شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
توضیحات روابط عمومی مناطبع طبیعی خوزستان
اخیرا کلیپی در فضای مجازی با عنوان « اعتراض یک کشاورز به غرس درخت توسط وزیر کشاورزی» منتشر شده و بازتاب های مختلفی را به دنبال داشته است.
شوشان: اخیرا کلیپی در فضای مجازی با عنوان « اعتراض یک کشاورز به غرس درخت توسط وزیر کشاورزی» منتشر شده و بازتاب های مختلفی را به دنبال داشته است. 

در این کلیپ ، در سفر وزیر کشاورزی به خوزستان و کاشت نهال در اراضی شرق اهواز ، یک کشاورز از کاشت نهال در زمین زراعی خویش توسط وزیر کشاورزی انتقاد می کند. 

به گزارش شوشان ، در همین زمینه روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان توضیحاتی داده است که در ذیل می آید: 

 1- اراضی جنوب شرق اهواز یکی از هفت کانون ریزگرد به وسعت حدوده 113 هزار هکتار می باشد که حدود 42 هزار هکتار از این منطقه فوق بحرانی است که نزدیکترین منطقه به شهر اهواز و بیشترین آلودگی هوای اهواز و خسارت به سلامتی و تاسیسات اقتصادی این شهرستان را وارد می نماید.

2- عرصه در نظر گرفته شده جزو اراضی ملی و فاقد سابقه کشت طی چند سال اخیر بوده است که اراضی رو به شور شدن و در معرض فرسایش می باشد.

3- سیاست اداره کل منابع طبیعی ، تقویت پوشش گیاهی با مشارکت بهره برداران عرفی و ساکنین محلی بوده که با تشکیل گروه های اجتماعی و برگزاری جلسات توجیهی و تبادل نظر و تفاهم با بهره برداران ، محلهای مورد نظر در اراضی ملی تعیین می شد بطوریکه بالغ بر ... جلسه و نشست با مردم محلی صورت گرفت.

4- اختلافات ملکی و محدوده های عرفی بین مردم، از موانع مهم اجتماعی موثر در منطقه می باشد که علیرغم فقر عمرانی و اقتصادی حاکم بر منطقه ، ایجاد خدمات زیربنایی را ماهها به تعویق می اندازد.

5- محل مورد کاشت نشان داده در فیلم، جزء اراضی ملی می باشد که قبلاً بنا به تقاضا و دعوت بهره بردار عرفی، مورد بادید کارشناسان قرار گرفته و انتخاب شده بود.

در بازدیدها و جلسات قبل ، ادعا فرد معترض رسیدگی شده و توجیهات لازم صورت گرفته بود (بطوری که صحبت های ایشان در فیلم موید رسیدگی قبلی می باشد) در روز حضور وزیر کشاورزی شخص متقاضی نیز حضور داشت و ضمن اعلام رضایتمندی و تشکر از دولت، خود را با پاسخگو و مسئول هر اعتراض اعلام کرد، که متاسفانه مورد فیلم برداری قرار نگرفت و منعکس نگردیده است (به دقت به صداهای روی تصویر که از اطراف می رسد توجه شود یکی می گوید ، این را هم پوشش بدهید، خبرنگاران این راهم پوشش بدهید خبرنگاران ....)











نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار