اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تبدیل شدن مسئله ریزگردها به یک بحران ملی گفت: اگر این مشکل برق در خوزستان ۲ ماه آینده که بار برق چهار برابر می‌شود رخ می‌داد کل شبکه برق کشور دچار شوک و اختلال می‌شد
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تبدیل شدن مسئله ریزگردها به یک بحران ملی گفت: اگر این مشکل برق در خوزستان ۲ ماه آینده که بار برق چهار برابر می‌شود رخ می‌داد کل شبکه برق کشور دچار شوک و اختلال می‌شد.

علی گلمرادی با اشاره به تضییع حقوق خوزستان در سالهای گذشته اظهار داشت: نمایندگان مردم خوزستان تصمیم گرفته‌اند به صورت جدی جلوی این روند را بگیرند و وظیفه خود را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه زحمات مسئولان و نمایندگان گذشته را نفی نمی‌کنیم افزود: شواهد و قرائن نشان می‌دهد اثربخشی اقدامات برای احقاق حقوق مردم خوزستان پائین بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم سهم مناطق نفتخیز را از 2 درصد به 3 درصد برسانیم و در بحث پیمانها و قراردادهای نفتی نیز 3 درصد را به مناطق نفتخیز و گازخیز کشور اختصاص دهیم.

وی همچنین از دستور کار این کمیسیون برای اختصاص 100 میلیون دلار برای رفع مشکلات آب و برق و خرید ژنراتورها و خرید ماشین‌های شستشوی مقره‌ها خبرداد.

گلمرادی  گفت: با همه این مباحث بدیهی است تصمیماتی که در 10 تا 15 سال گذشته برای ساماندهی مشکلات در حوزه ریزگردها گرفته شده موثر نبوده و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه رسیدگی فوری به مشکلات مردم خوزستان باید گفت این یک فرصت خوب برای مردم استان است و باید تمامی مسئولان تلاش کنند تا مصوبات مربوط به این مسئله تبدیل به عمل شود.

وی افزود: در سال 1393 بیش از 230 میلیارد به مبارزه با ریزگردها اختصاص یافت اما بیش از 10 درصد تامین اعتبار نشد و این به معنی بی توجهی و بی مبالاتی در اجرای بودجه است؛ این موضوع می‌طلبد ما در این زمینه کاملا جدی باشیم و مصوبات کاربردی بنویسیم و در اجرای آن نیز جدی باشیم.

نماینده مردم امیدیه، ماهشهر و هندیجان گفت: صرف مصوبه نوشتن و تصویب کردن کمکی به حل مشکل نمی‌کند، باید کار عملیاتی صورت بگیرد چرا که اگر بهترین مصوبه‌ها را هم بنویسیم اما عملی نشود به جایی نمی‌رسیم.

وی با اشاره به تبدیل شدن مسئله ریزگردها به یک بحران ملی گفت: اگر این مشکل برق در خوزستان دوماه آینده که بار برق 4برابر می‌شود رخ می‌داد کل شبکه برق کشور دچار شوک و اختلال می‌شد.

گلمرادی با اشاره به نقش خوزستان در تولید نفت و انرژی در کشور گفت: با وجود این نقش استان خوزستان همگان باید توجه داشته باشند که اگر این موضوع در خوزستان حل نشود دچار مشکلاتی در سطح ملی خواهیم شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار