شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۳

رئیس حوزه هنری استان خوزستان از ابلاغ سند عملیاتی و اجمالی این حوزه به بخشهای زیر مجموعه خود در استان خبر داد.

صادق عوض زاده در گفتگو با مهر اظهار کرد: حوزه هنری خوزستان در سالهای قبل به واسطه تلاش کارشناسان هنری و فرهنگی و مسئولان مختلف خود، سال پر بار و فعالی را پشت سر گذاشت به همین دلیل این نهاد بر اساس رسالت خویش و با توجه به ظرفیتهای اعتباری و مالی، ملاک عمل خود را تا حد معقول و امکان و نه الزام، به رضایت جمعی و همگانی را مد نظر قرار خواهد داد.

وی افزود: آنچه که در سال 91 از کارشناسان مورد انتظار است جهت گیری فعالیتها در تولیدات و تمرکز در خلق آثار هنری فاخر بیش از گذشته است و آنها باید تولید آثار را یک ضرورت اجتناب ناپذیر بدانند.

عوض زاده عنوان کرد: مضامین اصلی تمامی تولیدات و فعالیتهای اجرایی امور، حول محورهای انقلاب اسلامی، خانواده و اخلاق، دفاع مقدس، تمدن اسلامی و عدالت و پیشرفت در نظر گرفته شود. سایر مضامین جزوء رسالت حوزه هنری محسوب نمی شود و یا حداقل در اولویت قرار ندارند.

رئیس حوزه هنری تصریح کرد: اثر تولید شده در این حوزه باید با درایت، تدبیر، تدبر و تعقل کارشناسان همراه باشد و دارای شرایط محتوایی شامل کیفی گرایی و نه کمی گرا، جریان ساز و نه مقطعی، عامه پسند و نه عوام پسند، چالشی و در عین حال پاسخگو، جامع نظر و نه سطحی نگر و همچنین کوشا در بیان نقاط منفی و ضعف در کنار ذکر اقدامات مثبت صورت گرفته و نقاط قوت باشد.

عوض زاده گفت: ملاک تشخیص اثر فاخر ابعادگوناگون دارد ولی اثر دین محور و استوار بر مکارم اخلاق، دارای مخاطب داخلی و خارجی و  پاسخگویی مسئولانه به پرسشهای نسل امروز و حامل پیامهای اصلی انقلاب و متکی بر اصول اسلامی در تشخیص اثر فاخر تاثیر بسیاری دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار