوفوریتی هنوز به تصویب نرسیده است و در فراکسیون و مجلس در حال بررسی است. 

وی افزود: در ریز جزئیات طرح دو فوریتی نیستم ولی امیدوارم با آزادی بیان سازگاری داشته باشد.
یوسفی در پایان مشکلات فعلی را تنها حاصل عملکرد یک دولت ندانست و افزود: دولت های مختلف در به وجود آمدن این همه مشکلات نقش دارند و مقصر دانستن یک دولت درست نیست. وی ادامه داد: در استان مشکل آب سالم، هوای سالم، بیکاری و .. را داریم که لازم است بدون در نظر گرفتن جناح بندی سیاسی و قومی مسائل را بررسی کنیم و دنبال برون رفت از وضعیت موجود باشیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار