اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به رهنمودهای مقام عظمای ولایت و ریاست محترم جمهور در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، ضروریست تا در سال جدید با استفاده بهینه از نعمت های الهی استان خوزستان و بویژه شهرستان آبادان در زمینه تولید و اشتغال جوانان و مردم زحمت کش این خطه از میهن عزیزمان اقدامی جدی نمود.

بطور یقین فعالیتهای صیادی و آبزی پروری از مشاغل دیرینه مردم عزیز این منطقه بوده و می توان با استفاده از پتانسیلهای بالقوه ای که در این مناطق وجود دارد بهره برداری کرده و به تولیدی پایدار و اشتغال زایی مستمر در کشور رسید.

حجم صادرات ماهی و میگوی پرورشی و محصولات شیلاتی تولیدی و صادر شده و میزان ارز آوری حاصله از این فعالیتها در استان و بخصوص در شهرستان آبادان خود مبین توانمندی بالای صنعت آبزی پروری و صنایع شیلاتی این شهرستان جزیره ای است که این اقدامات در راستای ارتقای تولید ملی و اقتصاد مقاومتی می باشد.

امروزه امنیت غذایی و تولید غذای سالم و مفید یکی از دغدغه های اصلی سیاست مداران، دولت مردان و جوامع گوناگون بشری می باشد و در این بین شیلات قادرست تا با تولید و صادرات، نقشی شگرف بیافریند.

خوشبختانه در دولت اعتدال و تدبیر و امید صنایع کشاورزی و شیلاتی توجه خاصی صورت گرفته است. حمایت، پیگیری و تخصیص اعتبارات برای پرورش آبزیان در قفس یکی از این جمله حمایت هاست.

البته تولید و توسعه صنعت آبزی پروری باید با توجه شرایط و امکانات محیط و بر پایه قوانین تولید پایدار صورت پذیرد و سامان بخشیدن به قوانین و صیانت از محیط زیست و منابع قابل تجدید خدادادی از دیگر وظایف هر ایرانی می باشد.

وجود دو رودخانه بهمنشیر و اروند در دو سمت جزیرهٔ آبادان، باعث گردیده تا شرایط بسیار مساعدی را برای تولید و پرورش آبزیان داشته باشد.

اراضی بایر موجود در منطقه آبادان که اغلب بر اثر شوری آب لم یزرع شده اند، شرایط مستعدی را برای بهره برداری در زمینه تولید آبزیان داشته و قادرند تا صیادانی را که بدلیل کاهش ذخائر آبزیان پس از تلاش بسیار، با اندک صیدی به ساحل بر میگردند را در خود مشغول بکار کرده و بجای صید آبزیان از دریا، آن را در این گونه اراضی تولید نمایند و بدین طریق زمینه اشتغال زایی و فعالیت فرزندان خود رقم زنند.

حزب اعتدال و توسعه شهرستان آبادان با اعلام حمایت از عملکرد دولت در بخش آبزی پروری و شیلات، امیدوار است در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بیش از پیش مورد توجه و الطافت ریاست محترم جمهور و مسئولین ذیربط قرار گرفته و سر فصلی جدید جهت رفع و حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و معیشتی مردم پرتلاش و بلند همت استان خوزستان و بویژه آبادان گردد.

و من الله التوفیق

هفتم فروردین ماه ۱۳۹۶

کمیته شیلات و آبزی پروری ؛ حزب اعتدال و توسعه آبادان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار