اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
دبیر نظام صنفی کشاورزی شوشتر عنوان کرد:
عدم پرداخت خسارت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی باعث گله‌مندی کشاورزان شده که این موضوع در بلندمدت سبب بی‌انگیزگی کشاورزان برای بیمه کردن محصولات کشاورزی می‌شود
دبیر نظام صنفی کشاورزی شوشتر گفت: عدم پرداخت خسارت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی باعث گله‌مندی کشاورزان شده که این موضوع در بلندمدت سبب بی‌انگیزگی کشاورزان برای بیمه کردن محصولات کشاورزی می‌شود.



عادل سلیمانی‌نسب با بیان اینکه اینکه کشاورزان شوشتر بدلیل خسارت‌هایی که به آنها وارد شده است نیازمند حمایت صندوق بیمه محصولات کشاورزی هستند، اظهار کرد: عدم پرداخت خسارت از سوی این صندوق باعث گله‌مندی کشاورزان شده که این موضوع در بلند مدت سبب بی‌انگیزگی کشاورزان برای بیمه کردن محصولات کشاورزی می‌شود.

وی با اشاره به سیل فروردین ماه سال جاری در اراضی کشاورزی شوشتر به ویژه شعیبیه گفت: تاکنون ریالی بابت خسارات وارده بر اثر سیل به کشاورزان پرداخت نشده است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی با اشاره به خسارت ریزگردها بر بخش کشاورزی شوشتر گفت: متاسفانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی، موضوع ریزگردها را جزو عوامل خسارت نیاورده است.

سلیمانی‌نسب اظهار کرد: امیدواریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی عامل ریزگرد را جزو عوامل خسارت به حساب بیاورد تا کشاورزانی که در این رابطه متحمل خسارت می‌شوند بتوانند مورد حمایت قرار بگیرند.

وی یادآور شد: سرما نیز در کشت زراعی جدید به مزارع گندم، جو و کلزای شهرستان آسیب رسانده که تاکنون نیز در ارتباط با پرداخت این خسارت اقدام و برنامه‌ریزی صورت نگرفته است.

سلیمانی‌نسب توضیح داد: به نظر می‌رسد سرما هم از عوامل آسیب‌رسان به مزارع کشاورزی حذف شده و به جای آن یخبندان را جایگزین کرده‌اند و از آنجایی که یخبندان در مناطق گرمسیر مانند شوشتر کم رخ می‌دهد لذا کشاورزان شوشتری از پرداخت خسارت سرمازدگی محروم هستند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی شوشتر در پایان با اشاره به خسارت ناشی از حمله پرندگان به مزارع این شهرستان گفت: در گذشته این نوع خسارت جزو عوامل خطر محسوب می‌شد اما اکنون کشاورزان از این حمایت هم محروم هستند.

گفته می‌شود هم‌اکنون برخی مزارع کلزا در شوشتر بدلیل حمله پرندگان از بین رفته و کشاورزان مجبورند مجددا کشت کنند.
مرجع / فـارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار