شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
سرپرست شهرداری منطقه 6 اهواز: شهردار اهواز بودجه ویژه ای برای ادامه آسفالت در منطقه 6 اختصاص داد
سید خلف موسوی شهردار اهواز نسبت به خدمات رسانی بیشتر و عمران مناطق کم برخوردار به ویژه محلات و کوی های منطقه 6 تاکید بسیار دارد
 


شوشان: سرپرست شهرداری منطقه 6 اهواز با بیان این که سید خلف موسوی شهردار کلان شهر اهواز نسبت به خدمات رسانی بیشتر و عمران مناطق کم برخوردار به ویژه محلات و کوی های منطقه 6 تاکید بسیار دارد ، اظهار کرد: منطقه 6 یکی از مناطق محروم و کم برخوردار شهر اهواز است که به تازگی به دلیل تاسیس منطقه 5 و قرار گرفتن آن در ردیف مناطق شهرداری اهواز تعدادی از کوی های منطقه شش جدا و به شهرداری منطقه 5 ملحق گردید وهم اکنون بسیاری از مناطق حاشیه ای در این منطقه شهری قرار گرفته اند؛ مناطقی که تا کنون دارای معابر خاکی می باشند و تردد شهروندان و اهالی ساکن در آن را دچار مشکل کرده است ، بنابراین نهضت آسفالت و روکش آسفالت خیابانها و معابر محدوده منطقه 6 از کوی کمپلوی شمالی آغاز و در کلیه ی کوی ها و محله های این منطقه جریان خواهد داشت تا با توکل بر خدا و تلاش شبانه روزی بتوانیم خدمتی کوچک به اهالی این محدوده از شهر داشته باشیم .

وی افزود: طبق دستور شهردار اهواز، آسفالت خیابان های کوی کمپلوی شمالی شامل معابر و خایابانهای غزنوی ، زینب شمالی ، بهاران و دیگر خیابان های نیازمند آسفالت و مسیر جاده اهواز - عین دو(سه راه حمیدیه - عین دو) تا پیش از نوروز به اتمام خواهد رسید و ادامه نهضت آسفالت مناطق به پس از نوروز محول می شود. 

موسوی با اعلام این که کوی عین دو نیز به زودی آسفالت خواهد شد، بیان کرد: عملیات لوله گذاری فاضلاب این کوی با اهتمام و پیگیری های استاندار و تامین بخشی از بودجه آن از درآمدهای شرکت نفت، توسط اداره آب و فاضلاب انجام شده و منتظر انجام عملیات آسفالت است که پیش از نوروز انجام خواهد شد.

سرپرست منطقه 6 اهواز در خصوص برنامه های آتی آسفالت منطقه 6 یادآور شد: پس از مناطق نامبرده، برخی خیابان های کوی سیاحی، مندلی، گلدشت و گلبهار که نیازمند آسفالت هستند و زیر ساخت های آن آماده شده است آسفالت خواهند شد.

وی درباره مشکل آسفالت کوی سیاحی و عکس های منتشرشده در سایت های خبری بیان کرد: عکس منتشرشده مربوط به خیابان فلاح کوی سیاحی است که فاقد سیستم فاضلاب شهری می باشد بنابرین جهت بهبود جریان فاضلاب و جلوگیری از سریز شدن و به مخاطره انداختن بهداشت عمومی شهروندان و آسیب به محیط زیست این نواحی پروژه احداث جوی های روباز در این کوی ها راه اندازی شد که خیابان فلاح از معدود خیابانهایی است که پروژه احداث جوی روباز در آن راه اندازی گردید لازم به ذکر است این جوی ها در واقع به جهت هدایت آب های سطحی طراح می شوند و نباید برای انتقال فاضلاب شهری به کار گرفته شوند بنابراین از آن جایی که اداره آب و فاضلاب استان در زمینه فاضلاب این خیابان و برخی خیابان های دیگر این محله اقدامی صورت نداده، بنابراین شهرداری منطقه شش در ادامه فعالیتهای خود و با هدف چاره سازی جهت حل مشکلات و معضلات ناشی از جریان فاضلاب نامتعارف ، اقدام به احداث جوی های روباز و سروسامان دادن به جریان آن کرد .

موسوی ادامه داد: تا زمانی که لوله گذاری فاضلاب در یک خیابان صورت نگیرد، شهرداری نمی تواند اقدام به آسفالت آن نماید و هزینه های آسفالت مجدد را متحمل شود؛ بنابراین آسفالت خیابان فلاح منوط به اقدام اداره آب و فاضلاب و لوله گذاری در این خیابان است.

شهردار منطقه 6 گفت: خیابان صلاح الدین کوی سیاحی نیز وضعیتی مشابه خیابان فلاح داشت و در نهایت با برنامه ریزی هایی که توسط کارشناسان این منطقه انجام شد عمل خشک کردن فاضلاب این منطقه انجام و با هدایت آن به جوی های سطحی، مشکل آسفالت این خیابان حل شد. در این خیابان عملیات جدول گذاری، زیرسازی و بیس ریزی انجام گردید و هم اکنون منتظر اجرای عملیات آسفالت است.

وی به خاکریزی آیلندهای کوی سیاحی برای احداث فضای سبز این محله اشاره کرد و گفت: زمینی برای فضای سبز در این محله وجود ندارد اما ما با ایجاد آیلندها و کاشت درختان سعی کردیم فضای سبز این محله را به وضعیت قابل قبولی برسانیم.

موسوی درباره برنامه آتی فضای سبز منطقه 6 بیان کرد: در سال آینده به صورت کامل فضای سبز انتهای پارک ثامن تا انتهای سیاحی انجام خواهد شد.






















نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار