اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: نخستین گروه از گردشگران خارجی در سال 96 ،همزمان با نوروز وارد این شهرستان شدند.

حجت اله آریایی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:یک گروه 28 نفره از گردشگران خارجی از کشور یمن در بدو ورود به دزفول مورد استقبال قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: این گردشگران در سفر به دزفول از جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهرستان همچنین آثار تاریخی و باستانی دزفول دیدن کردند.

آریایی با اشاره به افزایش 60 درصدی سفر گردشگران خارجی به دزفول در سال 1395 افزود: پیش بینی می شود این روند با شتاب بیشتری در سال 1396 افزایش یابد. وی اظهار کرد:مسافران نوروزی بسیاری نیز از استان های مختلف کشور به دزفول سفر کرده و جاذبه های گردشگری این شهر از جمله پل 1700 ساله ، کهنه بازار ، بافت قدیم ، حمام کرناسیان و اماکن زیارتی دزفول مورد توجه آنها قرار گرفته است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری دزفول افزود: سفر مسافران نوروزی به شهرستان دزفول که از اواخر اسفند ماه آغاز شده همچنان رو به افزایش است. اجرای موسیقی زنده در موزه کرناسیان ،نظارت بر تاسیسات گردشگری و دفاتر خدماتی و رستورانهای سنتی ،برپایی نمایشگاه صنایع دستی در پارک دولت ،برگزاری جشنواره غذاهای محلی در خانه تیزنو و موزه کرناسیان از جمله برنامه های ایام نوروز در دزفول می باشد.

دزفول در فاصله 140 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

200 هکتار بافت آجری منحصربفرد ، پل 1700 ساله ساسانی ، آسیاب های آبی و نیز رودخانه دز با آبی زلال از جمله جاذبه های گردشگری دزفول می باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار