اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
بر اثر واژگونی کامیون حامل کُلُر و تخلیه شدن یک‌هزار و 500 لیتر کُلُر در دهانه آبگیری یک مرکز تکثیر ماهی در کلاردشت مازندران بیش از 200 هزار قطعه ماهی از بین رفت.

به گزارش فارس، ساعت 10 صبح امروز بر اثر واژگونی یک کامیون حامل کُلُر در دهانه آبگیری مرکز تکثیر ماهیان آزاد مجتمع شهید باهنر از رودخانه سردآبرود، ماهیان این مرکز تلف شدند.

در پی بروز این حادثه بیش از 204 هزار و 900 قطعه از لاروهای یک گرمی تا ماهیان مولد پنج کیلویی به ارزش بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان بر اثر ورود کُلُر به استخرهای پرورش ماهی از بین رفت.

این در حالی است که علاوه بر مرکز تکثیر آزاد ماهیان شهید باهنر، مرکز پرورش قزل‌آلای باغ چمن متعلق به بخش خصوصی نیز دچار خسارت‌هایی شده است.

تلف شدن بیش از 200 هزار قطعه ماهی در کلاردشت

نقص فنی خودرو، عدم وجود حفاظ و گاردریل در حاشیه خیابان و محفوظ نبودن دهانه آبگیری از جمله عوامل بروز این اتفاق ارزیابی می‌شود.

حمل مایع کُلُر با کامیون مدل 62 که البته معاینه فنی داشته است؛ محفوظ نبودن حاشیه رودخانه حفاظت شده سردآبرود موجب شده تا بیش از یک‌هزار و 500 لیتر کُلُر به این رودخانه وارد و زیست‌بوم آن را مورد تهدید قرار دهد.

سردآبرود از علم‌کوه سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان کلاردشت به چالوس رسیده و سپس به دریای خزر می‌ریزد که این اتفاق در محدوده شهری کلاردشت به وقوع پیوسته است.


برچسب ها: ماهی ، کلاردشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار