اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
رویداد فرهنگی در آبادان و خرمشهر
اولین نمایشگاه کتاب منطقه آزاد اروند همزمان با صدو سی و دومین نمایشگاه کتاب استانی در اسفند ماه سال جاری میزبان همشریان خرمشهری و آبادانی ست.
این نمایشگاه که از 15 تا 20  اسفند ماه بمدت 6 روز در محل دایمی نمایشگاهای منطقه آزاد اروند برپا شده علاوه بر بخش فروش کتاب ، نقد و بررسی آثار ادبی را هم در دستور کار دارد .   
رسول مظفری مدیر هماهنگی و پشتیبانی نمایشگاه در گفتگو با شوشان گفت :
تعداد 368 ناشر با 50626 عنوان کتاب از سراسر کشور در غنی سازی نمایشگاه مشارکت دارند که از این بین فقط 3 ناشر بومی استان میباشند و 42  نیز ناشردر بخش فروش متمرکز شده اند .
وی همچنین افزود : برای بخش های جانبی نمایشگاه برنامه های متنوعی از قبیل :شب شعر با شاعران آبادان و خرمشهر ، رونمایی از کتاب ، تاتر کودکان و ایستگاه سرگرمی نوجوانان تدارک دیده شده است. جامعه هدف در این نمایشگاه عموم مردم است که در کنار آن کتابهای تخصصی هم برای قشر درحال تحصیل یا تحصیلکرده ارایه شده .
طبق اظهارات مظفری حدود 40 درصد تخفیف برای مصرف کننده در نظر گرفته شده که مجموع تسهیلات منطقه ، وزارت ارشاد  و ناشر است . هچنین وسیله ایاب ذهاب رایگان برای علاقمندان تهیه شده .
از نقاط ضعف نمایشگاه ساعت نامناسب اتمام آن در ساعت 21 است . خانواده های خرمشهری وآبادانی یا مسیرهای دورتر فرصت مناسب برای حضوربه موقع و گشت وگذار کامل در نمایشگاه را پیدا نمیکنند . همچنین تاریکی محوطه بیرون نمایشگاه از جذابیت و وقار نمایشگاه کاسته است .
در این رویداد فرهنگی از نویسندگان و شاعران بومی برای معرفی و تحلیل آثار خود دعوت بعمل آمده است .مسعود ضرغامیان ، محمدرضا مرزوقی و دکتر علیرضا اقبالی از مدعوین این نمایشگاه هستند .

عکس و گزارش : عباس مدحجی

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار