شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
سخنی با اعضای محترم هیئت اجرایی انتخابات شورای شهر اهواز
عبدالرضا دسومی 

از مایه ها و پایه های همبستگی اجتماعی و قوام بخش ایستادگی و غلبه عمومی هر جامعه و کشوری بر مشکلات داخلی و خارجی می باشد. بر این اساس، توجه به این مولفه از وظائف ذاتی و اولیه ی هر دولت و نمایندگان آن در استان ها می باشد.

جلب مشارکت حداکثری شهروندان در انتخابات مستلزم کسب اطمینان شهروندان به روند اقدامات اجرایی و نظارتی می باشد، یکی از جلوه های این جلب اعتماد ،ترکیب هیئت اجرایی می باشد ،فارغ از شخصیت اعضای محترم هئیت اجرایی فعلی شهرستان اهواز (معتمدین، که تماما" از افراد شناخته شده و صاحب صلاحیت می باشند)،ایجاب می کرد مجموعه استانداری بویژه جناب استاندار با عطف توجه به جلب و تقویت اعتماد عمومی ،ترکیب نهایی و انتخاب شده را از میان افراد صاحب صلاحیت تمام اقوام ، برای ترکیب هیئت اجرایی، تعیین می نمود  ،تا ضمن نمایندگی نسبی تمامی شهروندان ، ترکیبی از اقوام مختلف صاحب صلاحیت تشکیل می شد. قطعا"افراد محترم و صاحب درایت در تمامی اقوام به وفور وجود دارد.

به همان اندازه که انتخاب اکثر مدیران دستگاه های اجرایی از شهروندان غیر عرب و به حاشیه راندن شهروندان عرب معتقد به نظام و انقلاب در تمام دولت های سه دهه اخیر، غلط و برخلاف جلب اعتماد عمومی و همبستگی ملی بوده است، انتخاب یکدست معتمدین هیئت اجرایی در ترکیب نهایی از یک قوم - عرب- ( اگرچه سه عضو ثابت هیئت اجرایی، فرماندار، ثبت احوال، آموزش و پرورش ،بخشی از نقیصه را تامین می کند) ، غلط و برخلاف مصالح عمومی جامعه است.

اعضای محترم هیئت اجرایی که همواره از منتقدین ترکیب تبعیض آمیز مدیریت استان بوده اند،نباید به این ترکیب و مقاصد غیر خیر خواهانه ی در پس آن تن می دادند و با یک رفتار مدنی ، زیر بار آن نمی رفتند، چرا که سناریو طراحی و اجرا شده نه تنها در جهت مصلحت کلیت شهروندان نیست، بلکه اول متضرر آن عرب ها خواهند بود.

علی ایحال ،اکنون نیز دیر نشده، پیشنهاد می کنم ، با استعفای تعدادی از دوستان (با احتساب اعضای ثابت ،حداق دو نفر) و باز کردن فضا برای حضور افراد با صلاحیت سایر اقوام، درسی ماندگار و تربیتی به مدیران عالی استان که معمولا" با بی توجهی به حداقل های رفتار مدنی و مدیریتی ،خواسته یا ناخواسته با غفلت وعدم بکارگیری ظرفیت واستعداد بخشهایی از جامعه(عرب ها) ،آب به آسیاب دشمن می ریزند ،داده شود وباب جدیدی در تعامل با مدیران و مسئولان استانی و کشوری، باز نمایند.


برچسب ها: عبدالرضا دسومی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار