اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
 مشاور وزیر و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: سیستان و بلوچستان بیشترین مدیران زن در پست های مختلف را دارد که این نشانگر توجه مسئولان استانی به نقش آفرینی بانوان است.

فهیمه فرهمندپور روز سه شنبه در حاشیه گردهمایی سراسری بانوان سیستان و بلوچستان در زاهدان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آمارهای کلی تنها 2 درصد پست های مدیریتی کشور در اختیار بانوان است.

وی افزود: آسیب های اجتماعی متنوعی در کشور وجود دارد که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به بانوان مربوط می شود.

وی تصریح کرد: طلاق یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی است که مشکلات و معضلات آن بیشتر متوجه زنان و کودکان می شود.

وی بیان کرد: وزارت کشور با کمک سایر دستگاهها و از طریق شورای اجتماعی کشور که دبیرخانه آن در این وزارتخانه قرار دارد بیش از یک سال است که طرح ضربتی برای مقابله با آسیب های اجتماعی را دنبال کرده که امیدواریم نتایج و آثار این تلاش ها منجر به بهبود وضعیت اجتماعی بانوان شود.

مشاور وزیر و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: حضور بانوان در فعالیت های اجتماعی، سیاسی و خانوادگی با اعتقادات دینی، بومی و مذهبی ما همخوانی دارد و هیچ مشکلی در خصوص سهم و حق زنان در توسعه و نقش آفرینی در جامعه وجود ندارد.

فرهمند پور همچنین در کارگاه آموزشی توان افزایی زنان مدیر و مسئول سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: بانوان با باور و اعتماد به توانمندی های خود باید برای پیشرفت جامعه تلاش کنند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ظرفیت های بی نظیری را برای جامعه زنان فراهم کرده به طوری که وضعیت زنان نسل امروز با زنان 2 نسل قبل قابل مقایسه نیست.

وی خاطر نشان کرد: با وجود پیشرفت های چشمگیری که در رابطه با ارتقاء نقش زنان بعد از انقلاب صورت گرفته هنوز هم در این زمینه نیازمند تلاش بیشتر هستیم.

مشاور وزیر و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور به منظور شرکت در دوره های آموزشی توان افزایی زنان مدیر و گردهمایی سراسری بانوان سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرده است.

نیره پور ملایی در دی ماه امسال به عنوان نخستین مدیرکل زن حفاظت محیط زیست کشور به سمت مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان منصوب و معرفی شد.


دولت تدبیر و امید پیش از این یک نفر از بانوان بومی سیستان و بلوچستان را به عنوان معاون استاندار و 2 نفر دیگر از بانوان بومی را به عنوان فرمانداران شهرستانهای هامون و قصرقند منصوب کرد که خانم زهرا اربابی معاون استاندار سیستان و بلوچستان چندی پیش به عنوان معاون سازمان برنامه و بودجه کشور منصوب شد.

همچنین عصمت سعیدی مهر در اسفند ماه امسال به عنوان نخستین بخشدار زن بخش مرکزی زاهدان و سکینه اشرافی نیز روز گذشته با حکم وزیر کشور به عنوان معاون توسعه و برنامه ریزی استانداری سیستان و بلوچستان منصوب شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار