اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
گزارشی مصور از اردوی جهادی دندانپزشکی و دامپزشکی در خرمشهر
گزارشی از برگزاری اردوی جهادی در روستاهای خرمشهر با حضور 100 نفر از پزشکان و دامپزشکان سراسر کشور برای اراِیه خدمات رایگان به مناطق محروم .

شوشان :می‌توان در یک کلمه گفت که مهمترین هدف برگزاری اردوهای جهادی، سازندگی است. رسالتی بر دوش جهادگران است و آن توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه است. یکی دیگر از اهداف جهادی نیزسازندگی عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی در منطقه است. در اردوی جهادی، دانشجویان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و … آشنا شده و از طریق تلاش مخلصانه برای سازندگی در آن منطقه در آن ابعاد، می کوشند که خود را ساخته و رضوان الهی را کسب کنند.

در همین راستا دانشجویان دندانپزشکی و دامپزشکی داوطلب از سراسر کشور با مشارکت دراردوی جهادی برپاشده در خرمشهر اقدام به ارایه خدمات پزشکی و بهداشتی رایگان برای ساکنان مناطق محروم نمودند .

این گروه جهادی که از بیست وهفتم اسفند ماه سال گذشته در حاشیه خرمشهر مستقرشده اند درحال آماده سازی و تبدیل یکی از مدارس روستایی به درمانگاه موقت هستند و بزودی کار خود را آغاز میکنند . به گفته ی مسعود کعبی بخشدار مرکزی خرمشهر این گروه شامل 100 نفر از دانشجویان ترم آخر دامپزشکی و داندانپزشکی دانشگاهای کشور است که در غالب دندانپزشک ، دامپزشک ،دستیار پزشکی ، نیروی تدارکاتی و..... بطور کاملا رایگان به مردم خدمات ارایه میدهند .

وی هچنین افزود این گروه از ششم فروردین کار خود را آغاز کرده و تا یازدهم فروردین خدمات ارایه میدهد . محل اسکان این گروه با همکاری آموزش و پرورش در دبستان دهخدا-زینبیه واقع در سرحانیه دو تعیین شده که برای سهولت در رفت و آمد جهادگران ، مدرسه مجاور برای استراحت آنها در نظر گرفته شده است .

طی بازدید میدانی که امروز از محل استقرار نیروها توسط عبدالله سامری نماینده ، ولی الله حیاتی فرماندار، سرهنگ خردمند فرمانده سپاه ، مسعود کعبی بخشدار مرکزی و سردبیر شوشان خرمشهر صورت گرفت سید طه عدنانی مسول نیروهای جهادی ضمن تشکر از همکاری مسولان و دوایر دولتی برای همکاری لیستی از نواقص مورد نیاز خود به بازدیدکنندگان ارایه داد .وی هچنین افزود هلال احمر خرمشهر یک دستگاه آمبولانس و تعدادی اقلام دارویی و بهداشتی در اختیارشان قرار داده است.سید طه عدنانی گفت : اردوهای جهادی بدنبال ایجاد هزینه برای مناطق نیستند و باتوجه به اینکه هرسال در یک منطقه مستقر میشوند ترجیح میدهند خاطره ای خوش برای مردم و مسولین از خود بجا بگذارند تا در دوره های بعدی هم بتوانند در این مناطق خدمات ارایه دهند .

طی جلسه ای که بین مسولان حاضر صورت گرفت نماینده ،فرمانداروبخشدار مرکزی خرمشهر نیز ضمن تقدیر از این حرکت جهادی و خدا پسندانه قول همکاری کامل دادند و همانجا ضمن تماس با مدیران سایر ادارات هماهنگی لازم برای رفع تمامی نواقص مورد نیاز جهادگران از جمله سه دستگاه مینی بوس ، دو خودروی وانت ، اقلام دارویی مورد نیاز ، چندین تخته فرش و موکت ، و.... را بعمل آوردند . طبق هماهنگی های بعمل آمده ادارات شهرداری ، آبفای روستایی ، شبکه بهداشت ، دانشکده پزشکی ، دامپزشکی ودهیاری ها موظف شدند این اقلام وخدمات را تامین کنند .

ولی الله حیاتی ضمن معرفی کردن مسعود کعبی بعنوان مسول هماهنگ کننده و پی گیری نواقص مرد نیاز جهادگران گفت : این گروه قرار است 600 ویزیت دندانپزشکی رایگان با تمام مراحل دندانپزشکی و رادیولوژی بصورت 18 نفر همزمان در 6 روز را انجام دهد که برای سنین بالاتر از 12 سال هم تفکیک جنسیتی و سالن انتظار در نظر گرفته شده است .


عبدالله سامری نیز در پایان با تشکر از سپاه پاسدارن خرمشهر برای همکاری ، قول داد که در روزهای آتی نیز بازدیدی از روند پیشرفت کار داشته باشد .



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار