اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
 وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با توجه به دستور رئیس جمهور برنامه‌ گسترده‌ای برای مهار کانون‌های داخلی ریزگردها در دستور کار خود قرار داده است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، محمود حجتی صبح امروز در حاشیه بازدید از کانون‌های داخلی ریزگردهابا حضور محمدباقر نوبخت، با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیج و همچنین سازمان‌های مردم نهاد برای انجام عملیات نهال‌کاری در استان اظهار کرد: کمربند فضای سبز جنگلی در اطراف اهواز ایجاد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: با توجه به قرار گرفتن در آستانه شروع فصل گرما در خوزستان این وزارتخانه برای تحقق طرح نهال‌کاری گسترده در سطح استان خوزستان به ویژه در اطراف کلانشهر اهواز قبل از فرا رسیدن فصل گرما برنامه دارد.

حجتی در خصوص تامین آب مورد نیاز این طرح نیز گفت: وزارت نیرو از طریق سازمان آب و برق خوزستان برای تامین آب موقت و دائم طرح نهال‌کاری و ایجاد کمربندسبز اهواز همکاری جدی خواهد داشت و در این خصوص جای نگرانی نیست.

وی اضافه کرد: برای کاهش معضلات زیست‌محیطی اهواز و افزایش فضای سبز این شهر طرح ایجاد پارک جنگلی و همچنین کمربند سبز این شهر در دستور کار قرار دارد. بر اساس این گزارش، وزیر جهاد کشاورزی و نماینده ویژه دولت در طرح مقابله با ریزگردها دیشب در چهارمین سفر متوالی خود وارد اهواز شد.

طوفان گرد و خاک در هشتم بهمن ماه سالجاری، قطع مکرر آب و برق و مخابرات را در اهواز و چند شهر در پی داشت که اوج آن خروج پنج نیروگاه استان از مدار و قطع چندین ساعته برق و آب در 11 شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز و تعطیلی مدارس و ادارات بود.

این مساله باعث شد دولت کارگروه ویژه ای برای مهار کانون های گرد و غبار خوزستان تشکیل دهد و به دستور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری یک کارگروه ویژه در این زمینه تشکیل شده و وزیر جهاد کشاورزی نیز مامور اجرای طرح های بیابان زدایی شده است. 

رئیس جمهور برای پیگیری مشکلات خوزستان پنجم اسفند سفر یک روزه ای به اهواز داشت.

استان خوزستان از سال 80 درگیر معضل ریزگردهاست و کارشناسان اعلام کرده اند 35 درصد گرد و غبار این استان ناشی از کانون های داخلی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار