اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
از 7 تا 13 اسفند ماه؛
رییس هیات هندبال کلان شهر اهواز از برگزاری مسابقات لیگ دسته دو هندبال درخوزستان با عنوان لیگ شهدای مدافع حرم خبر داد.



رییس هیات هندبال کلانشهر اهواز از برگزاری مسابقات لیگ دسته دو هندبال درخوزستان با عنوان لیگ شهدای مدافع حرم خبر داد.

نوید لیموچی گفت: این مسابقات به پاس قدردانی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام و نیز بیعت با آرمان های شهیدان به ویژه شهدای بزرگوار مدافع حرم، بین 17 تیم از 13 استان کشور از هفتم تا سیزدهم اسفند در سالن دانشگاه پیام نور اهواز برگزار می شود. وی افزود: این حداقل کاری است که هیات شهرستان می تواند تقدیم بزرگ مردانی کند که برای حفظ دین و کشور عزیزمان خون پاک و مطهر خود را اهدا کردند.

*هدف از برگزاری مسابقات لیگ دسته دو هندبال درخوزستان

رییس هیات هندبال کلان شهر اهواز درباره هدف از برگزاری این مسابقات در خوزستان گفت: خوزستان عزیز همواره درتمام زمینه های خدمت رسانی به ملت رشید ایران پیش قدم بوده و روحیه مهمان نوازی مردم خونگرم استان بستر مناسبی است تا این مسابقات در شهرستان اهواز برگزار شود.

*اهداف برگزاری لیگ

لیموچی، اهداف برگزاری لیگ را داز سوی هیات هندبال استان و شهرستان اهواز، ترویج فضای فرهنگی، اخلاقی به منظور زنده نگهداشتن ارزش های انسانی و دینی در بین هیات های هندبال کشور- ایجاد روحیه نشاط و شادابی، در بین بانوان ورزشکار کشور- تقویت حس رقابت و حفظ و ارتقای ارتباط متقابل و ارتقای سطح هندبال کشور و رشد استعدادهای ورزشی برشمرد و درباره آثار اجتماعی ورزش گفت: انسان، موجودی است که فقط با زندگی جمعی به سلامت به مقصد می رسد و فرد گرایی و انزواطلبی، با ذات او در تضاد است. برای رسیدن به این روح جمعی و همبستگی عمومی، راه های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه ها، ورزش است.

وی افزود: ورزش، موجب گسترش روابط گروهی می شود. در ورزش های گروهی، بدون هماهنگی و دوری از خودخواهی، نمی توان به موفقیت رسید و این خود باعث تقویت روح جمع خواهی افراد می شود.

وی فعالیت بدنی منظم و عادات غذایی خوب را ضامن سلامتی انسان ها دانست و گفت: فعالیت بدنی منظم کمک می کند تا استرس، اضطراب و افسردگی و تنهایی کاهش یابد. فعالیت بدنی به عزت نفس، اعتماد و اطمینان و بهبود مناسبات اجتماعی و وضعیت روانی کمک می کند.         
   
رییس هیات هندبال کلان شهر اهواز در پایان از تلاش و همکاری دکتر غلامرضا شریعتی استاندار محبوب و مردمی خوزستان، مهندس کاظم نسب الباجی نماینده محترم اهواز، دکتر اقبالی ریاست محترم دانشگاه پیام نور استان و مهندس ارزانی فرماندار محترم کلان شهر اهواز و دیکر عزیزانی که صمیمانه تلاش و همکاری کردند تا بتوانیم میزبان خوبی برای هندبال کشور باشیم تشکر و قدردانی کرد.

*تاریخچه هندبال در جهان

 هومر"تاریخ نویس مشهور یونان در کتاب معروف خود ادیسه از ورزش هندبال با نام "اورانیا"یاد کرده است. این بازی که در سال 600 قبل از میلاد روی یکی از دیوارهای آتن حجاری شده بود در سال 1926 کشف شد. 

بعد از جنگ جهانی آقای "هرمان"رییس فدراسیون هندبال آلمان برای گسترش و تحکیم این ورزش بسیار خدمت کرد. پس از او شاگردانش موجب گسترش این ورزش را در سراسر آلمان فراهم کردند. در کشورهای شمالی به دلیل سردی هوا برای اجرای این ورزش در سالن شکل تازهای به آن داده شد که این امر موجب پیدایش هندبال 7 نفره امروزی شد.

این ورزش بین سال های 1920-1904 در قاره اروپا توسعه بیشتری یافت تا سال 1928 از نظر تشکیلات بین الملی  هندبال جزو فدراسیون بین المللی دوومیدانی محسوب می شد اما به دلیل اهمیت هندبال این فدراسیون در 8 کنگره خود که در سال 1926 بر گزار شد کمسیونی برای مستقل کردن آن به وجود آورد و سر انجام در سال 1928 فدراسیون بین الملی مستقل هندبال با 11 عضو در آمستردام هلند تشکیل شد که آقای "اوری براندج" عضو هیات مدیره آن برای گسترش این ورزش کمک های بسیاری کرد.

 در سال 1931 کمیته بین الملی المپیک اجازه داد این ورزش جزو بازی های المپیک باشد. از سال 1928-1934 تعداد اعضا به 25 رسید. اولین بازی های رسمی در المپیک در سال 1936 با حضور 11 تیم انجام شد پس از جنگ جهانی دوم فدراسیون قدیمی منحل شد و فدراسیون جدید که تا کنون نیز پایدار است تاسیس شد که البته مقر اول آن در دانمارک و سپس در1950 به استکهلم سویس انتقال یافت. در سال 1954 مسابقات جهانی هندبال 7 نفره در سوئد بر گزار شد 

*تاریخچه هندبال در ایران

 در سال 1344 شمسی دکتر امیر تاش پدر هندبال ایران پس از پایان دوره لیسانس در رشته تربیت بدنی و ورزش از کشور فرانسه به ایران مراجعت کرد. گفت و گو ها و اقدامات اولیه ای را برای تاسیس فدراسیون هندبال ایران انجام داد. او از طریق کمیته ملی المپیک شروع کرد. مدارک نیز از فدراسیون بین الملی هندبال گرفته شد تا از این طریق مقدمات پیدایش ورزش هندبال 7 نفره در ایران فراهم شود. 

در سال 1352 با توجه به پشتوانه که از نظر تعداد بازیکن و مربی هندبال در کشور ایجاد شده بود سازمان تربیت بدنی وقت به این ورزش توجه پیدا کرد و سر انجام در سال 1354 فدراسیون هندبال کشور تاسیس شد. 

امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند. برخی از مردم، ورزشکار حرفه ای اند و گروهی ورزشکار آماتور . گروهی طرفدار و علاقه مند به ورزش و دیدن برنامه ها، مسابقات و نمایش های ورزشی بوده، وعده ای نیز از راه ورزش امور زندگی خویش را می گذرانند.

 درکشورمخارج زیادی صرف ورزش، ساختن ورزشگاه ها، مجتمع ها و باشگاه های ورزشی  یا تماشای مسابقات ورزشی می شود. بخش های قابل توجهی از برنامه های تلویزیون، رادیو ، مجلات و دیگر رسانه های همگانی، به ورزشی و اخبار ورزشی اختصاص دارد و خلاصه ورزش یکی از اموری است که در کشور مطرح بوده و از جهات مختلف دارای اهمیت است.   
                     
دین مبین اسلام هم به ورزش و هم ورزشکار به دیده احترام می نگرد؛ زیرا ورزش می تواند آدمی را در رسیدن به کمال انسانی یاری رساند و اسلام هم هر عملی را که به آدمی در رسیدن به کمال کمک کند، ارج می نهد و آن را مطلوب می داند.

 توجه به ورزش و تلاش برای توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می آید؛ چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است. نعمتی که به تعبیر امام علی علیه السلام از زیادی مال بهتر است.  با ورزش، انسان از روحی با نشاط برخوردار می شود و روح با نشاط، بدن را سرشار از طراوت و شادابی می سازد و البته بدن سالم هم، روح و جان را در دست یابی به مدارج کمال یاری می رساند.

از دیگر نتایج روانی ورزش، افزایش شور و نشاط ورزشکار و امید به آینده اوست. آدمی، با ورزش کمتر به دام وسوسه و گناه می افتد و به عادت های زشت، مثل اعتیاد دچار نمی شود. از دیگر آثار روانی ورزش، ویژگی ضدّ خمودگی و افسردگی آن است. ورزش، ورزشکار را سرزنده ساخته و او را در برابر دلمردگی بیمه می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار