شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
معاون رییس جمهور
عملیات اجرایی طرح انتقال آب به دشت‌های ایذه و باغملک تا قبل از پایان یافتن کار دولت یازدهم آغاز می شود.


معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: عملیات اجرایی طرح انتقال آب به دشت‌های ایذه و باغملک تا قبل از پایان یافتن کار دولت یازدهم آغاز می شود.

محمدباقر نوبخت سه شنبه در حاشیه بازدید از سد کارون سه با اشاره به هدف از سفرش به ایذه اظهار کرد: با توجه به مشکلات و ظرفیت‌های موجود در شهرستان ایذه اقداماتی برای بهره‌برداری از آب دریاچه کارون سه و منتقل کردن آن به دشت ایذه در حال انجام است و برای همین به این شهرستان سفر کردم.

وی این شهرستان را دارای استعدادهای فراوان کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: باید از آب موجود در ایذه برای مصارف شرب و توسعه کشاورزی استفاده کرد لذا برای عملی شدن انتقال آب از دریاچه سد کارون 3 به دشت ایذه یک تیم کارشناسی انتخاب شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه بر اولویت رفع مشکلات مردم منطقه به عنوان بخشی از اولویت‌های دولت تاکید کرد و گفت: در سفر رییس جمهوری به خوزستان 16 هزار میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تامین آب و فاضلاب خوزستان تخصیص یافت که این رقم با توجه به پیشرفت کار پرداخت خواهد شد.

وی در‌باره مشکلات راه‌ها و جاده‌های این شهرستان هم گفت: به منظور رفع مشکلات جاده‌ای و تردد مردم پشت دریاچه سد کارون سه، 200 میلیارد ریال تخصیص می‌یابد.

با آبگیری سد کارون 3 در سال 83 و به زیرآب رفتن راه های روستاهای دنباله رود جنوبی دهدز (سادات، غریبی ها، شیوند و روستاهای اطراف آن) و اجرا نشدن پل و مسیرهای جایگزین، ساکنان این روستاها برای تردد از بارج استفاده می کنند. 

در پی واژگونی یک دستگاه مینی بوس حامل مسافران روستای شیوند و غریبی ها از روی بارج در دریاچه سد کارون 3 در مرداد 92 و کشته شدن 12 نفر از سرنشینان آن قرار شد پل سه بلوطک اجرا شود اما این پل هنوز به اتمام نرسیده است.

نوبخت در ادامه افزود: امیدواریم در سفر بعدی به استان خوزستان آثار تصمیمات دولت به خوبی دیده شود لذا هر چیزی برای رسیدن به هدف نیازمند برنامه و بودجه است. 

وی ادامه داد: در نخستین سفر رییس جمهوری به استان خوزستان اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری به سازمان برنامه و بودجه کشور واگذار شد که تاکنون پیشرفت خوبی داشته ولی نتایج آن هنوز به صورت کامل حاصل نشده است.

رییس سازمان برنامه و ‌بودجه کشور بیان کرد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته و برنامه‌ای که از سوی وزیر نیرو در جلسه شورای اداری هفته قبل استان خوزستان اعلام شد تامین آب طرح 550 هزار هکتاری امکان‌پذیر است و به صورت کامل در استان خوزستان عملی خواهد شد.

برچسب ها: انتقال آب ، ایذه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار