شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
حوزه هنری استان خوزستان به مناسبت فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی بیانیه‎ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است: «هنر انقلاب دوره نیست یا سبک، رابطه‎ی تاریخ با هنر در شکل‎گیری هنر انقلاب اصالت ندارد. ربطی به دولت‌ها و مراسم و آیین‌ها هم ندارد. اهل زمان خاصی نیست و توسط کسی هم بوجود نیامده، زاده‌ی فطرت است. فطرت آزاد و مختار انسانی، فطرتی امانت‌داده به بشر از ذات الهی. هنر انقلاب هنر آزادگی است، هنر ایستادگی، پایداری و قیام است. هنر برخاستن علیه ظلم است. تحقق حق علیه باطل است. هنر انقلاب اگر‌چه با انقلاب اسلامی ایران به جهان یادآوری شد اما حماسه‎سازان آن را باید در محراب‎های نماز و شهیدان تشنه‎لب جستجو کرد. هنر انقلاب ریشه در قرآن دارد، ریشه در حکمت‎های نظام فکری اسلام مبین که اساساً منحصر در زمانه‎ی خاصی نیست.

هر جا مظلومی در تظلم ظالمی است، هر جا حقی در اسارت باطلی است، هنرمند انقلابی رسالتی بزرگ برعهده دارد. پس هنرمند انقلاب، پژوهشگر است. دین‌شناس است و معرفت قرآنی دارد.

این هنر که سال‎ها در محاق بیدادهای زمانه پنهان بود با پیروزی انقلاب اسلامی چهره از پس محاق بیرون افکنده و صدای رسای امتی شد که در پاسداری و پایداری بر آرمان‎های خویش در برابر ظلم ایستاد و پس از قرن‎ها حماسه‎ای از جنس عاشورا آفرید.

پس هنر انقلاب بی انتها و بی‎زمان و تا همیشه برقرار است که بیرق سرخ آن، پا در خون شهدای عظیم‎الشانی از محراب تا ابد دارد.

هنرمند انقلاب اسلامی شهیدی است زنده، قلمش شمشیر، کلماتش قطعنامه و دفترش واژه‎های مطهری است که نسب از قرآن معظم دارد.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار